Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220785 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #180 Gepost op: 22 februari 2016, 10:35:47
Goedemorgen,

Ook ik heb na lang op deze forum te lezen een account aangemaakt, daarnaast heb ik ook gesolliciteerd; hoofdagent eenheid Rotterdam.

Maar wat duurt dit lang zeg.. ik kijk bijna elke dag in mijn mailbox tevergeefs.
In 2012 had ik het geschopt tot deel B, helaas was ik afgewezen omdat ik ''te aardig'' was. Sterk in verbeterd in 3 jaar tijd natuurlijk als beveiliger zijnde. 3 jaar gewacht.. eindelijk vacature vrij in 2015.

Jaar 2015 meteen gesolliciteerd deze keer was ik gezakt op de conditietest, moest 3:10 halen had 3:13 gehaald balen natuurlijk!! vroeger mocht je dit nog herkansen dit kan dus ook niet!! nu 6 maanden later!!

2016 januari, meteen gesolliciteerd, wat duurt me dit allemaal lang zeg pieuw.. en wat ben ik een pechvogel qua selectieprocedures..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #181 Gepost op: 22 februari 2016, 10:43:27
Citaat van: karakartal link=msg=1407949 date=1456133747
Goedemorgen,

Ook ik heb na lang op deze forum te lezen een account aangemaakt, daarnaast heb ik ook gesolliciteerd; hoofdagent eenheid Rotterdam.

Maar wat duurt dit lang zeg.. ik kijk bijna elke dag in mijn mailbox tevergeefs.
In 2012 had ik het geschopt tot deel B, helaas was ik afgewezen omdat ik ''te aardig'' was. Sterk in verbeterd in 3 jaar tijd natuurlijk als beveiliger zijnde. 3 jaar gewacht.. eindelijk vacature vrij in 2015.

Jaar 2015 meteen gesolliciteerd deze keer was ik gezakt op de conditietest, moest 3:10 halen had 3:13 gehaald balen natuurlijk!! vroeger mocht je dit nog herkansen dit kan dus ook niet!! nu 6 maanden later!!

2016 januari, meteen gesolliciteerd, wat duurt me dit allemaal lang zeg pieuw.. en wat ben ik een pechvogel qua selectieprocedures..

Welkom bij de club!

Wat balen joh.. hopelijk heb je deze keer meer geluk.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je ervaringen/opleiding(en) zijn?

Ik wordt nu ook met de dag wat gekker haha, verwacht denk ik deze week een mail maar inderdaad dat wachten duurt zo lang..
Voor mij is het de eerste keer dat ik gesolliciteerd heb. Aan de ene kant heb ik er een hard hoofd in door alle verhalen en aantal sollicitaties maar toch denk ik weer dat iedereen kans maakt om door te gaan dus toch nog beetje hoop maargoed, kan nu niet meer doen dan afwachten


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #182 Gepost op: 22 februari 2016, 10:53:05
Citaat van: liees link=msg=1407951 date=1456134207
Welkom bij de club!

Wat balen joh.. hopelijk heb je deze keer meer geluk.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je ervaringen/opleiding(en) zijn?

Ik wordt nu ook met de dag wat gekker haha, verwacht denk ik deze week een mail maar inderdaad dat wachten duurt zo lang..
Voor mij is het de eerste keer dat ik gesolliciteerd heb. Aan de ene kant heb ik er een hard hoofd in door alle verhalen en aantal sollicitaties maar toch denk ik weer dat iedereen kans maakt om door te gaan dus toch nog beetje hoop maargoed, kan nu niet meer doen dan afwachten

Thankyou!

Ben nu inmiddels 26 jaar, toen ik voor het eerst had gesolliciteerd was ik 22 zat ik in de beveiliging.
Na mijn afwijzing ben ik als beveiliger door gaan werken, nu ben ik inmiddels coördinator beveiliger 1.5 jaar.

Vind het zo balen dat ik 3 jaar heb gewacht en gezakt ben op 3 seconden.. en NIET mocht herkansen terwijl het voorheen wel kon

Zou ik mogen vragen hou oud jij bent ervaringen etc etc etc..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #183 Gepost op: 22 februari 2016, 11:03:36
Citaat van: karakartal link=msg=1407956 date=1456134785
Thankyou!

Ben nu inmiddels 26 jaar, toen ik voor het eerst had gesolliciteerd was ik 22 zat ik in de beveiliging.
Na mijn afwijzing ben ik als beveiliger door gaan werken, nu ben ik inmiddels coördinator beveiliger 1.5 jaar.

Vind het zo balen dat ik 3 jaar heb gewacht en gezakt ben op 3 seconden.. en NIET mocht herkansen terwijl het voorheen wel kon

Zou ik mogen vragen hou oud jij bent ervaringen etc etc etc..

ah kijk aan, beveiliger is altijd goed toch?! Wat voor opleiding(en) heb je gedaan als
ik vragen mag?

Ik ben 20, zit momenteel in het examenjaar van de opleiding horeca ondernemer managar MBO4. Niet echt een aangesloten opleiding maar heb wel
diverse stages gehad in grootschalige hotels in Amsterdam. Daar kom je natuurlijk allemaal
verschillende culturen tegen dat zou misschien een klein voordeel kunnen zijn.
Verder bijbaantje in kledingwinkel maar niet echt wat bijzonders.

Mocht ik door wat voor een reden dan ook afgewezen worden wil ik dit jaar starten met MBO3 HTV-P schijnt dat je dan grote kans hebt om binnen te stromen bij de PA. En de opleiding is te overzien aangezien ongeveer 2 jaar is en aansluiting op PA.. Daarnaast dan ook eventueel jaar korter voor de opleiding van hoofdagent. Ipv dat je er dan 3 jaar over doet, doe je er nu 2 jaar over


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #184 Gepost op: 22 februari 2016, 11:18:02
Citaat van: liees link=msg=1407941 date=1456127605
Hierboven had iemand al gereageerd met de exacte wachttijd. Voor welke eenheid heb jij gesolliciteerd?

Yep, ik zag het net. De enige echte...Amsterdam.  :P Twente zou ook een optie kunnen zijn omdat ik erg bekend ben daar en het praktisch mijn tweede woonplaats is. Maar ik ben hier geboren, getogen en zit op 15 min. van de academie.

 Geef mij maar Amsterdam.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #185 Gepost op: 22 februari 2016, 11:21:15
Citaat van: C337 link=msg=1407966 date=1456136282
Yep, ik zag het net. De enige echte...Amsterdam.  :P

haha ik kan je begrijpen met wat je zegt betreft de enige echte!
Ik zie heeeel veel mensen voorbij komen die gesolliciteerd hebben voor Amsterdam, Rotterdam etc..

Zijn er toevallig ook nog mensen die voor Oost Nederland gesolliciteerd hebben?
Daarnaast vraag ik me af wat de verhoudingen ongeveer zullen zijn betreft de sollicitaties landelijk.
Iemand enig idee waar het meest gesolliciteerd wordt of hoe het in verhouding staat ongeveer?


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #186 Gepost op: 22 februari 2016, 11:33:26
Citaat van: liees link=msg=1407958 date=1456135416
ah kijk aan, beveiliger is altijd goed toch?! Wat voor opleiding(en) heb je gedaan als
ik vragen mag?

Ik ben 20, zit momenteel in het examenjaar van de opleiding horeca ondernemer managar MBO4. Niet echt een aangesloten opleiding maar heb wel
diverse stages gehad in grootschalige hotels in Amsterdam. Daar kom je natuurlijk allemaal
verschillende culturen tegen dat zou misschien een klein voordeel kunnen zijn.
Verder bijbaantje in kledingwinkel maar niet echt wat bijzonders.

Mocht ik door wat voor een reden dan ook afgewezen worden wil ik dit jaar starten met MBO3 HTV-P schijnt dat je dan grote kans hebt om binnen te stromen bij de PA. En de opleiding is te overzien aangezien ongeveer 2 jaar is en aansluiting op PA.. Daarnaast dan ook eventueel jaar korter voor de opleiding van hoofdagent. Ipv dat je er dan 3 jaar over doet, doe je er nu 2 jaar over

Succesc met je examenjaar! O0

Ik heb het opleiding beveiling MBO N2 gevolgd daarna MBO N3 Coördinator beveiliging (BBL).
Daarnaast heb ik ook gestuurd op Avans Hogeschool te Den Bosch, Integrale Veiligheidskunde 1 jaar, het beviel me niet dus ben ik gestopt.

Ik maak me geen zorgen om me culturele ervaringen, ben zelf namelijk van Turks afkomst en ben opgegroeid met verschillende culturen. Ook tijdens mijn werk als beveiliger heb ik hier heel veel te maken.

Over het opleiding HTV-P hoor ik voor het eerst, het is wel fijn inderdaad dat je vanuit daar door kan stromen naar N4 PA, na mijn N3 Coördinator houd het helaas op..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #187 Gepost op: 22 februari 2016, 11:48:09
Citaat van: karakartal link=msg=1407970 date=1456137206
Succesc met je examenjaar! O0

Ik heb het opleiding beveiling MBO N2 gevolgd daarna MBO N3 Coördinator beveiliging (BBL).
Daarnaast heb ik ook gestuurd op Avans Hogeschool te Den Bosch, Integrale Veiligheidskunde 1 jaar, het beviel me niet dus ben ik gestopt.

Ik maak me geen zorgen om me culturele ervaringen, ben zelf namelijk van Turks afkomst en ben opgegroeid met verschillende culturen. Ook tijdens mijn werk als beveiliger heb ik hier heel veel te maken.

Over het opleiding HTV-P hoor ik voor het eerst, het is wel fijn inderdaad dat je vanuit daar door kan stromen naar N4 PA, na mijn N3 Coördinator houd het helaas op..

Dankjewel! dat zal wel goed moeten komen denk ik. Nu alleen nog antwoord afwachten en hopen dat ik terecht kom op de PA.
Oh kijk aan interessant die opleidingen, ik heb zelf ook nog aan HBO gedachte integrale veiligheidskunde en dan minor criminologie bijvoorbeeld maar vind 4 jaar gewoon te lang om vervolgens nog naar de PA te gaan. Wil het liefst zo jong mogelijk zijn.

Het scheelt inderdaad dat je zelf Turks bent en genoeg culturele ervaringen hebt. Ik denk om jezelf te onderscheiden van de rest die in het westen van Nederland gesolliciteerd heeft het zeker een voordeel is dat je Turks bent omdat hun voorkeur ook daarnaar uit gaat dat je zelf een dubbele culturele achtergrond hebt. Zelf ben ik gewoon Nederlands maar hoop dat mijn etnische ervaring in de hotels voldoende is. In Oost Nederland zullen ze ook mensen zoeken met dubbele culturele achtergrond alleen denk dat er groot verschil is tussen west en oost NL.

Zit je momenteel nog op N3 of heb je je diploma daar al van? en wat bedoel je met dat het ophoudt, geen vervolgopleiding mogelijk is in die richting?


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #188 Gepost op: 22 februari 2016, 12:02:18
Citaat van: liees link=msg=1407974 date=1456138089
Dankjewel! dat zal wel goed moeten komen denk ik. Nu alleen nog antwoord afwachten en hopen dat ik terecht kom op de PA.
Oh kijk aan interessant die opleidingen, ik heb zelf ook nog aan HBO gedachte integrale veiligheidskunde en dan minor criminologie bijvoorbeeld maar vind 4 jaar gewoon te lang om vervolgens nog naar de PA te gaan. Wil het liefst zo jong mogelijk zijn.

Het scheelt inderdaad dat je zelf Turks bent en genoeg culturele ervaringen hebt. Ik denk om jezelf te onderscheiden van de rest die in het westen van Nederland gesolliciteerd heeft het zeker een voordeel is dat je Turks bent omdat hun voorkeur ook daarnaar uit gaat dat je zelf een dubbele culturele achtergrond hebt. Zelf ben ik gewoon Nederlands maar hoop dat mijn etnische ervaring in de hotels voldoende is. In Oost Nederland zullen ze ook mensen zoeken met dubbele culturele achtergrond alleen denk dat er groot verschil is tussen west en oost NL.

Zit je momenteel nog op N3 of heb je je diploma daar al van? en wat bedoel je met dat het ophoudt, geen vervolgopleiding mogelijk is in die richting?

Inderdaad 4 jaar lang studeren op HBO niveau vond ik ook veel te lang dat was ook me reden waarom ik ben gekapt op een gegeven moment.

Natuurlijk hoop ik voor iedereen een positief nieuws helaas zal dit niet voor iedereen zo zijn..

Er is ook wat je aangeeft verschil tussen Oost en West Nederland, ik zal meer kans maken als allochtoon in Rotterdam (wat ik ook heb gedaan) dan in ik noem maar een stad Enschede.

Ik heb mijn diploma al behaald op N3, klopt ik bedoel dat er geen vervolgopleiding is in die richting helaas, waardoor ik elders moet kijken het liefst PA natuurlijk, maar als dat ook niet lukt zal ik eens kijken naar HTV-P ik had er tot nu toe nooit van gehoord tot ik nu lees wat jij heb geschreven..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #189 Gepost op: 22 februari 2016, 12:25:13
Citaat van: karakartal link=msg=1407975 date=1456138938
Inderdaad 4 jaar lang studeren op HBO niveau vond ik ook veel te lang dat was ook me reden waarom ik ben gekapt op een gegeven moment.

Natuurlijk hoop ik voor iedereen een positief nieuws helaas zal dit niet voor iedereen zo zijn..

Er is ook wat je aangeeft verschil tussen Oost en West Nederland, ik zal meer kans maken als allochtoon in Rotterdam (wat ik ook heb gedaan) dan in ik noem maar een stad Enschede.

Ik heb mijn diploma al behaald op N3, klopt ik bedoel dat er geen vervolgopleiding is in die richting helaas, waardoor ik elders moet kijken het liefst PA natuurlijk, maar als dat ook niet lukt zal ik eens kijken naar HTV-P ik had er tot nu toe nooit van gehoord tot ik nu lees wat jij heb geschreven..

Ja begrijpelijk.. Ik heb hetzelfde ondanks ik (pas) 20 ben dat ik het gewoon te lang vind om 4 jaar HBO te doen terwijl je dolgraag naar de PA wilt. En niet voor iedereen zal het bericht positief zijn, zou willen dat, dat kon haha. Vraag mezelf ook af hoe alle sollicitaties eruit zien. Ben benieuwd of mensen bijvoorbeeld bij hun motivatie letterlijk neerzetten van: 'Ik wil graag bij de politie omdat ik vind dat....'

En ja je hebt denk ik gelijk met wat je zegt, in Amsterdam en Rotterdam zie je heel veel agenten die allochtoon zijn maar komt ook voornamelijk omdat in het westen sowieso al veel allochtonen wonen.

De HTV-P opleiding had ik ook nog nooit wat over gehoord tot 2 maandjes geleden ongeveer. Heb me even er flink in verdiept omdat ik wil weten hoe en wat. Ik heb dan gekeken voor die opleiding in Ede. Er zijn vast en zeker nog meer locaties maar Ede is het dichtste bij voor me.

Zij krijgen ongeveer 100 aanmeldingen met mensen die de opleiding willen doen. Het betreft een MBO3 opleiding die ongeveer 2,5 jaar duurt. Van de 100 aanmeldingen selecteren zij er 50 op basis van testen die klein beetje overeenkomen betreft de PA. Je conditie wordt ook flink getest om te zien hoe ver jij kan gaan en als je 'afgemat' wordt om  het zo even te zeggen hoe jij daar dan op reageert.

Uiteindelijk blijven er dan 50 over die de opleiding in gaan. Na 1 jaar gaan ze kijken naar de resultaten en je instelling hoe jij in het eerste jaar gepresteerd hebt etc. Dan gaan ze van de 50 mensen er 30 kiezen die naar de PA willen en daarvoor in aanmerking komen. Eenmaal als je het diploma gehaald hebt krijg je een externe mail van de PA dat je mag solliciteren. Je hebt dan gewoon dezelfde selectieprocedure als iedereen alleen kans is volgens mij al 99% dat je door de briefselectie heen komt. De PA heeft eigenlijk ook in jou geïnvesteerd op het moment dat je op de HTV-P opleiding zat. Als je gewoon alle testen haalt en de selectie goed doorstaat mag je beginnen aan de opleiding hoofdagent. Normaal zou je er dan 3 jaar over doen maar aangezien je dan diploma hebt van HTV-P mag je het eerste jaar overslaan dus doe je er 2 jaar over.

Het zal voordelen en nadelen hebben dat je 1 jaar mag overslaan. Daarnaast heb je op de HTV-P opleiding nog standaardvakken zoals Engels, Nederlands en Rekenen. Momenteel heb ik daar al examens voor en doe dat op hoogste MBO niveau dus is er een mogelijkheid voor eventuele vrijstelling. Zelf wil ik kijken mocht het nu niet lukken voor de PA of ik wat korter over deze opleiding kan doen omdat het wel op MBO3 is en ik nu alles op niveau 4 heb.