Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 225676 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

karakartal

• Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 22 februari 2016, 12:44:41
Citaat van: liees link=msg=1407982 date=1456140313
Ja begrijpelijk.. Ik heb hetzelfde ondanks ik (pas) 20 ben dat ik het gewoon te lang vind om 4 jaar HBO te doen terwijl je dolgraag naar de PA wilt. En niet voor iedereen zal het bericht positief zijn, zou willen dat, dat kon haha. Vraag mezelf ook af hoe alle sollicitaties eruit zien. Ben benieuwd of mensen bijvoorbeeld bij hun motivatie letterlijk neerzetten van: 'Ik wil graag bij de politie omdat ik vind dat....'

En ja je hebt denk ik gelijk met wat je zegt, in Amsterdam en Rotterdam zie je heel veel agenten die allochtoon zijn maar komt ook voornamelijk omdat in het westen sowieso al veel allochtonen wonen.

De HTV-P opleiding had ik ook nog nooit wat over gehoord tot 2 maandjes geleden ongeveer. Heb me even er flink in verdiept omdat ik wil weten hoe en wat. Ik heb dan gekeken voor die opleiding in Ede. Er zijn vast en zeker nog meer locaties maar Ede is het dichtste bij voor me.

Zij krijgen ongeveer 100 aanmeldingen met mensen die de opleiding willen doen. Het betreft een MBO3 opleiding die ongeveer 2,5 jaar duurt. Van de 100 aanmeldingen selecteren zij er 50 op basis van testen die klein beetje overeenkomen betreft de PA. Je conditie wordt ook flink getest om te zien hoe ver jij kan gaan en als je 'afgemat' wordt om  het zo even te zeggen hoe jij daar dan op reageert.

Uiteindelijk blijven er dan 50 over die de opleiding in gaan. Na 1 jaar gaan ze kijken naar de resultaten en je instelling hoe jij in het eerste jaar gepresteerd hebt etc. Dan gaan ze van de 50 mensen er 30 kiezen die naar de PA willen en daarvoor in aanmerking komen. Eenmaal als je het diploma gehaald hebt krijg je een externe mail van de PA dat je mag solliciteren. Je hebt dan gewoon dezelfde selectieprocedure als iedereen alleen kans is volgens mij al 99% dat je door de briefselectie heen komt. De PA heeft eigenlijk ook in jou geïnvesteerd op het moment dat je op de HTV-P opleiding zat. Als je gewoon alle testen haalt en de selectie goed doorstaat mag je beginnen aan de opleiding hoofdagent. Normaal zou je er dan 3 jaar over doen maar aangezien je dan diploma hebt van HTV-P mag je het eerste jaar overslaan dus doe je er 2 jaar over.

Het zal voordelen en nadelen hebben dat je 1 jaar mag overslaan. Daarnaast heb je op de HTV-P opleiding nog standaardvakken zoals Engels, Nederlands en Rekenen. Momenteel heb ik daar al examens voor en doe dat op hoogste MBO niveau dus is er een mogelijkheid voor eventuele vrijstelling. Zelf wil ik kijken mocht het nu niet lukken voor de PA of ik wat korter over deze opleiding kan doen omdat het wel op MBO3 is en ik nu alles op niveau 4 heb.

Ik zou dat ook heel graag willen weten ja haha, zal vast cliché zijn: jongensdroom.. ga graag met mensen om.. etc etc.

De HTV-P lijkt me echt een goed idee als ik bij de PA niet door de briefselectie kom! ::)

Zeer fijn uitgelegd liees het is me veel duidelijker geworden dankjewel 998765, ik zal eens verder in verdiepen of er vlakbij mij ook ergens opleiding is BBL ik gok Zadkine in Rotterdam (woon zelf in Breda).

Toch hoop ik natuurlijk net als alle anderen door de briefselectie te komen, 2012.. het was een moment opname :'( was er zo dichtbij achja 3de keer scheepsrecht!

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 22 februari 2016, 12:49:48
Citaat van: karakartal link=msg=1407986 date=1456141481
Ik zou dat ook heel graag willen weten ja haha, zal vast cliché zijn: jongensdroom.. ga graag met mensen om.. etc etc.

