Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222961 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #160 Gepost op: 19 februari 2016, 20:25:04
Citaat van: liees link=msg=1407455 date=1455904101
Ik heb trouwens vernomen van een docent op de htv-p opleiding dat er in 2018 een vloed komt van beschikbare plaatsen. Zo rond de 4500 plaatsen zouden vrijkomen aangezien de hoge top bij de politie met pensioen gaat etc. Weet je/iemand daar meer over?!  098uo 98uiye
Extra plekken op de PA of bij de htv-p? In het geval van het eerste ben ik bijzonder benieuwd in de bron van de docent.

4500 extra plaatsen lijkt me namelijk sterk. Bedoelde hij niet het totaal aantal aspiranten op de PA wat naar dat niveau zal stijgen?

Het zou kunnen, het is namelijk al een tijd bekend dat in/rond 2018 weer een noemenswaardig aantal plekken vrij komt op de PA.. Maar ik heb er een hard hoofd in dat dat getal zó hoog zal zijn.

louise32

• Forum gebruiker
Reactie #161 Gepost op: 19 februari 2016, 21:44:38
Citaat van: LSPD link=msg=1407490 date=1455909904
Extra plekken op de PA of bij de htv-p? In het geval van het eerste ben ik bijzonder benieuwd in de bron van de docent.

4500 extra plaatsen lijkt me namelijk sterk. Bedoelde hij niet het totaal aantal aspiranten op de PA wat naar dat niveau zal stijgen?

Het zou kunnen, het is namelijk al een tijd bekend dat in/rond 2018 weer een noemenswaardig aantal plekken vrij komt op de PA.. Maar ik heb er een hard hoofd in dat dat getal zó hoog zal zijn.

Neem aan op de PA.... Wat moet een roc nou met zoveel htv-p'ers terwijl de rest na genoeg stil staat? En zou het extra zijn of zou het de totale plaatsen zijn? Want 4500 is natuurlijk best veel, helemaal als het extra is! :) maar mijn zegen hebben ze hoor, zou ik namelijk heeeeel fijn vinden haha!

Mehmet40

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #162 Gepost op: 19 februari 2016, 22:00:50
Citaat van: liees link=msg=1407455 date=1455904101
jaaaa precies, opgeven zal ik niet doen haha. Dit is eerste keer dat ik gesolliciteerd heb dus mocht ik niet doorgaan of afvallen tijdens selectieronde dan is het alvast goed voor mijn ervaring. En dan sowieso starten in september op die opleiding. Daar leer je ook veel dingen betreft politievak en doe je veel ervaring op + de mogelijkheid om stage te lopen op een politiebureau.

Ik heb trouwens vernomen van een docent op de htv-p opleiding dat er in 2018 een vloed komt van beschikbare plaatsen. Zo rond de 4500 plaatsen zouden vrijkomen aangezien de hoge top bij de politie met pensioen gaat etc. Weet je/iemand daar meer over?!  098uo 98uiye

In Nederland zijn er ongeveer 55.000 FTE (Full-time equivalent) bij de politie, van deze 55.000 zullen er ongeveer 30/40.000 op straat actief zijn, dus het zou me sterk zijn als er ineens 4500 Agenten met pensioen gaan..

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 20 februari 2016, 08:07:59
het gaat het echt om de plaatsen op de PA. Dat er 4500 beschikbare plaatsen dan vrij zullen komen in 2018 landelijk. Dat is wat hij me verteld heeft, ik stond er zelf ook van te kijken toen ik het hoorde en nu maar hopen dat het waar is..

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 20 februari 2016, 08:10:40
Citaat van: Joris94 link=msg=1407486 date=1455909036
Exacte getallen weet ik niet, maar ik had inderdaad ook vernomen dat er in 2017-2018 meer beschikbare plaatsen komen. (Minder is eigenlijk ook niet echt mogelijk volgens mij ) ;D

klopt! nu maar afwachten deze sollicitatie en anders hebben we hopelijk een goed vooruitzicht haha, klopt het trouwens dat vaak de mensen die door de briefselectie zijn een week eerder ongeveer al mail krijgen dan diegene die afgewezen worden?

louise32

• Forum gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 20 februari 2016, 08:56:03
Citaat van: liees link=msg=1407550 date=1455952240
klopt! nu maar afwachten deze sollicitatie en anders hebben we hopelijk een goed vooruitzicht haha, klopt het trouwens dat vaak de mensen die door de briefselectie zijn een week eerder ongeveer al mail krijgen dan diegene die afgewezen worden?

