Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220794 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #150 Gepost op: 19 februari 2016, 16:13:46
Citaat van: liees link=msg=1407393 date=1455892675
interessant! veel succes met de verder selectieprocedure.
Het is inderdaad lastig in te schatten hoe en wat.
Ik dacht dat er altijd meerdere personen naar de sollicitaties keken maar blijkbaar dat ook niet?!
ben heel benieuwd of we volgende week al wat horen of dat we toch nog de volle 2 weken moeten wachten haha.
Ik wil sowieso als ik niet door de selectierondes kom de htv-p opleiding volgen omdat je dan sowieso al meer kans maakt als je het diploma daarvan hebt behaald.

Dank je!  0098
Zeker een goede opleiding lijkt me. Er zullen vast nog wel een paar vacatures open gaan dit jaar neem ik aan. Gewoon blijven proberen mocht het dit keer niet lukken. Ik kan me wel voorstellen dat het lange wachten best frustrerend is, ik weet er alles van  :D Ben al sinds maart 2015 aan de gang met mijn sollicitatie. Helaas werd mijn sollicitatie doorgeschoven naar 2016, omdat er geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar waren voor 2015. Oja en de opleiding start pas 19 september haha. Ook dat wachten is dus een flinke psychologische test  O0


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #151 Gepost op: 19 februari 2016, 16:17:32
Citaat van: liees link=msg=1407393 date=1455892675
ben heel benieuwd of we volgende week al wat horen of dat we toch nog de volle 2 weken moeten wachten haha.

Als ik kijk naar de afgelopen briefselecties gok ik zelf dat de mensen die door zijn het volgende week te horen krijgen. En de mensen die niet door zijn masaal een mailtje krijgt de laatste week  98uiye
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #152 Gepost op: 19 februari 2016, 16:19:40
Citaat van: Pietertje2000 link=msg=1407414 date=1455894574
Wat ik mij afvraag is het volgende, op de site staat:

Eerder gewerkt?

Heb je voor je aanstellingsgesprek bij de politie twee jaar gemiddeld 28 uur per week gewerkt? En kun je dit aantonen met salarisstroken? Dan wordt hiermee - volgens een standaard berekeningsmethode - rekening gehouden bij het vaststellen van je salaris en wordt een uitzondering gemaakt op bovenstaande. Hiervoor geldt een maximum van € 2.491,-.

- Stel uit de berekening komt 1900 bruto per maand, ga je dit dan ook gelijk vanaf dag 1 tijdens de opleiding verdienen (elke maand)?
- Zelf werk ik nu sinds kort in loondienst, daarvoor was ik ZZP'er, nemen ze die tijd ook mee?

Ik ken iemand die gewoon het basisloon van nog geen 900 bruto is gaan verdienen in het begin van de opleiding, terwijl diegene hiervoor gewoon fulltime werkte. Diegene woont nog wel thuis, ik weet niet wat ze doen als je een eigen huis zou hebben. Wellicht zijn daar andere regelingen voor.


Pietertje2000

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #153 Gepost op: 19 februari 2016, 16:22:44
Citaat van: DB93 link=msg=1407422 date=1455895180
Ik ken iemand die gewoon het basisloon van nog geen 900 bruto is gaan verdienen, terwijl diegene hiervoor gewoon fulltime werkte. Diegene woont nog wel thuis, ik weet niet wat ze doen als je een eigen huis zou hebben. Wellicht zijn daar andere regelingen voor.

Maar daar kom je als volwassen man/vrouw nooit mee rond toch? Dat betekend bij voorbaat al dat je geen agent kan worden als je kinderen/hypotheek hebt etc.


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #154 Gepost op: 19 februari 2016, 16:28:14
Citaat van: Pietertje2000 link=msg=1407425 date=1455895364
Maar daar kom je als volwassen man/vrouw nooit mee rond toch? Dat betekend bij voorbaat al dat je geen agent kan worden als je kinderen/hypotheek hebt etc.

Heb het even nagevraagd. Je moet minimaal 2 jaar aaneen hiervoor hebben gewerkt.  28 uur per week minimaal. Dat nemen ze dan mee in het berekenen van je salaris tijdens je opleiding. Reiskosten worden ook (deels) vergoedt


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #155 Gepost op: 19 februari 2016, 16:44:55
@pietertje2000 Dat krijg je inderdaad bij dag 1 van je opleiding betaald. Hoe het zit met je zzp verleden weet ik niet. Ik denk dat ze daar ook rekening mee zullen houden, maar je zou voor de zekerheid contact op kunnen nemen.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #156 Gepost op: 19 februari 2016, 18:45:33
Citaat van: Joris94 link=msg=1407420 date=1455895052
Als ik kijk naar de afgelopen briefselecties gok ik zelf dat de mensen die door zijn het volgende week te horen krijgen. En de mensen die niet door zijn masaal een mailtje krijgt de laatste week  98uiye

oh echt ja? laten ze de mensen die door zijn eerder wat horen?


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #157 Gepost op: 19 februari 2016, 18:48:21
Citaat van: DB93 link=msg=1407415 date=1455894826
Dank je!  0098
Zeker een goede opleiding lijkt me. Er zullen vast nog wel een paar vacatures open gaan dit jaar neem ik aan. Gewoon blijven proberen mocht het dit keer niet lukken. Ik kan me wel voorstellen dat het lange wachten best frustrerend is, ik weet er alles van  :D Ben al sinds maart 2015 aan de gang met mijn sollicitatie. Helaas werd mijn sollicitatie doorgeschoven naar 2016, omdat er geen opleidingsplaatsen meer beschikbaar waren voor 2015. Oja en de opleiding start pas 19 september haha. Ook dat wachten is dus een flinke psychologische test  O0

jaaaa precies, opgeven zal ik niet doen haha. Dit is eerste keer dat ik gesolliciteerd heb dus mocht ik niet doorgaan of afvallen tijdens selectieronde dan is het alvast goed voor mijn ervaring. En dan sowieso starten in september op die opleiding. Daar leer je ook veel dingen betreft politievak en doe je veel ervaring op + de mogelijkheid om stage te lopen op een politiebureau.

Ik heb trouwens vernomen van een docent op de htv-p opleiding dat er in 2018 een vloed komt van beschikbare plaatsen. Zo rond de 4500 plaatsen zouden vrijkomen aangezien de hoge top bij de politie met pensioen gaat etc. Weet je/iemand daar meer over?!  098uo 98uiye


MaartenQ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #158 Gepost op: 19 februari 2016, 18:55:38
Wat ik mij afvraag is het volgende, op de site staat:

Eerder gewerkt?

Heb je voor je aanstellingsgesprek bij de politie twee jaar gemiddeld 28 uur per week gewerkt? En kun je dit aantonen met salarisstroken? Dan wordt hiermee - volgens een standaard berekeningsmethode - rekening gehouden bij het vaststellen van je salaris en wordt een uitzondering gemaakt op bovenstaande. Hiervoor geldt een maximum van € 2.491,-.

- Stel uit de berekening komt 1900 bruto per maand, ga je dit dan ook gelijk vanaf dag 1 tijdens de opleiding verdienen (elke maand)?
- Zelf werk ik nu sinds kort in loondienst, daarvoor was ik ZZP'er, nemen ze die tijd ook mee?

Je krijgt dat meteen vanaf de eerste maand. De meeste moeten wel wat inleveren, maar hoor van sommige ook dat ze gelijk zijn gebleven.

Als je die tijd als ZZP'er allemaal netjes op papier hebt, lijkt mij dat ze dat gewoon meenemen. Ookal is het dan misschien moeilijker omdat er misschien niet altijd even veel binnenkwam.


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #159 Gepost op: 19 februari 2016, 20:10:36
Citaat van: liees link=msg=1407455 date=1455904101
jaaaa precies, opgeven zal ik niet doen haha. Dit is eerste keer dat ik gesolliciteerd heb dus mocht ik niet doorgaan of afvallen tijdens selectieronde dan is het alvast goed voor mijn ervaring. En dan sowieso starten in september op die opleiding. Daar leer je ook veel dingen betreft politievak en doe je veel ervaring op + de mogelijkheid om stage te lopen op een politiebureau.

Ik heb trouwens vernomen van een docent op de htv-p opleiding dat er in 2018 een vloed komt van beschikbare plaatsen. Zo rond de 4500 plaatsen zouden vrijkomen aangezien de hoge top bij de politie met pensioen gaat etc. Weet je/iemand daar meer over?!  098uo 98uiye

Exacte getallen weet ik niet, maar ik had inderdaad ook vernomen dat er in 2017-2018 meer beschikbare plaatsen komen. (Minder is eigenlijk ook niet echt mogelijk volgens mij ) ;D
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant