Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222620 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1730 Gepost op: 23 oktober 2016, 09:24:08
Citaat van: Waus link=msg=1453655 date=1477206708
Nou... ik heb hier nog nooit van gehoord.  Wij zijn soms hele dagen vrij. Het is je eigen verantwoordelijkheid in eat je doet. Het zou nieuw zijn voor jullie groep als dit wel zo is.  Btw, in het begin zijn ze nogal streng naar nieuwe groepen/ soms beetje bang maken etc. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
Sterker nog, bij ons is het 8 uur aanwezig zijn. Vervolgens heb je vaak nog wel tijd om je nog om te kleden, en dan inderdaad half 9 te beginnen, maar wij zijn ook aantal keer om 8 begonnen.

Bij ons werd ook verhaal gehouden over dat de verzekering lastig kan gaan doen als we onder 'diensttijd' buiten zijn, en er iets met ons gebeurt. Al vond ik dat ook wel beetje een ongeloofwaardig verhaal.

Maar het klinkt wel gewoon logisch dat als je van 8-5 betaald krijgt, je die tijd ook op z'n minst aanwezig bent.

@Tom

• Forum gebruiker
Reactie #1731 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:29:11
Ik kan mij voorstellen dat ze bij de politie verwachten, net als bij andere opleidingen, dat je in het begin veel aanwezig bent. Ook om bekend te raken met de verschillende systemen, lessen en alles wat er bij komt kijken.
Echter zul je later in de opleiding echt meer aan zelfstudie moeten gaan doen, of dit voor jou betekent studeren op de PA, of thuisstudie zul je zelf moeten beslissen.

LuukVenlo

• Aspirant hoofdagent eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1732 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:52:03
Dat klopt niet helemaal @tom. Bij de politie krijg je betaald tijdens je opleiding, en men verwacht dus dat je onder 'werktijd' gewoon aanwezig bent op de politieacademie, ook als je geen lessen hebt staan op je rooster. Heb je geen lessen, dan vul je die tijd zelf op met werken of sporten, op de academie.
Aspirant hoofdagent Limburg

Diaephi

• Forum gebruiker
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #1733 Gepost op: 23 oktober 2016, 15:12:23
Dat hebben ze veranderd ja, paar jaar geleden mocht je gewoon naar huis gaan of naar het basisteam als je echt lang geen les hebt. Hoor weinig positiefs over die verandering. Uren uit de neus eten op de academie.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1734 Gepost op: 23 oktober 2016, 16:46:59
In mijn oren klinkt het niet meer dan logisch dat je aanwezig bent. Sporten, zelfstudie of bijles, kun je al aardig wat tijd mee vullen.

Anders pak je politieblad Blauw erbij met een broodje, of vind je iets anders leuks om te doen.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #1735 Gepost op: 23 oktober 2016, 18:03:12
In het eerste jaar valt het nog wel mee en heb je idd wel zat te doen denk ik.
Maar op een gegeven moment wordt het wel heel lastig om elke dag van 08:00 tot 17:00 te vullen.. zeker als je elke week tenminste één hele dag 'zelfstudie'  ertussen hebt zitten...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1736 Gepost op: 23 oktober 2016, 19:19:20
Bij ons is er nooit met één woord gerept over 'je moet om 8.00 op de academie zijn, ook als je geen les hebt' etc. Hier gaan ze er gewoon vanuit dat je zelf de keuze kan maken voor datgene dat het beste voor jou werkt. Voor sommige dingen is het gewoon handig om op de academie te zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen ervoor kiezen om niet vanaf 8.00 's ochtends uit je neus te gaan lopen eten omdat je 's middags om 15.00 les hebt ::)

MrOfficer

• Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #1737 Gepost op: 26 oktober 2016, 19:59:34
Citaat van: Daniel! link=msg=1453727 date=1477243160
Bij ons is er nooit met één woord gerept over 'je moet om 8.00 op de academie zijn, ook als je geen les hebt' etc. Hier gaan ze er gewoon vanuit dat je zelf de keuze kan maken voor datgene dat het beste voor jou werkt. Voor sommige dingen is het gewoon handig om op de academie te zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen ervoor kiezen om niet vanaf 8.00 's ochtends uit je neus te gaan lopen eten omdat je 's middags om 15.00 les hebt ::)

Ik denk dat dat te maken heeft met het verschil tussen politiekundige en hoofdagenten in opleiding. Toch een andere vooropleiding gehad. Ik denk dat zij er van uit gaan dat n5 beter kunnen inschatten hoe of wat.

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #1738 Gepost op: 29 oktober 2016, 15:31:45
Naar mijn mening is het gewoon heel simpel: Je krijgt van 8:30 tot 17:00 betaalt, dus is het meer dan logisch dat je gewoon op school blijft. Af en toe een half uurtje eerder gaan kan gerust, maar voor het grotendeels zul je toch gewoon op school moeten blijven en werken. Er is altijd wel iets te doen
Aspirant Hoofdagent Limburg  

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #1739 Gepost op: 31 oktober 2016, 20:32:45
Citaat van: Carlos link=msg=1454787 date=1477747905
Naar mijn mening is het gewoon heel simpel: Je krijgt van 8:30 tot 17:00 betaalt, dus is het meer dan logisch dat je gewoon op school blijft. Af en toe een half uurtje eerder gaan kan gerust, maar voor het grotendeels zul je toch gewoon op school moeten blijven en werken. Er is altijd wel iets te doen
Misschien de eerste 3 weken ja...