Hey Allen!
Gezellige boel hier!
Ik heb gesolliciteerd als hoofdagent bij regio Haaglanden, heb woensdag a.s. Het antecedentenonderzoek en moet nog te horen krijgen wanneer ik de medische keuring moet doen.
Nu heb ik een vraag aan de mensen die de medische keuring al hebben gehad namelijk: Hoe testen ze of je kleuren kunt onderscheiden en benoemen?
Ik hoop iets van jullie te horen hoe dat precies gegaan is
Alvast bedankt!
Ik wist van mijzelf ook dat ik moeite heb met kleuren. Degene bij defensie die ooit een test bij mij heeft gedaan, noemde het een kleurenstoornis ipv kleurenblind.
Kleurenblindheid bij de politie werd bij mij getest doormiddel van een boekje waar allerlei gekleurde bolletjes in staan. Je moet daar dan getallen in zien. Van de 5 of 6 die ik te zien kreeg had ik er maar 2 goed.
Als je moeite met die test heb krijg je gelukkig nog een andere test. Soort elektriciteitdraadjes met elk 2 kleuren erop. Degene die de keuring afneemt zegt dan bijvoorbeeld: pak het groene draadje met de twee rode streepjes. En die moet je dan ombuigen. Dit doe je dan bij 4/5 draadjes. Dit ging bij mij zonder moeite en ben toen ook gewoon goed gekeurd (: