Als eerst de mensen die geselecteerd zijn, gefeliciteerd, wat ik ben ik onwijs jaloers op jullie zeg.
Na drie keer gesolliciteerd te hebben, ben ik wederom afgewezen. Ik heb bij alle drie de vacature rondes op het forum mee zitten lezen, en besloot na een derde afwijzing toch maar eens aan te melden. Het zit me zo enorm dwars, en heb ook echt geen idee waarom ik iedere keer wordt afgewezen. Je hebt je op geen enkele manier kunnen bewijzen. Ik ben van plan om misschien een mail te sturen, want na drie afwijzingen begin je toch wel echt aan je zelf te twijfelen. Ik heb de HAVO gedaan, en zit momenteel in me tweede "tussenjaar". Dit is echt wat ik wil, en vind het onwijs zonde om enorm veel geld uit te geven aan een studie die ik toch niet ga afmaken. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen, wat gaan jullie doen na jullie afwijzing?
Hoi Danique,
Wat ik je zou adviseren is om toch te gaan kijken voor een andere studie (als backup) of te gaan werken. Het duurt namelijk steeds erg lang (naar mijn mening) voordat er nieuwe vacatures vrij zijn. Ook is de kans om afgewezen te worden (ook voor de mensen die nu door de briefselectie heen zijn) nog steeds erg groot. Als je je alleen maar gaat focussen op de Politie en je wordt steeds maar weer afgewezen dan is dat ook niet fijn.
Ik zelf ben nu wel door de briefselectie, maar ik ga me nog steeds inschrijven voor mijn HBO studie die in September begint. Dit omdat ik weet dat ik er nog lang niet ben en ik nog op heel veel punten kan afvallen. Je afmelden voor een studie kan desnoods als je er echt helemaal door heen komt altijd nog.
Mocht iemand van jullie nog een interessante studie zoeken op een soort gelijk gebied, dan zou ik jullie de studie SSMS (Safety and Security Management studies) eens aanraden (mits je goed bent in engels
Deze studie ga ik me voor inschrijven en is eigenlijk de internationale versie van IVK. Deze wordt gegeven in Den Haag
Voor iedereen die nu door is en de mensen die helaas zijn afgewezen: Veel succes met wat jullie nu gaan doen!