Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222874 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 5 maart 2016, 12:10:31
Citaat van: Dominique08 link=msg=1410975 date=1457175147
Tijdens de opleiding ga je overal net iets dieper op in, zoals bijvoorbeeld bij recht. Als politiekundige kun je wijkagent worden, maar ook gewoon een agent die werkzaam is in de noodhulp. Daarnaast kun je leiding gaan geven of je meer bezig houden met de opsporing. Dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt. Ik wil op dit moment graag de straat op, dus ga daar ook mee beginnen. Maar een klasgenoot wil graag leiding gaan geven en gaat die kant op. Daarnaast is het verschil de rang. Na de opleiding hebben wij de rang van brigadier.

In principe is het wel de bedoeling dat iedereen begint op straat voor de ervaring. Tenzij je dat dus echt niet wil (zoals mijn klasgenoot)
De politiekundige is dus wat breder inzetbaar. Een politiekundige is eigenlijk een 'gewone agent' alleen met de dingen die hij op straat ziet/hoort gaat hij op een ander niveau aan de slag (meer de strategische en/of verbindende kant op).

guest15549

• Gast
Reactie #391 Gepost op: 5 maart 2016, 13:23:00
Citaat van: Dominique08 link=msg=1410975 date=1457175147
Tijdens de opleiding ga je overal net iets dieper op in, zoals bijvoorbeeld bij recht. Als politiekundige kun je wijkagent worden, maar ook gewoon een agent die werkzaam is in de noodhulp. Daarnaast kun je leiding gaan geven of je meer bezig houden met de opsporing. Dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt. Ik wil op dit moment graag de straat op, dus ga daar ook mee beginnen. Maar een klasgenoot wil graag leiding gaan geven en gaat die kant op. Daarnaast is het verschil de rang. Na de opleiding hebben wij de rang van brigadier.

In principe is het wel de bedoeling dat iedereen begint op straat voor de ervaring. Tenzij je dat dus echt niet wil (zoals mijn klasgenoot)

Hoe gaat het landelijke beleid worden, dan? Eerst de straat op en dan door promoveren? Want als N5 ook met werk op straat kan begint het al aantrekkelijker te worden..

Dominique08

• Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #392 Gepost op: 5 maart 2016, 13:52:50
Citaat van: RS496 link=msg=1410988 date=1457180580
Hoe gaat het landelijke beleid worden, dan? Eerst de straat op en dan door promoveren? Want als N5 ook met werk op straat kan begint het al aantrekkelijker te worden..

Precies zoals Daniël en ik zeggen: je wordt gewoon opgeleid voor het operationele werk en bent dus inzetbaar op straat. Daarnaast herken je "structurele problemen" in je wijk en werk je aan een langdure oplossing daarvoor, dit doe je door samen te werken met collega's en ketenpartners. Maar als jij dat niet zit zitten en juist (alleen) leiding wil geven aan een team, of de beleidsmatige kant op wil, dan ga je dat doen. Maar als politiekundige werk je dus ook gewoon in de noodhulp (dus het straatwerk)

guest15549

• Gast
Reactie #393 Gepost op: 5 maart 2016, 13:53:52
Citaat van: Dominique08 link=msg=1410995 date=1457182370
Precies zoals Daniël en ik zeggen: je wordt gewoon opgeleid voor het operationele werk en bent dus inzetbaar op straat. Daarnaast herken je "structurele problemen" in je wijk en werk je aan een langdure oplossing daarvoor, dit doe je door samen te werken met collega's en ketenpartners. Maar als jij dat niet zit zitten en juist (alleen) leiding wil geven aan een team, of de beleidsmatige kant op wil, dan ga je dat doen. Maar als politiekundige werk je dus ook gewoon in de noodhulp (dus het straatwerk)

Dank voor de uitleg  O0

Dominique08

• Forum gebruiker
Reactie #394 Gepost op: 5 maart 2016, 14:10:16
Citaat van: RS496 link=msg=1410996 date=1457182432
Dank voor de uitleg  O0

Geen dank. Mocht je nog vragen hebben dan mag je ook altijd een pb sturen :)

Doyourbest

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #395 Gepost op: 5 maart 2016, 14:21:50
Citaat van: Charlie link=msg=1410973 date=1457174314
Helaas ook niet door. Leeftijd 34 jaar. Opleidingsniveau hbo. Achtergrond bij defensie. Erg veel van de wereld gezien. Geen dubbele culturele achtergrond. Ik heb volgens mij een goeie motivatie geschreven. Ook aangegeven dat ik me volkomen bewust ben dat het een MBO opleiding is etc. Meer kan ik niet doen, denk ik, maar het was niet genoeg. Goed, gaan we het de volgende keer weer proberen!

Balen zeg! (Geven ze nog iets aan in de reactie die je retour hebt gekregen en voor welke regio had je gesolliciteerd ?

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 5 maart 2016, 14:47:32
ah oke, iedereen bedankt voor de uitleg, heb ik veel aan!
In principe spreekt de noodhulp mij het meeste aan maar daarnaast vind ik leiding geven ook wel echt iets wat me aanspreekt.. Kan ik dan dus eigenlijk het beste voor politiekundige gaan of hoofdagent?
Ik heb in juli mijn MBO4 diploma alleen vraag me af of dat niet te laag geschoold is dan evt voor politiekundige..

Arrow

• Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #397 Gepost op: 5 maart 2016, 14:53:47
Ik kan me herinneren dat politiekundige een hbo opleiding is en je daarvoor minimaal mbo 4 of havo moet hebben als vooropleiding. Recherchekundige moet je minimaal hbo als vooropleiding hebben.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #398 Gepost op: 5 maart 2016, 15:00:48
Citaat van: liees link=msg=1411004 date=1457185652
In principe spreekt de noodhulp mij het meeste aan maar daarnaast vind ik leiding geven ook wel echt iets wat me aanspreekt.. Kan ik dan dus eigenlijk het beste voor politiekundige gaan of hoofdagent?
Ik heb in juli mijn MBO4 diploma alleen vraag me af of dat niet te laag geschoold is dan evt voor politiekundige..
De eis voor politiekundige is een afgeronde MBO4 opleiding

Dominique08

• Forum gebruiker
Reactie #399 Gepost op: 5 maart 2016, 16:46:32
Citaat van: liees link=msg=1411004 date=1457185652

Als je nu al interesse hebt om ooit leiding te gaan geven zou ik voor de politiekundige opleiding gaan, want met een N4 opleiding doorstromen naar N5 gaat tegenwoordig vrij moeizaam (en dan moet je ook weer terug naar de politieacademie). En met een MBO4 opleiding mag je gewoon starten met de politiekundige opleiding :)