Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222752 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #1080 Gepost op: 9 juni 2016, 13:02:45
Citaat van: MLD link=msg=1428787 date=1465468222
Als je op de reservelijst staat en je laat je procedure nu stopzetten dan mag je voor 13 juni gewoon weer solliciteren, werd mij verteld door werving en selectie. Je eindrapport blijft 2 jaar geldig en dat zullen ze dan ook meenemen in je nieuwe procedure.

Ik stoorde me wel enigszins aan het volgende:
"Omdat er méér geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."

Zonder uit de hoogte te willen doen was mijn eindrapport mijn inziens best oke. Een score van 20 bij de cognitieve capaciteitentest en bij de sporttest had ik nog een marge van ruim 30 seconden. Ook het eindrapport van de psycholoog was gemiddeld/bovengemiddeld.

Iemand die zich hier in herkent?

Ze kijken niet alleen naar de je eindrapport. Daarnaast kijken ze ook naar de motivatie en waarom je voor de politie hebt gekozen, wat je hebt moeten invullen bij de briefselectie. Wanneer men zegt dat er meerdere geschikte kandidaten zijn, kun je inderdaad een bovengemiddeld rapport hebben. Dit betekent dat bepaalde andere waarschijnlijk een net iets beter rapport hebben en hun gedeelte van de briefselectie misschien net iets beter in de smaak valt.

NvH

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1081 Gepost op: 9 juni 2016, 13:14:07
Ik vraag me af of er überhaupt mensen zijn afgevallen, na het vergelijken van de resultaten van alle kandidaten die aan de landelijke norm voldoen.
Of zou het zo zijn dat iedereen op de reservelijst wordt geplaatst?

MLD, ik herken me in je verhaal. Ik heb ook contact met andere sollicitanten, zij vragen zich ook af waarom zij niet door zijn.
Echter als zo'n 4100 mensen solliciteren op 190 plaatsen is er erg veel concurrentie.

PeterK90

• Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #1082 Gepost op: 9 juni 2016, 14:09:51

Helaas niet, sorry. Heb een berg aan geheimhoudings verklaringen moeten tekenen.

Apart, dat heb ik niet gehad.

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #1083 Gepost op: 9 juni 2016, 14:35:43
Citaat van: MLD link=msg=1428787 date=1465468222
Als je op de reservelijst staat en je laat je procedure nu stopzetten dan mag je voor 13 juni gewoon weer solliciteren, werd mij verteld door werving en selectie. Je eindrapport blijft 2 jaar geldig en dat zullen ze dan ook meenemen in je nieuwe procedure.

Ik stoorde me wel enigszins aan het volgende:
"Omdat er méér geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."

Zonder uit de hoogte te willen doen was mijn eindrapport mijn inziens best oke. Een score van 20 bij de cognitieve capaciteitentest en bij de sporttest had ik nog een marge van ruim 30 seconden. Ook het eindrapport van de psycholoog was gemiddeld/bovengemiddeld.

Iemand die zich hier in herkent?

ah kijk dat scheelt dat je wel meteen weer mag solliciteren. Alleen apart van die reservelijst.
Helaas geen ervaringen mee anders had ik je graag verder willen helpen.
Is het ook niet mogelijk dat je sowieso doorgeschoven wordt? Dat is wel vaak voorgekomen wat ik weet en dat je automatisch mee mag doen met de volgende lichting mocht je niet 'opgeroepen' worden nu

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #1084 Gepost op: 9 juni 2016, 15:44:17
Citaat van: PeterK90 link=msg=1428816 date=1465474191

Apart, dat heb ik niet gehad.

In het Persoonsformulier dat je moet invullen voor je eindgesprek zitten 4 pagina's aan geheimshoudings verklaringen. Op deze doel ik  :)
Aspirant Hoofdagent Limburg  

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1085 Gepost op: 9 juni 2016, 16:13:55
Ook ik heb het eindgesprek overleefd!
Vraag me af of er ook mensen afgewezen zijn...

Iedereen die ervoor kiest de procedure te stoppen en opnieuw te solliciteren, ik wens jullie bijzonder veel succes! Het zijn nu moeilijke tijden, maar het wordt beter.

Boogie1990

• Sollicitant Hoofdagent Oost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1086 Gepost op: 9 juni 2016, 16:15:56
Wel dit is wat ik tot zover weet, eergisteren is er een mail uitgegaan om mensen te informeren dat ze zijn afgewezen, gisteren is er een mail uitgegaan voor diegene die op de reservelijst staan. Als je op reserve staat blijft je rapport 1 jaar gelden en mag je na afwijzing weer solliciteren, hoeft niet een jaar te wachten. Wat W&S mij vertelde is dat je daarom ook niet doorgeschoven wordt naar een latere lichting.

NvH

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1087 Gepost op: 9 juni 2016, 16:26:23
Regeling aanstellingseisen politie 2002 artikel 5 lid 3:

De uitslag van het geschiktheidonderzoek blijft twee jaar geldig.

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #1088 Gepost op: 10 juni 2016, 10:49:09
Citaat van: LSPD link=msg=1428840 date=1465481635

Iedereen die ervoor kiest de procedure te stoppen en opnieuw te solliciteren, ik wens jullie bijzonder veel succes! Het zijn nu moeilijke tijden, maar het wordt beter.

Gefeliciteerd man!   ;D
Aspirant Hoofdagent Limburg  

Rasja

• Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #1089 Gepost op: 10 juni 2016, 10:52:47
Citaat van: LSPD link=msg=1428840 date=1465481635

Gefeliciteerd! Ik heb volgende week woensdag. Heb je bij het eindgesprek een blaadje oid meegenomen of alle antwoorden op de vragen onthouden?
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S