Optische signalen op scooter #nt

Auteur Topic: Optische signalen op scooter #nt  (gelezen 4729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ES EL

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2016, 22:50:23
Heb hier ook een setje van in de auto. Bij reanimaties leg ik die (pas als ik ter plekke ben) op het dak van mijn auto.
Zo ben je inderdaad sneller te vinden voor andere hulpverleners.
Ook handig als je met pech komt te staan op een gevaarlijk onoverzichtelijk punt.

Marcel010Vlaardingen

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2016, 22:31:45
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1402607 date=1454000520
Nou, het is vaak wel handig dat er iemand je staat op te vangen. Vooral in buitengebied, donker, bosschages, grote tuinen, afgelegen huizen enzovoort.

Overigens kan de topicstarter ook gewoon de alarmverlichting van z'n scooter aanzetten, ter indicatie. Dat is meer dan genoeg.

deze optie heeft me scooter helaas niet maar zal eens kijken wat mogenlijk is bedankt voor tip

Marcel010Vlaardingen

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2016, 22:33:06
Citaat van: kaasje link=msg=1402798 date=1454076922

Voor een paar euro te koop bij de action. Meteen klaar.

;) ik heb er 3 gekocht, €3,99 per stuk mooi koopje :)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 3 februari 2016, 23:38:43
Goed en verstandig bezig kerel  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2016, 01:17:01
Goede verstandige keuze! En als je geluk hebt heeft je scooter ergens nog wat ijzerwerk zitten wat vlak onder het plastic zit en dan blijft de flare je ook nog "plakken" door de magneten die erin zitten. Zelf heb ik er ook 3 in de auto liggen standaard.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2016, 11:43:44
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1403960 date=1454545021
Goede verstandige keuze! En als je geluk hebt heeft je scooter ergens nog wat ijzerwerk zitten wat vlak onder het plastic zit en dan blijft de flare je ook nog "plakken" door de magneten die erin zitten. Zelf heb ik er ook 3 in de auto liggen standaard.
Of je plakt een ijzerplaatje/magneet aan de anderekant van je plastic
Hobby Bobby eenheid Den Haag

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #16 Gepost op: 5 februari 2016, 19:24:03
Citaat van: enrico1972 link=msg=1402795 date=1454076475
Het antwoord is inderdaad al gegeven NEE dat mag niet.

Voor Azijnzeikerd de meeste zo niet alle brom- en snorscooters hebben geen knop om de alarmverlichting aan te zetten.
Je kan maar 1 richtingaanwijzer tegelijk aan doen.
Alarmverlichting hebben in principe alleen motoren als je naar tweewielerige motorvoertuigen gaat kijken.

Wat wel handig en verstandig is zeker in de buitengebieden is om een Geel Veiligheidshesje aan te trekken en eventueel een zaklamp om de aandacht mee te trekken voor naderende hulpdiensten die onderweg naar het incident zijn zodat ze je van veraf al zien staan.

Artikel 5.6.65 regeling voertuigen http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling6/10/Artikel5665/geldigheidsdatum_05-02-2016
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend