Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220788 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #200 Gepost op: 22 februari 2016, 16:54:49
Citaat van: PWB link=msg=1408025 date=1456154083
HTVP is geen garantie dat je daarna aan de slag kunt bij de politie.  ;) Ik heb het ook overwogen, heb het echter alleen niet gedaan omdat ik iets anders wilde hebben waar ik op terug kon vallen zou de selectie bij de politie niets geworden zijn.

Verder kun je jezelf ook nog afvragen of je het eerste jaar op de academie wel over wilt slaan. Niet alles wat aan bod komt krijg je geleerd op de HTVP opleiding. Word je aangenomen vanuit HTVP stroom je in leerjaar 2 binnen en begin je in de praktijk met schaduwnoodhulp. Je loopt wel als HTVP student stage bij gemeente en politie maar je bent dan wel 'gewoon' burger.

Citaat van: louise32 link=msg=1408032 date=1456155167
Precies wat ik zeg, deze opleiding biedt absoluut geen garantie! Denk er inderdaad goed over na, en verschaf iets meer info dan dat je al helpt want wat PWB ook zegt, wil je het eerste jaar echt perse overslaan en denk je dat je daar beter van word als je het overslaat?
Er zijn ROC's die in combinatie een BOA opleiding erin stoppen, dan heb je indien je niet op de PA terecht kan nog iets om te doen, anders heb je alleen ''maar'' MBO 3 en geen richting, dus niks!!

ik begrijp wat jullie zeggen ja, ik heb binnenkort (hopelijk) sowieso mijn MBO4 waar ik veel kanten mee opkan. Ik heb gehoord en me laten vertellen dat er mensen doorstromen van HTV-P bij de PA als er géén vacatures openstaan voor wij 'externe' mensen en er wel plaatsen zijn. Zij hebben soort van grote voorrang omdat er ook in hun geinvesteerd wordt en de PA houdt de leerlingen 'in de gaten' om ze mee te laten doen aan de selectieprocedures. Veel mensen komen ook met het idee dat ze bij de politie willen daarbinnen maar merken op de opleiding zelf dat iets anders veel beter bij ze past. Dichterbij de politie, PA uitgesloten dan, kan je niet komen..

Ik ga zelf sowieso naar de info avond om me te laten informeren etc en wil gewoon exact en precies weten hoe het in elkaar zit maar na aanleiding van een gesprek was ik al wel veel wijzer geworden. Daarnaast mocht ik dit jaar instromen komen er in 2018 wat schijnt veel vacatures bij. Het is altijd lastig te zeggen en over 1 jaar missen kan ik jullie niks minder dan gelijk geven want daar heb ik weleens negatieve verhalen over gehoord van leerlingen die eerste jaar over mochten slaan..


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #201 Gepost op: 22 februari 2016, 17:10:17
Citaat van: karakartal link=msg=1408003 date=1456146218
Inderdaad ze hadden geen aantallen genoemd had snel antwoord binnen de 2 weken, Ik denk persoonlijk dat er nu meer animo zijn dan toen. Toen had je moet ik wel bij zeggen, ook vacatures voor surveillant Rotterdam en Amsterdam EN hoofdagent geheel Nederland. Nu heb je enkel vacatures gehad voor bepaalde plaatsen in Nederland.

Wellicht dat het daarom aantal te veel is en opleiding plaatsen te weinig.

ah kijk inderdaad! Daarom zijn er nu meer sollicitanten ook ja, PV & Surveillanten zijn nu weggevallen ja.
Ben benieuwd of we deze week wat horen en anders volgende week!


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #202 Gepost op: 23 februari 2016, 14:41:56
Toch nog één keer hier de vraag betreft het werven van nieuwe hoofdagenten:

Er gaan velen verhalen in de rondte met betrekking tot voorkeuren wat de PA graag wilt.
Ik heb nu al verschillende dingen gehoord en gelezen. Ze willen graag jonge mensen die net van school af komen zodat ze die nog kunnen vormen en maken hoe ze willen, ze willen mensen die wat ouder zijn en al veel levenservaringen hebben, ze willen mensen met een dubbele culturele achtergrond en ga zo nog maar even door...

Dat ze voorkeuren hebben lijkt me logisch. Maar wil dit zeggen dat ik als 20 jarige zónder dubbele culturele achtergrond dan helemaal geen kans maak bijvoorbeeld in deze ronde of hoe zit dat?.. Het is zo lastig te beoordelen omdat je zoveel hoort waar ze juist weer wél of niét naar op zoek zijn.


besm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #203 Gepost op: 23 februari 2016, 14:55:56
Citaat van: liees link=msg=1408275 date=1456234916
Toch nog één keer hier de vraag betreft het werven van nieuwe hoofdagenten:

Er gaan velen verhalen in de rondte met betrekking tot voorkeuren wat de PA graag wilt.
Ik heb nu al verschillende dingen gehoord en gelezen. Ze willen graag jonge mensen die net van school af komen zodat ze die nog kunnen vormen en maken hoe ze willen, ze willen mensen die wat ouder zijn en al veel levenservaringen hebben, ze willen mensen met een dubbele culturele achtergrond en ga zo nog maar even door...