De HTV-P lijkt me echt een goed idee als ik bij de PA niet door de briefselectie kom! ::)

Zeer fijn uitgelegd liees het is me veel duidelijker geworden dankjewel 998765, ik zal eens verder in verdiepen of er vlakbij mij ook ergens opleiding is BBL ik gok Zadkine in Rotterdam (woon zelf in Breda).

Toch hoop ik natuurlijk net als alle anderen door de briefselectie te komen, 2012.. het was een moment opname :'( was er zo dichtbij achja 3de keer scheepsrecht!

ojaaa dat heb je natuurlijk ook nog van; 'het is echt een droom' etc haha. (Gelukkig) heb ik dat niet erin vermeld. Vond opzich dat ik zelf wel een sterke motivatie had maar ze moeten het maar net lezen en geschikt vinden..

Graag gedaan! Mocht je meer info willen of iets dergelijks laat het dan maar weten, tijdens de opleiding zelf heb je 2x 10 weken stage die je dan eventueel
bij een politiebureau zou kunnen lopen als dat mogelijk is en je misschien dat zelf kan regelen. Je haalt verder je BOA en moet op een gegeven moment ook als baliemedewerker werken om aangiftes op te nemen etc.

Toen je destijds gesolliciteerd had die 2 keren. Was er toen veel verschil in leeftijden? Dat ze of veel
ouderen door de briefselectie lieten gaan of juist veel jongeren die net van de HAVO komen. Weet je dat nog?

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 22 februari 2016, 13:15:49
Citaat van: liees link=msg=1407988 date=1456141788
ojaaa dat heb je natuurlijk ook nog van; 'het is echt een droom' etc haha. (Gelukkig) heb ik dat niet erin vermeld. Vond opzich dat ik zelf wel een sterke motivatie had maar ze moeten het maar net lezen en geschikt vinden..

Graag gedaan! Mocht je meer info willen of iets dergelijks laat het dan maar weten, tijdens de opleiding zelf heb je 2x 10 weken stage die je dan eventueel
bij een politiebureau zou kunnen lopen als dat mogelijk is en je misschien dat zelf kan regelen. Je haalt verder je BOA en moet op een gegeven moment ook als baliemedewerker werken om aangiftes op te nemen etc.

Toen je destijds gesolliciteerd had die 2 keren. Was er toen veel verschil in leeftijden? Dat ze of veel
ouderen door de briefselectie lieten gaan of juist veel jongeren die net van de HAVO komen. Weet je dat nog?

Haha precies dat inderdaad, mijn motivatie was ook niet slecht en niet alledaags  :P

Ik zal zeker jou contacteren als ik meer wil weten want het lijkt me zeker interessant. BOA diploma zou dan dus ook heel ideaal zijn voor mij als beveiligingsbeambte staat netjes op mij CV.

Ik was een van de laatste sollicitanten in 2012, na mij kwam er een flinke vacaturestop waardoor ik 3 jaar lang heb gewacht tot ik weer kon solliciteren in 2015.

Helaas heb ik niet echt antwoord op je vraag liees, wel weet ik dat ik in 2012 echt sollicitatiegesprek moest voeren met een agent die mij dus wel aannam en ik naar eerste selectiedag mocht gaan, toen waren er heel veel jonge gasten om mij heen. In 2015 zat ik samen met veel mensen uit mijn leeftijd toen (25). Ik zou het dus echt niet weten..

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 22 februari 2016, 13:23:14
Citaat van: karakartal link=msg=1407990 date=1456143349
Haha precies dat inderdaad, mijn motivatie was ook niet slecht en niet alledaags  :P

Ik zal zeker jou contacteren als ik meer wil weten want het lijkt me zeker interessant. BOA diploma zou dan dus ook heel ideaal zijn voor mij als beveiligingsbeambte staat netjes op mij CV.

Ik was een van de laatste sollicitanten in 2012, na mij kwam er een flinke vacaturestop waardoor ik 3 jaar lang heb gewacht tot ik weer kon solliciteren in 2015.

