Keuze traumacentrum

Auteur Topic: Keuze traumacentrum  (gelezen 12770 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 12 november 2015, 22:53:37
Citaat van: dongkim link=msg=1384019 date=1447364836
Je punt is na een paar posts wel duidelijk. Jij bent van mening dat er voor het ambulancepersoneel geen BOT mag zijn. Dat mag je vinden, maar de praktijk wijst uit dat hier wél behoefte aan is.

Dat kan je nog wel eens vies tegen vallen. Ik werk met ontzettend veel ambulancemensen uit landen waar die nazorg ook verplicht is, bijv. mensen die werkten bij ambulancediensten in Canada, UK en Australie. Ze zijn dolbij dat het bij ons niet hoeft.

Hier lossen collega's het meestal onderling wel op als iemand eventjes stuk zit. Als ik weet dat iemand goed knel zit bel ik zijn vrouw en geef hem een dag vrij. Ik praat zelf ook niet met manager of een psychologische reutelaar over heftige dingen die ik meemaak. Ik praat alleen met mensen die ik vertrouw en op een moment als ik er behoefte aan heb.

Waarom moet ik van ambulancemensen verwachten verwachten dat ze met een manager of een trutje van GGZ gaan praten op een moment dat bepaalt is door de baas?

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 12 november 2015, 22:53:39

Je punt is na een paar posts wel duidelijk. Jij bent van mening dat er voor het ambulancepersoneel geen BOT mag zijn. Dat mag je vinden, maar de praktijk wijst uit dat hier wél behoefte aan is.
Ja maar dat komt omdat alle HVers in NL allemaal mietjes en watjes zijn.

In de zandbak zijn het keiharde bikkels. :(

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #82 Gepost op: 12 november 2015, 23:05:24
Ik geloof dat ik niet de enige ben die niet geïnteresseerd is hoe het in die zandbak van Oma gaat.
Ik stel dan ook voor dat ze die voorbeelden er lekker buiten laat. In Nederland zijn de dingen nu eenmaal zo geregeld en dat accepteer je of niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #83 Gepost op: 12 november 2015, 23:05:35
Citaat van: Oma link=msg=1383993 date=1447361482
Dat zegt dus dat als je weet dat gynaecoloog om 22.45 uur vanavond een sectio wil doen je nu ongeveer het team OK-personeel en de achterwacht-anesthesist moet oproepen om naar het ziekenhuis te komen.

Als je 1e team bezig is komt het daar wel op neer ja.. Dus wees selectief over wat je opstart in je dienst.. 98uiye
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

dongkim

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #84 Gepost op: 12 november 2015, 23:05:40
Citaat van: Oma link=msg=1384021 date=1447365217
Ik praat alleen met mensen die ik vertrouw en op een moment als ik er behoefte aan heb.
Spreek voor jezelf inderdaad.

Citaat van: Oma link=msg=1384021 date=1447365217
Ik praat alleen met mensen die ik vertrouw en op een moment als ik er behoefte aan heb.

Waarom moet ik van ambulancemensen verwachten verwachten dat ze met een manager of een trutje van GGZ gaan praten op een moment dat bepaalt is door de baas?
Omdat ze er zelf behoefte aan hebben.

Ik blijf bij mijn standpunt, omdat ik zelf uit het werkveld hoor dat ambulancepersoneel (evenals andere professionals) daar behoefte aan hebben.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 12 november 2015, 23:09:19
Citaat van: dongkim link=msg=1384031 date=1447365940
Ik blijf bij mijn standpunt, omdat ik zelf uit het werkveld hoor dat ambulancepersoneel (evenals andere professionals) daar behoefte aan hebben.

Ben je arts, ambulanceverpleegkundige of ambulancechauffeur?

dongkim

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #86 Gepost op: 12 november 2015, 23:10:16
Citaat van: Oma link=msg=1384032 date=1447366159
Ben je arts, ambulanceverpleegkundige of ambulancechauffeur?
Nee, maar ik spreek er wel veel  ;)

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #87 Gepost op: 12 november 2015, 23:10:47
Citaat van: enrico1972 link=msg=1384029 date=1447365924
In Nederland zijn de dingen nu eenmaal zo geregeld en dat accepteer je of niet.
Dat is dus wel een enorme dooddoener van iedere discussie. Alles verandert met de tijd, anders zouden we bijvoorbeeld ook helemaal geen politiek nodig hebben. Dat wetboek is toch immers al geschreven, hoef je dan ook niks meer aan te doen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 12 november 2015, 23:14:42
Citaat van: enrico1972 link=msg=1384029 date=1447365924
Ik geloof dat ik niet de enige ben die niet geïnteresseerd is hoe het in die zandbak van Oma gaat.
Ik stel dan ook voor dat ze die voorbeelden er lekker buiten laat. In Nederland zijn de dingen nu eenmaal zo geregeld en dat accepteer je of niet.

Ik heb het over Nederland, ik vraag waarom er twee OvD-G's nodig zijn bij 1 slachtoffer. Als eentje nodig is om BOT te regelen omdat iemand een afgerukt handje en/of been heeft vraag ik waarom dat nodig is voor professionals in de ambulancezorg.

Ik betaal belasting en gun iedere Nederlander veel betere ambulancezorg. Ik geef de voorkeur aan een publiek stelsel met meer ambulancevoertuigen en personeel (met beter loon dan het huidige schooiersloontje als ze akkoord gaan met CAO voorstel). Alle MMA's de bijstand in, al die regelneven als OvD-G's, BOT reutelaars, adviseurs ook ander werk zoeken.

Ik stel hier hele relevante vragen omdat ik niet begrijp wat je 50 minuten on-scene kan of moet doen met deze patient. Ik heb al eerder geschreven dat het maar een paar handelingen zijn; tourniquets aanleggen, IV of IO en met grote spoed vertrekken per ambulance naar het dichtsbijzijnde traumacentrum. Ik schrijf dat omdat ik de patient zijn belang voorop zet en geen boodschap heb aan belang van systeem of wie dan ook.

Als de politie de AED afschaft post je ook niet dat het nu eenmaal zo geregeld is en de klagende politiemensen het moeten accepteren, je doet dat ook niet als halve forum klaagt over veiligheidsregio's die steeds meer brandweerwagens op eBay zetten dat ze nu eenmaal zo geregeld is en ze het moeten accepteren.

Waarom flik je het iedere keer wel bij mij?

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #89 Gepost op: 12 november 2015, 23:19:33
Waarom wordt hier een lid van het forum die een (naar mijn mening terechte) discussie voert/opstart, persoonlijk 'aangevallen' door te zeggen dat het in Nederland anders gaat dan in die 'zandbak van haar'?
Allemaal volwassen mensen onder elkaar hier, niet dan? Kom op....... :-X
Mighty fine only gets you somewhere half the time.