Politie Hondengeleiders voertuigen

Auteur Topic: Politie Hondengeleiders voertuigen  (gelezen 233484 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #260 Gepost op: 1 juli 2011, 08:06:54
Kijk aan, dan nu toch een foto van dit lang verwachte voertuig.
Appart dat het voertuig al reeds 6 maanden op naam heeft gestaan. Je zou toch niet verwachten dat de op/inbouw zo lang zou duren.
Ben benieuwd of het voertuig een beetje aan de verwachtingen kan doen van de gebruikers. Ze zijn natuurlijk MB gewend.
Jammer dat de dakset  is uitgevoerd met een rood midden deel, geheel blauw en iets donkerder zou mooier zijn geweest.
Wat mij opvalt zijn de flitsers ? Onder de kentekenplaat? Wel erg laag zitten. Ook de takedown lights zien er iets anders uit dan op de mij bekende daksets.

Maar moet zeggen, ziet er goed uit.

Die lenskappen zijn vastgelegd en mogen naar mijn weten niet afwijken; alhoewel ze denk ik wel transparant hadden mogen zijn maar dat heb ik nog niet gezien bij een NL Vista... De takedowns lijken inderdaad op LED's, bijzonder, nooit eerder gezien, misschien een keer een close up?

Mbt de flashers onder de kentekenplaat; ik denk dat dat reflectiestickers zijn... Al zie ik dat bij gelijke modellen op Google weer niet terug.

Ik snap overigens niet hoe Haaglanden dit voertuig kan/mag laten rijden... Voldoet 0,0 aan de huisstijl; wat ik zelf uiteraard niet erg vind want ik vind hem mooi, maar ik kan me als 'afdwinger' van de huisstijl voorstellen dat je kippenvel krijgt als je dit ziet :)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #261 Gepost op: 1 juli 2011, 10:21:06
Die lenskappen zijn vastgelegd en mogen naar mijn weten niet afwijken; alhoewel ze denk ik wel transparant hadden mogen zijn maar dat heb ik nog niet gezien bij een NL Vista... De takedowns lijken inderdaad op LED's, bijzonder, nooit eerder gezien, misschien een keer een close up?

Mbt de flashers onder de kentekenplaat; ik denk dat dat reflectiestickers zijn... Al zie ik dat bij gelijke modellen op Google weer niet terug.

Ik snap overigens niet hoe Haaglanden dit voertuig kan/mag laten rijden... Voldoet 0,0 aan de huisstijl; wat ik zelf uiteraard niet erg vind want ik vind hem mooi, maar ik kan me als 'afdwinger' van de huisstijl voorstellen dat je kippenvel krijgt als je dit ziet :)

De 'nieuwe' Touran (facelift) hebben dunne grillflitsers waar deze voorwerpen sterk op lijken.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #262 Gepost op: 1 juli 2011, 11:47:50
Nieuwe hondenauto Haaglanden. Vervanger van Mercedes-Benz E-klasse

http://img90.imageshack.us/img90/769/hondenauto.jpg
foto van Regio15 Machiel Janssen

Dienst: Politie Haaglanden
Bureau: Levende Have
Soort voertuig: Dienstvoertuig Hondengeleider
Wagenparknummer: -
Merk & type: Volvo XC70 D5 (151kW/205Pk)
Kenteken: 46-PHR-8
Bijzonderheden: Sinds 31-01-2011 op naam. Pas net in gebruik. Nu het 2de voertuig nog.


foto van Regio15 Machiel Janssen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #263 Gepost op: 1 juli 2011, 16:38:50
De takedowns lijken inderdaad op LED's, bijzonder, nooit eerder gezien, misschien een keer een close up?

Mbt de flashers onder de kentekenplaat; ik denk dat dat reflectiestickers zijn... Al zie ik dat bij gelijke modellen op Google weer niet terug.

Ik snap overigens niet hoe Haaglanden dit voertuig kan/mag laten rijden... Voldoet 0,0 aan de huisstijl; wat ik zelf uiteraard niet erg vind want ik vind hem mooi, maar ik kan me als 'afdwinger' van de huisstijl voorstellen dat je kippenvel krijgt als je dit ziet :)

De take-downs zijn gewoon halogeen ;) De flitsers onder de kentekenplaat zijn volgens mij ook van Federal Signal, zie ze regelmatig op voertuigen van Haaglanden.

