Bedankt voor jullie antwoorden. Zelf heb ik er nog goed over nagedacht. Ik ga denk ik toch in eerste instantie voor de vrijwillige brandweer. De kennis en ervaring die je daar op doet in de verschillende facetten van de opleiding en het werk lijken me zeer interessant en nuttig. Het werk is natuurlijk erg zwaar, maar dat zie ik meer als een uitdaging dan een reden om het niet te doen. Maar de kennis die je bij de brandweer op doet lijkt me zo breed dat het me ook meer zal ondersteunen in mijn BHV functie, gezien je als EHBO'er weinig kennis zal opdoen als het om evacuatie bij bijvoorbeeld een brandalarm gaat, terwijl er bij de brandweer altijd een stukje EHBO komt kijken, evenals mentale ondersteuning van slachtoffers, zo ver als mogelijk.
Ik kijk zeker niet licht tegen het werk van EHBO'ers aan, zij hebben zeer veel kennis van wat ze doen, maar de uitdaging die bij de brandweer ligt, trekt me toch net wat meer. Mocht ik niet door de screening komen dan kan ik alsnog voor EHBO kiezen en daar mijn kennis en ervaringen opdoen en mijn steentje bijdragen.