De toetsen kan je zeker wel oefenen. En dat scheelt een hoop. Ga eens proberen hoe je ervoor staat en probeer handigheidjes te vinden voor de soort testen waar je moeite mee hebt. Ik had moeite met cijferreeksen. Simpelweg pen en papier erbij pakken zorgde dat ik er een soort systeem in kreeg. Dit ontdekte ik door het oefenen.
Ze blijven lastig want de test brengt je naar je maximale niveau. Je hebt dus altijd het idee dat je het moeilijk hebt en dat je het slecht doet. Ook hier is het weer belangrijk om rustig te blijven. Ik was als allerlaatste klaar, ik nam mijn tijd gewoon. Ik had de heletijd het idee dat ik eruit lag omdat het zo slecht ging. Ik bleek door te zijn en had ook nog een prima score ook.
O ja, koop ook niet zomaar testen online. Er is een aanbieder van politie assessment testen. Assessment-online heette deze. Deze is gewoon makkelijk geld aan het verdienen met een paar testjes met zeer veel fouten erin. Van deze testen werd ik alleen maar onzeker. Meermaals feedback ingevuld over de fouten in de vragen, nooit een reactie terug gehad. Ik kan niet spreken voor alle online test aanbieders maar deze raad ik zeker af! Als sollicitant ben je namelijk al snel geneigd die testen te kopen omdat het de enige is die letterlijk zegt voorbereiding te zijn voor de politiekeuring.