Nee hoor, niet perse! In de vorige rondes was het zo dat er zeker in het begin mensen afvielen maar ook al door gingen. Wel kregen de meeste die afgewezen zijn inderdaad op het laatst bericht, maar zoals ik al zei, het hoeft zeker niet!!

Wel vind ik het raar dat we nog helemaal niemand hebben gehoord dat ze door zijn, en dat er weer opnieuw geworven word terwijl er zoveel mensen op antwoord zitten te wachten. In de afgelopen rondes hoefde niemand tot de laatste dag te wachten op antwoord of je nou door was of niet.. (En toen namen ze ook extra weken de tijd)

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 20 februari 2016, 09:21:28
Citaat van: louise32 link=msg=1407555 date=1455954963
Nee hoor, niet perse! In de vorige rondes was het zo dat er zeker in het begin mensen afvielen maar ook al door gingen. Wel kregen de meeste die afgewezen zijn inderdaad op het laatst bericht, maar zoals ik al zei, het hoeft zeker niet!!

Wel vind ik het raar dat we nog helemaal niemand hebben gehoord dat ze door zijn, en dat er weer opnieuw geworven word terwijl er zoveel mensen op antwoord zitten te wachten. In de afgelopen rondes hoefde niemand tot de laatste dag te wachten op antwoord of je nou door was of niet.. (En toen namen ze ook extra weken de tijd)

ah oke, het is denk ik dan verschillend hoe en wat.. volgens mij hebben sommigen al wel een afwijzing gekregen die bijvoorbeeld nog te jong zijn en die wel gesolliciteerd hadden. Verder hoop ik dat we volgende week ongeveer wat horen omdat het nu toch wel heel spannend begint te worden haha.

Ik denk zelf als ze bijvoorbeeld nu al een hondertal mensen zouden laten weten dat ze door zijn dat andere zoiets zouden hebben van; 'waarom heb ik nog niks gehoord' dat zou een beetje oneerlijk zijn denk ik..
ook betreft diegene die al afgewezen zouden zijn en wel aan de eisen voldoen.
Het is hopelijk nog heel even afwachten tot het verlossende woord haha.

De reden dat er nu vacatures openstaan voor Noord Nederland is denk ik omdat er beschikbare plaatsen zijn in Drachten. Iedereen die nu heeft gesolliciteerd daar verwachten ze van dat diegene ook echt uit de regio komen waarop ze gesolliciteerd hebben. Het kan natuurlijk zijn dat mensen uit Noord en Midden Nederland dachten van ik solliciteer nu gewoon voor een andere regio maar dat heeft weinig tot geen zin aangezien je in de buurt moet wonen..

Zelf ben ik benieuwd als er meer dan 4000 sollicitaties zijn, uit welke regio de meeste mensen komen of beter gezegd welke regio('s) de meeste sollicitaties hebben & daarnaast de scholen.
Er werd mij verteld door W&S dat niet alle plaatsen gelijk zijn per school maar dat het erg kan verschillen

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #167 Gepost op: 20 februari 2016, 09:41:33
4500 beschikbare plaatsen die vrijkomen? Dat zou neerkomen op zo'n 180 klassen (ervanuitgaande dat je grote klassen krijgt). Lijkt me sterk ::)

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 20 februari 2016, 09:57:19
Citaat van: Daniel! link=msg=1407562 date=1455957693
4500 beschikbare plaatsen die vrijkomen? Dat zou neerkomen op zo'n 180 klassen (ervanuitgaande dat je grote klassen krijgt). Lijkt me sterk ::)

Dat is wat ik me heb laten vertellen. Zelf kan ik er geen uitspraak over doen omdat ik het helaas niet weet.. Puur wat ik gehoord heb. Kan ook verdeeld zijn over een jaar of 1,5 jaar ik weet het niet precies.
Misschien weer betreft diverse functies.. misschien dat, dat het is

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #169 Gepost op: 20 februari 2016, 10:30:20
Citaat van: Daniel! link=msg=1407562 date=1455957693
Laat ik het zo zeggen dat er in 2018 heel wat dienders het korps verlaten en die nu nog even profiteren van de extra jaren t.b.v hun pensioen. Aantallen niet bekend maar wel veel