Bij mij op het team is de 650/700 voor alle motorrijders, op 1 na, te klein en dat zie je direct aan de zithouding.
Ik denk dat die ene het wel voorelkaar krijgt om op de 800 te rijden eventueel icm een verlaagd zadel.
Het verlaagde zadel biedt daarvoor geen of niet voldoende oplossing.
De f650 is toendertijd gekozen omdat de prestatie's voldoende zijn én hij voor het gros van de collega's berijdbaar is.
Een 800 is gewoon een stuk hoger, niet alleen qua zadel.
Daarnaast is de 800, zoals eerder genoemd, al wat minder stabiel op lage snelheid door het grotere voorwiel, wat weer nadelig is voor de manouvreerbaarheid én is hij door de aanwezigheid van spaakwielen uitgerust met een binnenband waardoor er bij een lekke band niet gepropt kan worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de 650/700 geschikt voor wijkwerk/binnenstedelijk.
Bij meer dan 30/40% provinciaal en interstedelijk werk is hij gewoon niet voldoende uitgerust met maatregelen tegen de weersinvloeden, is er onvoldoende opbergruimte en is de motor ansich te klein voor de groteren onder ons.
In de nabije toekomst is de kans groot dat er wat zaken, qua het gebruiken en berijden van verschillende type motoren in combinatie met opleidingsniveau's, gaan veranderen binnen de Nationale Politie. Ik hoop dat men bij de nieuwe aanbesteding dan ook even wat verder gaat kijken dan de neus lang is.