Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222710 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Rasja

• Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #1660 Gepost op: 14 september 2016, 22:18:06
Citaat van: Patrick94 link=msg=1447123 date=1473864592
Hoe heeft iedereen het eindgesprek ervaren?
Worden er daar nog veel afgewezen?

Binnenkort heb ik het eindgesprek voor de lichting februari!

Dus ben wel benieuwd!

Heb zelf het eindgesprek wel erg prettig ervaren. Vond het een goed gesprek waar alle punten die belangrijk waren goed besproken werden. Bereid vooral de punten die op de site staan goed voor. De rest komt vanzelf!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S

Rasja

• Forum gebruiker
Reactie #1661 Gepost op: 14 september 2016, 22:19:05
Vandaag ook bericht gekregen van diegene die mij de komende drie jaar gaat begeleiden. Ik ga stage lopen in dezelfde plaats als waar ik al mijn hele leven woon! gemengde gevoelens  :-\
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S

PeterK90

• Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #1662 Gepost op: 14 september 2016, 22:48:34
Citaat van: Rasja link=msg=1447216 date=1473884345
Vandaag ook bericht gekregen van diegene die mij de komende drie jaar gaat begeleiden. Ik ga stage lopen in dezelfde plaats als waar ik al mijn hele leven woon! gemengde gevoelens  :-\

Het ligt er maar net aan welke plaats het is en hoe je er mee omgaat  ::) Ik kom nu 4 jaar in Zwolle en woon er nu ruim een half jaar, ik ken dus nog heel veel mensen maar zolang je open en eerlijk bent zou het geen probleem moeten zijn. Bij kleinere plaatsen waar iedereen elkaar kent kan het misschien wel anders uitpakken!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1663 Gepost op: 15 september 2016, 05:25:45
Citaat van: Rasja link=msg=1447216 date=1473884345

Als je het niet wilt zou ik het wel aangeven. Ik woon en werk ook in dezelfde plaats en ondervind hier juist veel voordeel van. Zo ken ik de straten uitstekend en ook de steegjes. Ik heb dan wel het voordeel dat ik hier niet opgegroeid ben waardoor ik weinig mensen tegen kom waar ik een 'verleden' mee heb.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Rasja

• Forum gebruiker
Reactie #1664 Gepost op: 15 september 2016, 09:27:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1447236 date=1473909945
Als je het niet wilt zou ik het wel aangeven. Ik woon en werk ook in dezelfde plaats en ondervind hier juist veel voordeel van. Zo ken ik de straten uitstekend en ook de steegjes. Ik heb dan wel het voordeel dat ik hier niet opgegroeid ben waardoor ik weinig mensen tegen kom waar ik een 'verleden' mee heb.

Ja bij mij komt er daarnaast ook dat ik maatschappelijk al best betrokken ben met deze plaats, ik zit bij de scouting al mijn hele leven. Ik heb in het sociale wijkteam gezeten en alle bij baantjes had ik hier.. Dus ken aardig wat mensen zowel door mijn hobby als door mijn werk. Maar ik kijk het nog even aan en bespreek het met mijn trajectbegeleider. Misschien haal ik er wel meer voordelen uit dan nadelen!

MLD

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1665 Gepost op: 15 september 2016, 10:40:01
Citaat van: Patrick94 link=msg=1447123 date=1473864592
Hoe heeft iedereen het eindgesprek ervaren?
Worden er daar nog veel afgewezen?

Binnenkort heb ik het eindgesprek voor de lichting februari!

Dus ben wel benieuwd!

Het eindgesprek heb ik persoonlijk als zeer positief ervaren. Je moet goed je motivatie kunnen uitleggen waarom je bij de politie wilt en niet een paar oppervlakkige kreten want dan gaan ze daar dieper op in. Verder vroegen ze wat ik mee breng naar de politie, ervaringen met multiculturele groepen en je doen en laten in je dagelijkse leven.

Eerst dacht ik dat het eindgesprek slechts een "formaliteit" was, echter dit is absoluut niet zo. Ik ken een gevalletje waarbij iemand was door geschoven (van mei) naar onze lichting en slechts het eindgesprek nog moest doen. In het eindgesprek ging het dus fout.

Patrick94

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1666 Gepost op: 15 september 2016, 16:32:54
Ok bedankt voor de ervaringen!

Zijn er ook veel afgewezen bij het eindgesprek?
Hoeveel procent zal ongeveer aangenomen worden?

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #1667 Gepost op: 15 september 2016, 18:36:30
Citaat van: Patrick94 link=msg=1447303 date=1473949974
Ok bedankt voor de ervaringen!

Als er 20 plekken zijn, worden er 20 uitgenodigd, andere komen als de scores hoog zijn op een wachtlijst of pech gehad.
Tenminste in onze lichting, maar is het altijd anders bij de politie

Zijn er ook veel afgewezen bij het eindgesprek?
Hoeveel procent zal ongeveer aangenomen worden?

Daco

• Selectie procedure voor Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1668 Gepost op: 18 september 2016, 20:19:07
Zijn er nog aspiranten die beginnen op 10 oktober beginnen in Amsterdam?, indien er interesse is en je alvast kennis wilt maken met een paar aspiranten kan er naar mij een PB gestuurd worden met daarin je 06 en dan zal ik je toevoegen aan de whatsapp groep.

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #1669 Gepost op: 22 september 2016, 12:52:42
Even een vraagje voor diegene die gesolliciteerd hebben voor Oost-NL en starten in Apeldoorn. Met hoeveel klassen starten jullie? (Aantal plaatsen)  e050