Ik geef je meer kans als recherchekundige dan als hoofdagent. Ik heb genoeg mensen met Havo of HBO afgewezen zien worden omdat ze te hoog gekwalificeerd waren voor een MBO4 functie als hoofdagent. Schijnbaar zijn er in het verleden teveel mensen afgevallen omdat ze teleurgesteld raakten in de doorgroei mogelijkheden binnen de politie.
Klopt, vorig jaar heb ik enkel voor de REKU opleiding mij aangemeld, maar ik realiseerde me een tijdje terug dat zowel de REKU als politiekundige functies 70 á 80% kantoorbaan betekent. Alhoewel ik dan wel hoog ben opgeleid spreekt mij de praktische kant van de politie mij heel erg aan. Vandaar dat ik nu gewoon elke kans aangrijp om in het 'systeem' te komen, vanuit daar hoop ik (ook dmv m'n master diploma) door te kunnen stromen naar meer specifieke/interessante posities, maar dat ik dan ook ervaring op heb gedaan in de praktijk
Wat ik bedoelde is dat het me erg weinig informatie lijkt om je op te baseren...
Klopt, 80 woorden motivatie en 80 woorden ervaring/culturele kennis is echt heel weinig. Het is begrijpelijk dat ze dit doen, vanwege het grote aantal interesse/aanmeldingen, maar aan de andere kant is dit echt not-done in mijn optiek. Ik vind het vrij schokkend dat ze de briefselectie zo makkelijk en met weinig informatie uitvoeren, terwijl de kandidaten daarna vervolgens uitvoerig aan testen worden onderworpen.. Zo is de kans vrij groot dat je iemand uitnodigt van wie je misschien achteraf zegt is toch niks voor de politie, tevens is de kans ook aanwezig dat je hiermee kandidaten uitsluit van wie je zou zeggen, dat is nou de perfecte kandidaat.