Ongeloof

Auteur Topic: Ongeloof  (gelezen 4613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 september 2005, 21:56:52
Ik heb wel eens gehad dat we binnen aan het werk waren en dat men aan kwam bellen om te vragen of de ambu even opzij kon zodat men door kon rijden. Alsof we daar binnen bezig waren met de krant te lezen! En passant vroeg men ook nog even wat er eigenlijk met wie aan de hand was. Extremer heb ik nog niet meegemaakt...

Bart


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 15 september 2005, 22:12:08
goed, zal mijn verhaal ook even plaatsen dan

Bij een bejaardentehuis hier in aalsmeer was er een liftopsluiting, twee brandweerwagens op de stoep (een aan de ene kant en een aan de andere kant) dus auto's konden er niet meer door. Een meneer vond het nodig om zijn claxon langer als een minuut ingedrukt te houden, ik heb de meneer even op een nette manier uitgelegd dat de brandweer daar niet zat voor de wekelijkse bingo. Krijg ik me daar een grote mond, dat ik snotaap helemaal niet kon weten wat ze aan het doen waren etc. Ik ben er verder niet op ingegaan en weer ging het concert verder. Een buurtbewoner kwam daarop met een moker (grote moker  :o :o :o!!!!) en als die meneer niet op zou houden met toeteren zou die ze auto wel ff slopen! De situatie zou daarop uit de hand gelopen zijn als die buurtbewoner niet werd tegen gehouden door de OVD! Waarna de gemoederen iets afgekoeld werden. Daarna begon het claxoneren weer  :o (ja sommige mensen ::)) Daarop zijn wel enkele leden naar buiten gekomen en hebben de meneer even verteld hoe of wat! (de meneer betrof zelf ook al een meneer op leeftijd, hij werd ook flink kwaad toen ik zei '' de jeugd van tegenwoordig toch'') maar hij werd gelukkig in toom gehouden door iemand die bij hem in de auto zat!

Maar sommige mensen hebben dus echt geen begrip voor een ander en zeker niet voor de hulpverlening als die ergens bezig zijn om een 91 jarige vrouw uit een lift te krijgen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 15 september 2005, 22:32:02
Tja, de egoistische kant blijkt toch weer duidelijk te overwinnen bij "de mensen" (gelukkig niet allemaal) van tegenwoordig...
Arts  www.alphalog.nl


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2005, 17:25:53
Nee laatst hier dan.....

Komt een politie auto die een ambu begeleid. De collega's zetten de auto op een afrit met twee rijbanen midden op de weg (haaks) een normaal mens zou dan denken gho die auto zou daar wel staan omdat die ambu eraan komt gillen en daar moeten we even op wachten. Een )(*&^$^$ rijdt achter de politie auto langs de ambu kan de auto nog maar net ontwijken. Nog voordat de politieauto zijn weg kan vervolgen rijdt er ook nog een muts voor de auto langs. De gezichten van de collega's spraken boekdelen. De piepende banden en de handbewegingen trouwens ook.

Eigenlijk zou er een vette boete moeten staan op het hinderen van een hulpdienst auto ipv dat wij altijd aan het kortste eind trekken  >:( >:( ??? ??? :-\


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2005, 17:30:42
Dat heb ik dus ook meegemaakt bij een spoedtransport. Bus dwars over de rijstroken aan 1 kant van de kruising met blauw-blauw aan, wordt er met hesjes aan verkeer geregeld, komt er ineens een of andere klojo met zijn 4x4 over het fietspad langs die bus gereden! Wou die ff snel rechtsaf slaan (in de rijrichting van het transport!). Pas na 2 keer vorderen om terug te rijden deed hij het.... ongelooflijk gewoon.
greetz,  Enrique


duif

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #15 Gepost op: 16 september 2005, 18:18:59
vorige wwek loste de politie het nogal erg resolut op door iemand neer te schieten bij een brand staat ook in een andere topic .
mensen hebben geen geduld meer ,ook niet voor hulpverlenigen .
is toch wel jammer.

groeten duif :-[ :-[


fire-fly

  • manschap b en chauffeur voertuigbediener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #16 Gepost op: 16 september 2005, 20:10:34
spijtig dat et allemaal zo moet gaan mjah
wa doe je er aan he


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #17 Gepost op: 16 september 2005, 22:26:03
Maar is het zoveel moeite om de wagen zo te zetten dat mensen gewoon kunnen passeren? Dan heb ik het niet over een ongeval, maar bij die liftopsluiting had de wagen misschien iets verder weg geparkeerd kunnen worden en was er weer wat ellende voorkomen.

Christian


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 17 september 2005, 13:33:09
Dat heb ik dus ook meegemaakt bij een spoedtransport. Bus dwars over de rijstroken aan 1 kant van de kruising met blauw-blauw aan, wordt er met hesjes aan verkeer geregeld, komt er ineens een of andere klojo met zijn 4x4 over het fietspad langs die bus gereden! Wou die ff snel rechtsaf slaan (in de rijrichting van het transport!). Pas na 2 keer vorderen om terug te rijden deed hij het.... ongelooflijk gewoon.

Ik hoor over de scanner maar al te vaak dat mensen bekeurd worden omdat ze de afzetting van kruisingen negeren. Zo'n spoedtransport vind niet voor jan *** plaats.
Het zou denk ik goed zijn als bij de theorie van verkeerslessen ook opgenomen wordt wat een spoedtransport is. Dat kan dan ook evt. op de ledtekstborden worden gezet. Autobestuurders weten dan waar ze aan toe zijn en dat ze het niet kunnen maken door te rijden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #19 Gepost op: 17 september 2005, 15:58:45
Ik hoor over de scanner maar al te vaak dat mensen bekeurd worden omdat ze de afzetting van kruisingen negeren. Zo'n spoedtransport vind niet voor jan *** plaats.
Het zou denk ik goed zijn als bij de theorie van verkeerslessen ook opgenomen wordt wat een spoedtransport is. Dat kan dan ook evt. op de ledtekstborden worden gezet. Autobestuurders weten dan waar ze aan toe zijn en dat ze het niet kunnen maken door te rijden.

De mensen weten het dondersgoed hoor, iedereen die zijn rijbewijs haalt leert dat ie voertuigen met optische en geluids signalen voor moet laten gaan, en doen wat oom agent zegt.

De mensen(gelukkig lang niet iederee :P) hebben tegenwoordig gewoon een heel kort lontje en denken alleen nog maar aan hun zelf.