Ik ga proberen je vragen te beantwoorden maar of je er veel aan zult hebben weet ik niet.
Ik heb het over Nederland, ik vraag waarom er twee OvD-G's nodig zijn bij 1 slachtoffer. Als eentje nodig is om BOT te regelen omdat iemand een afgerukt handje en/of been heeft vraag ik waarom dat nodig is voor professionals in de ambulancezorg.
Of er daadwerkelijk 2 OVD-G's ter plaatse geweest zijn weet ik niet want ik was er niet bij. Ik heb tot nu toe ook nergens gelezen dat ze er ook beiden geweest zijn. Het kan een foutje zijn geweest tijdens het alarmeren, het kan zijn dat ze alleen telefonisch overleg is geweest tussen hun beiden. De enige manier om daar achter te komen is als één van hun hier zelf komt met een reactie of als er iemand hier komt die daadwerkelijk op het PD geweest is en zaken aldaar heeft waargenomen.
Dat er een BOT geregeld moest worden kan ik me wel indenken. Natuurlijk komen ambu vpk's en chauffeurs heftige dingen tegen. en weten ze dat ze dat tegen kunnen komen tijdens het werk. Echter als het is zoals vrij snel in de media verscheen dat het SO een afgerukte been + arm heeft en daarbij een stuk auto in zijn borstkas heeft kan ik me wel voorstellen dat ze daarover zouden willen praten. Ik heb altijd geleerd dat (veel) over iets praten bij een heftige gebeurtenis helpt bij het verwerken er van en het een plekje kunnen geven.
Ik betaal belasting en gun iedere Nederlander veel betere ambulancezorg. Ik geef de voorkeur aan een publiek stelsel met meer ambulancevoertuigen en personeel (met beter loon dan het huidige schooiersloontje als ze akkoord gaan met CAO voorstel). Alle MMA's de bijstand in, al die regelneven als OvD-G's, BOT reutelaars, adviseurs ook ander werk zoeken.
Ik hoop dat de CAO die er nu ligt voor het ambu personeel een vooruitgang is want zij ruimen o.a. als 1e de shit o.a. op straat op. En ja voor mij zijn het helden want ik zou het niet kunnen en als ik zie dat hun wat wordt aangedaan zal ik er in springen nadat ik 112 gebeld heb voor ze.
Dat er meer ambu's en bijbehorend personeel moeten komen ben ik het helemaal mee eens als ik alleen al kijk naar het onderwerp
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=93682. Dat er flink gesneden kan en moet worden in de top van de bedrijven zal net als bij andere bedrijven ook bij de RAV's een flinke kostenbesparing opleveren. Maar ik ga verder niet afwijken van dit onderwerp want dat hebben we beiden met jou vraag en mijn antwoord al genoeg gedaan nu.
Ik stel hier hele relevante vragen omdat ik niet begrijp wat je 50 minuten on-scene kan of moet doen met deze patient. Ik heb al eerder geschreven dat het maar een paar handelingen zijn; tourniquets aanleggen, IV of IO en met grote spoed vertrekken per ambulance naar het dichtsbijzijnde traumacentrum. Ik schrijf dat omdat ik de patient zijn belang voorop zet en geen boodschap heb aan belang van systeem of wie dan ook.
Ik weet ook niet wat ze daar 50 minuten gedaan hebben en ja het is een dooddoener maar zolang niemand van het personeel daar hier komt met een antwoord zullen we het ook nooit weten. En speculeren mag niet op het forum volgens de regels dus daar waag ik mij ook niet aan. Al hoe wel er in dit onderwerp al heel veel gespeculeerd is maar niet op gemodereerd is. Je technische termen die ik dik en blauw gemaakt heb zeggen me niks en waarschijnlijk veel niet medische mensen ook niet. Ook waarom er voor het Erasmus MC gekozen is zullen we nooit weten als er niemand die daar geweest is hier komt met een antwoord. Echter reken ook niet op een antwoord want het kan zo maar zijn dat het gegooid zal worden op Medisch Beroepsgeheim of Privacy van de patient. En dat zeg ik niet om je te sarren Oma maar leer mij Nederland kennen als het kan gooien we het wel op zo iets dergelijks.
Als de politie de AED afschaft post je ook niet dat het nu eenmaal zo geregeld is en de klagende politiemensen het moeten accepteren, je doet dat ook niet als halve forum klaagt over veiligheidsregio's die steeds meer brandweerwagens op eBay zetten dat ze nu eenmaal zo geregeld is en ze het moeten accepteren.
Ik had dat best kunnen zeggen hoor daar Oma maar ik heb toen blijkbaar voor iets anders gekozen om te zeggen. Als de politie de AED's inderdaad zou uitfaseren dan zou ik dat persoonlijk een slechte zaak vinden maar nu wijken wij beiden af van het onderwerp waarin we zitten dus ga ik er verder niet op in.
Waarom flik je het iedere keer wel bij mij?
Waarom ik het iedere keer bij jou flik ? Omdat je bij mij regelmatig tot vervelens toe (zeer) betweterig over komt en denkt dat alles daar in zoals ik en nog een ander het noemen jou zandbak gaat beter is dan hoe dingen in Nederland gaan. Kunnen er in Nederland zaken anders en/of beter absoluut maar je vindt naar mijn mening maar al te vaak dat het zoals het bij jou daar in de zandbak gaat het ultieme is wat Nederland ook maar zou moeten doen. En ja dat roept bij mij irritaties op en volgens mij niet alleen bij mij als ik naar een aantal reacties hier boven in dit onderwerp kijk.
En dan nu maar weer over dit onderwerp praten en het lijkt mij dat het moderatorteam wel zal gaan zeggen doe de rest maar via PB.