Helaas heb ik niet echt antwoord op je vraag liees, wel weet ik dat ik in 2012 echt sollicitatiegesprek moest voeren met een agent die mij dus wel aannam en ik naar eerste selectiedag mocht gaan, toen waren er heel veel jonge gasten om mij heen. In 2015 zat ik samen met veel mensen uit mijn leeftijd toen (25). Ik zou het dus echt niet weten..

Kijk dat scheelt! Hopen dat de motivatie dan voor ons beiden iets positiefs oplevert haha. Ja precies, ik heb zelf ook geen BOA of iets anders dus allemaal dingen wat ideaal is. Ook leer je al bekeuringen schrijven die je ook daadwerkelijk uit moet schrijven en dat soort dingen. Het is trouwens wel verplicht om een info avond bij te wonen mocht je, je inschrijven voor de opleiding. En contacteren mag altijd  998765

Aah oke kijk aan.. Lastig te zeggen dus. Weet inderdaad dat er toen hele periode was dat ze het liefst mensen wilde hebben die heel jong nog waren dus 18 jaar ongeveer. Maar tegenwoordig is er zoveel veranderd dus weet nu ook niet precies hoe en wat. Enige wat ik hoop dat we snel antwoord krijgen haha.

Met je laatste briefselectie in 2015 kreeg iedereen toen tegelijkertijd mail of diegene die door waren al eerder? Mocht je, je dit nog kunnen herinneren haha

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 22 februari 2016, 13:43:27
Citaat van: liees link=msg=1407992 date=1456143794
Kijk dat scheelt! Hopen dat de motivatie dan voor ons beiden iets positiefs oplevert haha. Ja precies, ik heb zelf ook geen BOA of iets anders dus allemaal dingen wat ideaal is. Ook leer je al bekeuringen schrijven die je ook daadwerkelijk uit moet schrijven en dat soort dingen. Het is trouwens wel verplicht om een info avond bij te wonen mocht je, je inschrijven voor de opleiding. En contacteren mag altijd  998765

Aah oke kijk aan.. Lastig te zeggen dus. Weet inderdaad dat er toen hele periode was dat ze het liefst mensen wilde hebben die heel jong nog waren dus 18 jaar ongeveer. Maar tegenwoordig is er zoveel veranderd dus weet nu ook niet precies hoe en wat. Enige wat ik hoop dat we snel antwoord krijgen haha.

Met je laatste briefselectie in 2015 kreeg iedereen toen tegelijkertijd mail of diegene die door waren al eerder? Mocht je, je dit nog kunnen herinneren haha

Hoop natuurlijk positief nieuws te horen, mocht dit niet het geval zijn dan zal ik zeker aan gaan melden bij HTV-P. Op dit moment is PA prio 1 :P, bedankt dat ik je mag contacteren btw!

Bij mijn laatste briefselectie had ik binnen 2 weken antwoord gehoord en werd ik meteen opgeroepen voor de testdag in Apeldoorn, nu kreeg ik 2 weken terug een mail dat er 4000 aanmeldingen waren voor 192 plaatsen dus dat was voor mij ook nieuw had het eerder nooit gehad.

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 22 februari 2016, 13:48:36
Citaat van: karakartal link=msg=1407995 date=1456145007
Hoop natuurlijk positief nieuws te horen, mocht dit niet het geval zijn dan zal ik zeker aan gaan melden bij HTV-P. Op dit moment is PA prio 1 :P, bedankt dat ik je mag contacteren btw!

Bij mijn laatste briefselectie had ik binnen 2 weken antwoord gehoord en werd ik meteen opgeroepen voor de testdag in Apeldoorn, nu kreeg ik 2 weken terug een mail dat er 4000 aanmeldingen waren voor 192 plaatsen dus dat was voor mij ook nieuw had het eerder nooit gehad.

Graag gedaan! & Voor mij hetzelfde ja! Wil allerliefst PA en anders is optie 2 dus die HTV-P opleiding.

