Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 220746 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #400 Gepost op: 5 maart 2016, 17:42:57
Tijdens de voorlichting werd door een hoofdagent echt specifiek benadrukt dat als je noodhulp wilt gaan doen je echt moet gaan voor hoofdagent en niet voor politiekundige. Met politiekundige doe je veel meer onderzoeken naar criminaliteit e.d. Hij gaf het voorbeeld dat als er veel mensen door een winkelcentrum fietsen, jij daar een onderzoek naar gaat doen en dit proberen te aan te pakken. Of denk aan een kruispunt waar veel ongelukken gebeuren, jij zou dan het onderzoek verrichten. Je zal echt veel minder in de uitvoering zitten. Dus als je echt het straatwerk wilt doen en op meldingen wilt rijden, ga voor hoofdagent. De kern bij politiekundige ligt namelijk heel ergens anders. Ook zou je met politiekundige inderdaad een leidinggevende functie kunnen krijgen, denk aan wijkteamchef etc.

Dit werd een maand geleden verteld door een hoofdagent in de regio Amsterdam tijdens de voorlichting. Er zullen vast uitzonderingen zijn in andere regio's. Maar dit is hoe het verteld werd.

Eigenlijk bijna hetzelfde als wat Dominique08 zegt.  O0
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #401 Gepost op: 5 maart 2016, 18:03:40
Eerlijk gezegd ben ik super blij dat ik uberhaubt een kans heb gekregen om me verder te bewijzen dan enkel de briefselectie. Toevallig kwam dit keer de vacature hoofdagent online, maar had het politiekundige geweest had ik met dezelfde enthousiasme gereageerd :)


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #402 Gepost op: 5 maart 2016, 18:27:24
Ben zelf politiekundige i.o. en ik merk dat de eenheden en vervolgens districten politiekundige divers inzetten.

Wat mij wel duidelijk is dat je zelf regisseur bent van je loopbaan. Je kunt ervoor kiezen om langer in de noodhulp te blijven en ervaring daarin op te doen. Ik merk echter dat de meeste toch liever doorstromen en projecten draaien icm noodhulp etcetera.  Je blijft hoe dan ook wel blauw. Ik ken ze persoonlijk niet die beleid doen.


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #403 Gepost op: 5 maart 2016, 18:31:46
Citaat van: Ramon link=msg=1411018 date=1457196177
Tijdens de voorlichting werd door een hoofdagent echt specifiek benadrukt dat als je noodhulp wilt gaan doen je echt moet gaan voor hoofdagent en niet voor politiekundige. Met politiekundige doe je veel meer onderzoeken naar criminaliteit e.d. Hij gaf het voorbeeld dat als er veel mensen door een winkelcentrum fietsen, jij daar een onderzoek naar gaat doen en dit proberen te aan te pakken. Of denk aan een kruispunt waar veel ongelukken gebeuren, jij zou dan het onderzoek verrichten. Je zal echt veel minder in de uitvoering zitten. Dus als je echt het straatwerk wilt doen en op meldingen wilt rijden, ga voor hoofdagent. De kern bij politiekundige ligt namelijk heel ergens anders. Ook zou je met politiekundige inderdaad een leidinggevende functie kunnen krijgen, denk aan wijkteamchef etc.

Dit werd een maand geleden verteld door een hoofdagent in de regio Amsterdam tijdens de voorlichting. Er zullen vast uitzonderingen zijn in andere regio's. Maar dit is hoe het verteld werd.

Eigenlijk bijna hetzelfde als wat Dominique08 zegt.  O0

Vreemd dat dat in Amsterdam werd gezegd aangezien ik de politiekundige opleiding voor Amsterdam volg en dus gewoon de straat (noodhulp) op ga. Wat jij omschrijft is grotendeels de oude informatie. Voorheen was je als politiekundige 20% werkzaam in de noodhulp en 80% "bureauwerk of werk voor de wijk", zoals een wijkagent. Tegenwoordig is dat, zoals ik eerder al aangaf, veranderd.


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #404 Gepost op: 5 maart 2016, 19:47:44
Per district zit er verschil in rangen. Ze nemen het niet allemaal even nauw. Zo heb ik een dag mee gelopen in maarssen. Daar deden (hoofd)agenten hetzelfde werk als brigadiers en vice versa.

Ligt misschien ook aan de werkdruk en/of focus op bepaalde onderwerpen.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #405 Gepost op: 5 maart 2016, 19:54:10
haha lastig lastig.. lees verschillende dingen.
wel allemaal bedankt voor de info!
Even afwachten of er een vacature eerder open komt te staan en dan maar eens kijken wat ik doe.
Anders eventueel met W&S bellen kijken of zij mij verder kunnen helpen..


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #406 Gepost op: 5 maart 2016, 20:30:06
Citaat van: Dominique08 link=msg=1411027 date=1457199106
Vreemd dat dat in Amsterdam werd gezegd aangezien ik de politiekundige opleiding voor Amsterdam volg en dus gewoon de straat (noodhulp) op ga. Wat jij omschrijft is grotendeels de oude informatie. Voorheen was je als politiekundige 20% werkzaam in de noodhulp en 80% "bureauwerk of werk voor de wijk", zoals een wijkagent. Tegenwoordig is dat, zoals ik eerder al aangaf, veranderd.

Ik geloof je heel goed hoor! Je zit immers midden in de opleiding. Alleen dit is wat een hoofdagent van de linnaeusstraat ons vertelde, dus wilde dat even delen! ;-) Klopt het trouwens wel dat de doorstroommogelijkheden vanaf politiekundige veel moeilijker zijn dan hoofdagent? Denk aan AT, AE, de bereden eenheden etc? (Al is de AE volgens mij een nevenfunctie)
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #407 Gepost op: 5 maart 2016, 22:13:05
Citaat van: Ramon link=msg=1411042 date=1457206206
Klopt het trouwens wel dat de doorstroommogelijkheden vanaf politiekundige veel moeilijker zijn dan hoofdagent? Denk aan AT, AE, de bereden eenheden etc? (Al is de AE volgens mij een nevenfunctie)

Dat is een goede vraag....ik heb geen idee. Ik heb zelf geen intentie om een van die richtingen op te gaan dus heb dat nooit gevraagd e050


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #408 Gepost op: 5 maart 2016, 23:25:38
Citaat van: Doyourbest link=msg=1411000 date=1457184110
Balen zeg! (Geven ze nog iets aan in de reactie die je retour hebt gekregen en voor welke regio had je gesolliciteerd ?

Thanks. Nee, standaardafwijzing: Er waren mensen met een beter passend profiel. Eenheid Amsterdam.
Aspirant


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #409 Gepost op: 6 maart 2016, 00:09:10
Citaat van: Ramon link=msg=1411042 date=1457206206
Ik geloof je heel goed hoor! Je zit immers midden in de opleiding. Alleen dit is wat een hoofdagent van de linnaeusstraat ons vertelde, dus wilde dat even delen! ;-) Klopt het trouwens wel dat de doorstroommogelijkheden vanaf politiekundige veel moeilijker zijn dan hoofdagent? Denk aan AT, AE, de bereden eenheden etc? (Al is de AE volgens mij een nevenfunctie)

Ook daar zijn ze opzoek naar mensen met leidinggevende capaciteiten. Binnen de organisatie is er keuze zat, maar je zal wel de basisvaardigheden moeten bezitten.