Over de striping, www.politiestriping.nl meldt het volgende:

Uitzondering op de regel
De eisen uit de nieuwe Regeling Optische en Geluidssignalen gelden voor voorrangsvoertuigen van alle hulpverlenende diensten, met uitzondering van politievoertuigen tijdens hun inzet voor onopvallende politietaken. Het is aan de politie zelf om te bepalen welke taken dit precies zijn, maar er kan worden gedacht worden aan recherchetaken, taken in het kader van Video Registratie Onopvallende Surveillance (VROS) en taken van het arrestatieteam (AT) en het opsporingsteam (OT). Voor dit soort taken is het onverstandig om aan het ‘publiek’ te melden dat er politie aan het werk is. Bereikbaarheids- en beschikbaarheiddiensten die door politiefunctionarissen worden uitgevoerd, vallen daar dus niet onder. Vergelijkbare taken van de andere hulpverlenende diensten (brandweer en ambualance/GHOR) zoals de taken van officieren van dienst en voorlichters, behoren daar immers ook niet toe.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #264 Gepost op: 1 juli 2011, 22:06:43
Die lenskappen zijn vastgelegd en mogen naar mijn weten niet afwijken; alhoewel ze denk ik wel transparant hadden mogen zijn maar dat heb ik nog niet gezien bij een NL Vista... De takedowns lijken inderdaad op LED's, bijzonder, nooit eerder gezien, misschien een keer een close up?

Mbt de flashers onder de kentekenplaat; ik denk dat dat reflectiestickers zijn... Al zie ik dat bij gelijke modellen op Google weer niet terug.

Ik snap overigens niet hoe Haaglanden dit voertuig kan/mag laten rijden... Voldoet 0,0 aan de huisstijl; wat ik zelf uiteraard niet erg vind want ik vind hem mooi, maar ik kan me als 'afdwinger' van de huisstijl voorstellen dat je kippenvel krijgt als je dit ziet :)

Ze zijn er ook helemaal blauw. Dat ziet er een stuk beter uit.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #265 Gepost op: 6 juli 2011, 06:31:25
Ze zijn er ook helemaal blauw. Dat ziet er een stuk beter uit.

Dat weet ik maar dan zit er geen stopmatrix in (meestal; want die komt best slecht tot zijn (zichtbaarheids)recht met blauwe kappen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #266 Gepost op: 6 juli 2011, 06:32:23
Citaat
Over de striping, www.politiestriping.nl meldt het volgende:

Uitzondering op de regel
De eisen uit de nieuwe Regeling Optische en Geluidssignalen gelden voor voorrangsvoertuigen van alle hulpverlenende diensten, met uitzondering van politievoertuigen tijdens hun inzet voor onopvallende politietaken. Het is aan de politie zelf om te bepalen welke taken dit precies zijn, maar er kan worden gedacht worden aan recherchetaken, taken in het kader van Video Registratie Onopvallende Surveillance (VROS) en taken van het arrestatieteam (AT) en het opsporingsteam (OT). Voor dit soort taken is het onverstandig om aan het ‘publiek’ te melden dat er politie aan het werk is. Bereikbaarheids- en beschikbaarheiddiensten die door politiefunctionarissen worden uitgevoerd, vallen daar dus niet onder. Vergelijkbare taken van de andere hulpverlenende diensten (brandweer en ambualance/GHOR) zoals de taken van officieren van dienst en voorlichters, behoren daar immers ook niet toe.

Ik zie in deze opsomming niet de link met dit voertuig. Hij is geenszins onopvallend i.m.h.o. :) Maar boeiend; hij is mooi :D


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geďnteresseerde
Reactie #267 Gepost op: 9 juli 2011, 06:38:03

Dienst: Politie Limburg-Zuid
Bureau: -
Soort voertuig: Dienstvoertuig Hondengeleider
Wagenparknummer: -
Merk & type: Volkswagen Transporter T5
Kenteken: -
Bijzonderheden: -


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #268 Gepost op: 9 juli 2011, 10:56:04

Dienst: Politie Limburg-Zuid
Bureau: -
Soort voertuig: Dienstvoertuig Hondengeleider
Wagenparknummer: -
Merk & type: Volkswagen Transporter T5
Kenteken: -
Bijzonderheden: -

Jammer dat je de neus en de kont van het voertuig er niet opgezet hebt!  :'(
Brandweer Papendrecht


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #269 Gepost op: 10 juli 2011, 12:14:14


Dienst: Politie Amsterdam-Amstelland
Soort voertuig: Onopvallenden hondenbus (?)
Merk & type: Volkwagen T5 GP
Bijzonderheden: Flitsers in de grill
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!