Oh kijk dus toen hadden ze geen aantallen genoemd en had je dus best snel antwoord? Was er in 2015 net zoveel animo voor hoofdagent als nu denk je betreft sollicitaties?

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 22 februari 2016, 14:03:38
Citaat van: liees link=msg=1407997 date=1456145316
Graag gedaan! & Voor mij hetzelfde ja! Wil allerliefst PA en anders is optie 2 dus die HTV-P opleiding.

Oh kijk dus toen hadden ze geen aantallen genoemd en had je dus best snel antwoord? Was er in 2015 net zoveel animo voor hoofdagent als nu denk je betreft sollicitaties?

Inderdaad ze hadden geen aantallen genoemd had snel antwoord binnen de 2 weken, Ik denk persoonlijk dat er nu meer animo zijn dan toen. Toen had je moet ik wel bij zeggen, ook vacatures voor surveillant Rotterdam en Amsterdam EN hoofdagent geheel Nederland. Nu heb je enkel vacatures gehad voor bepaalde plaatsen in Nederland.

Wellicht dat het daarom aantal te veel is en opleiding plaatsen te weinig.

louise32

• Forum gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 22 februari 2016, 15:28:14
Ik lees even met jullie mee...
De HTV-P opleiding bestaat al een aantal jaar, ook deze opleiding is mede dankzij de vacature stop erg populair en zeker niet makkelijk om binnen te komen.
Deze opleiding is zelfs in het leven geroepen door de vacature stop, zodat er toch mondjesmaat mensen opgeleid zouden worden!

maarrrr... Als er geen plek is op de PA heb je ook aan de opleiding HTV-P niks.
Wel is het zo dat er een bepaalde voorrang is voor deze cursisten, maar ik zelf heb meegemaakt dat er mensen met deze opleiding toch voor iets anders zijn gegaan omdat er geen plek was.

Tip, ga naar een info avond van een ROC die de HTV-P opleiding aanbied, zij weten precies wat ze kunnen aanbieden in een nieuw schooljaar.  :)

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 22 februari 2016, 16:14:43
HTVP is geen garantie dat je daarna aan de slag kunt bij de politie.  ;) Ik heb het ook overwogen, heb het echter alleen niet gedaan omdat ik iets anders wilde hebben waar ik op terug kon vallen zou de selectie bij de politie niets geworden zijn.

Verder kun je jezelf ook nog afvragen of je het eerste jaar op de academie wel over wilt slaan. Niet alles wat aan bod komt krijg je geleerd op de HTVP opleiding. Word je aangenomen vanuit HTVP stroom je in leerjaar 2 binnen en begin je in de praktijk met schaduwnoodhulp. Je loopt wel als HTVP student stage bij gemeente en politie maar je bent dan wel 'gewoon' burger.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

louise32

• Forum gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 22 februari 2016, 16:32:47
Citaat van: PWB link=msg=1408025 date=1456154083
HTVP is geen garantie dat je daarna aan de slag kunt bij de politie.  ;) Ik heb het ook overwogen, heb het echter alleen niet gedaan omdat ik iets anders wilde hebben waar ik op terug kon vallen zou de selectie bij de politie niets geworden zijn.

Verder kun je jezelf ook nog afvragen of je het eerste jaar op de academie wel over wilt slaan. Niet alles wat aan bod komt krijg je geleerd op de HTVP opleiding. Word je aangenomen vanuit HTVP stroom je in leerjaar 2 binnen en begin je in de praktijk met schaduwnoodhulp. Je loopt wel als HTVP student stage bij gemeente en politie maar je bent dan wel 'gewoon' burger.

Precies wat ik zeg, deze opleiding biedt absoluut geen garantie! Denk er inderdaad goed over na, en verschaf iets meer info dan dat je al helpt want wat PWB ook zegt, wil je het eerste jaar echt perse overslaan en denk je dat je daar beter van word als je het overslaat?
Er zijn ROC's die in combinatie een BOA opleiding erin stoppen, dan heb je indien je niet op de PA terecht kan nog iets om te doen, anders heb je alleen ''maar'' MBO 3 en geen richting, dus niks!!