Dat ze voorkeuren hebben lijkt me logisch. Maar wil dit zeggen dat ik als 20 jarige zónder dubbele culturele achtergrond dan helemaal geen kans maak bijvoorbeeld in deze ronde of hoe zit dat?.. Het is zo lastig te beoordelen omdat je zoveel hoort waar ze juist weer wél of niét naar op zoek zijn.

Persoonlijk denk ik dat ze van alles wat willen. Dit om de politie korpsen in de toekomst ook zo gemengd mogelijk te houden.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #204 Gepost op: 23 februari 2016, 15:24:52
Liees, je maakt altijd een kans. Er wordt beleid gemaakt en op basis daarvan worden bepaalde voorkeuren gesteld aan nieuwe kandidaten. Maar dit is niet beleid in de zin van: 100% van de nieuwe agenten moet een dubbele achtergrond hebben. Dat is onhaalbaar en volkomen onzinnig. Kan wel zijn dat ze iets zeggen als: in 2020 moet 20% van de agenten een dubbele achtergrond hebben. Nou dan gaan ze aan het rekenen en op basis daarvan selecteren. Dat betekent zeker dat je met een dubbele achtergrond meer kans maakt. Ook als je daarnaast nog eens een relevante achtergrond hebt en een sterke ambitie/motivatie. Maar aangezien 80% - in mijn rekenvoorbeeld - nog steeds een blanke Klaas de Vries mag zijn, is alle hoop nog niet verloren.  ::)

Verder geldt dat er zoveel aanmeldingen zijn, dat ze waarschijnlijk heel veel in potentie geschikte mensen moeten teleurstellen. Dat is een realiteit die we moeten aanvaarden.
Aspirant


Pietertje2000

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #205 Gepost op: 23 februari 2016, 15:41:41
Succes allemaal, binnen nu en paar dagen weten we het!  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Cooky

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #206 Gepost op: 23 februari 2016, 15:43:02
Citaat van: Pietertje2000 link=msg=1408284 date=1456238501
Succes allemaal, binnen nu en paar dagen weten we het!  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ik moet zeggen dat ik er zelf niet al te veel mee bezig ben en geloof mij.... dat helpt best aangezien het bijna 4 maart is! :D


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #207 Gepost op: 23 februari 2016, 15:46:08
Citaat van: Charlie link=msg=1408281 date=1456237492
Liees, je maakt altijd een kans. Er wordt beleid gemaakt en op basis daarvan worden bepaalde voorkeuren gesteld aan nieuwe kandidaten. Maar dit is niet beleid in de zin van: 100% van de nieuwe agenten moet een dubbele achtergrond hebben. Dat is onhaalbaar en volkomen onzinnig. Kan wel zijn dat ze iets zeggen als: in 2020 moet 20% van de agenten een dubbele achtergrond hebben. Nou dan gaan ze aan het rekenen en op basis daarvan selecteren. Dat betekent zeker dat je met een dubbele achtergrond meer kans maakt. Ook als je daarnaast nog eens een relevante achtergrond hebt en een sterke ambitie/motivatie. Maar aangezien 80% - in mijn rekenvoorbeeld - nog steeds een blanke Klaas de Vries mag zijn, is alle hoop nog niet verloren.  ::)

Verder geldt dat er zoveel aanmeldingen zijn, dat ze waarschijnlijk heel veel in potentie geschikte mensen moeten teleurstellen. Dat is een realiteit die we moeten aanvaarden.

Dankjewel voor je antwoord! Stelt me weer beetje gerust haha, wij kaaskoppen kunnen helaas niks veranderen aan een dubbele cultuur vandaar haha..

We wachten weer af! Wie wacht er nog meer in spanning af tot uiterlijk 4 maart?  098uo


Doyourbest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #208 Gepost op: 23 februari 2016, 16:34:13
Sommige zijn hier wel heel ongeduldig moet ik zeggen! Wat de politie ook zoekt, wat voor invloed kan je daarop hebben? Helemaal niets ! Welke kans berekeningen je ook maakt, je hebt er geen invloed op. Je hebt neem ik aan je best gedaan met het schrijven van je sollicitatiebrief en meer kan je niet doen. Lekker relax achterover leunen en afwachten :)!

Ik heb gesolliciteerd voor n4 noord Nederland. Heb al jaren een vaste baan en wordt bijna 30 met naar mijn mening uitstekende papieren en ervaringen? Zoeken ze wat anders of iemand jongers of nog meer ervaring?  Dat zou jammer zijn en een gemis aan hun kant maar zelf heb ik er 0 invloed meer op. Ik heb m'n best gedaan en meer kan ik niet.

Oftewel ik zit ook lekker achterover en ik zie het allemaal wel! (In de
Mail stond 2 weken na sluiting vacature "1maart" dus ga er vanuit iets voor 14 maart te horen!

(Neemt trouwens niet weg dat ik het niet onwijs jammer zou vinden als ik niet zal worden uitgenodigd)


Cooky

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #209 Gepost op: 23 februari 2016, 16:34:42
Citaat van: liees link=msg=1408287 date=1456238768
Wie wacht er nog meer in spanning af tot uiterlijk 4 maart?  098uo

*steekt hand op*  0098