Mods, als het hier niet goed staat s.v.p. verschuiven... bij voorbaat dank.
Vandaag zondag 7 augustus ongeveer half één namiddag, net voorbij knooppunt Joure richting Groningen via de A7. Op het knooppunt zelf (rotonde) al even een tweetoon gehoord maar om me heen niets gezien. Net richting Groningen rij ik op de linkerrijstrook om wat langzamer verkeer in te halen en dan zie ik een Mercedes station in gele ambulancekleuren achter me met de (enkele) amber pit links achter aan (niks blauws, geen knipperende koplampen), hetzij al flink versleten hetzij met te weinig spanning want veel licht kwam er niet vanaf. Hoorde toen ook weer de tweetoon. Ik naar rechts om hem voorbij te laten: aha, transplantatieteam, komt voorbij en nog steeds knippert de amber pit, en geen blauw.
Beetje bizar. Chauffeur, ik denk op weg naar het UMCG, verkeerde vermoedelijk in de aanname dat hij blauw aanhad, althans zo reed hij wel, en een aantal van zijn voorliggers hebben hem zo te zien pas laat waargenomen.
Er zijn bij mijn weten gelukkig tot Groningen geen ongelukken gebeurd, maar als de chauffeur of een bekende hier meeleest, graag even nota van nemen of doorgeven. Het was niet heel stil op de weg...
Sent with Tapatalk on the move