Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 222834 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

karakartal

• Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #470 Gepost op: 8 maart 2016, 09:28:21
Citaat van: Arrow link=msg=1411446 date=1457422928
Ik heb nog niks ontvangen. Zal hopelijk vandaag nog komen. Download de politie conditie app, moet voldoende zijn :) zorg dat je fit bent in ieder geval. Zou lullig zijn als je op dit onderdeel afvalt terwijl je er wel voor had kunnen trainen.

Ik kreeg de uitnodiging gisteren rond 15:00 uur in mijn mail, meteen de politie conditie app gedownload, ik ben vorig jaar gezakt moest 3 minuten 10 seconden over doen ik deed er 3 minuten 13 seconden over -.-..

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #471 Gepost op: 8 maart 2016, 09:30:44
Citaat van: liees link=msg=1411452 date=1457423586
Heb je vandaag pas te horen gekregen dat je door de briefselectie bent?
Wat er inderdaad al werd gezegd is om de politieconditie app te downloaden!

Dag liees, nee, afgelopen donderdag kreeg ik te horen dat ik door de briefselectie heen was.
Politieconditie app heb ik gedownload maar ik zoek explosiever iets, dat ik in korte tijd sneller beter conditie kan krijgen.

Citaat van: PeterK90 link=msg=1411447 date=1457422974
Explosief trainen. Duurlopen hebben voor de keuring nauwelijks zin! Interval training is  dan duurlopen.

Dankjewel voor je tips PeterK90, als ik dit 3 weken vol zou kunnen houden lijkt het je dan voldoende?

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 8 maart 2016, 09:38:14
Op youtube is die fittest te zien. Boots die oefeningen na, simpel gezegd. Zet een parcours uit voor jezelf, of gebruik die app. Gaat inderdaad om dat je je lichaam leert om gedurende korte tijd explosief te laten zijn en daar ook weer snel van te herstellen, zodat je momenten later weer explosief kunt zijn.

als je weinig middelen tot je beschikking hebt, kun je bijvoorbeeld het volgende doen:

Warm 5 minuten op, bijvoorbeeld een stukje joggen. Stretch lichtjes de spieren die je gaat gebruiken.

Doe een squat met je lichaamsgewicht
Sprint 50 meter
Doe daar een pushup
Sprint 50 meter
Doe twee squats
Sprint 50 meter
Doe twee pushups
Etc. Telkens eentje erbij. En echt sprinten, niet als een lamzak erheen lopen.

En dit tot je tong op de grond hangt. Als je geen pushup kan, doe hem dan op je knieën.

Varieer met oefeningen. Bijvoorbeeld met pullups, situps, burpees etc.

Je wil je hartslag omhoog hebben en met die hoge hartslag kracht leveren.

Zorg ervoor dat je hartslag ook wat hoger ligt als je aan de test begint, bijvoorbeeld door wat statische oefeningen te doen. 50 mountain climbers en 10 pushups. Zodra je namelijk koud aan zo'n actie begint ben je na 30 sec buiten adem.
Aspirant

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #473 Gepost op: 8 maart 2016, 09:44:36
Citaat van: Charlie link=msg=1411464 date=1457426294
Op youtube is die fittest te zien. Boots die oefeningen na, simpel gezegd. Zet een parcours uit voor jezelf, of gebruik die app. Gaat inderdaad om dat je je lichaam leert om gedurende korte tijd explosief te laten zijn en daar ook weer snel van te herstellen, zodat je momenten later weer explosief kunt zijn.

als je weinig middelen tot je beschikking hebt, kun je bijvoorbeeld het volgende doen:

Warm 5 minuten op, bijvoorbeeld een stukje joggen. Stretch lichtjes de spieren die je gaat gebruiken.

Sprint 50 meter
Doe daar een pushup
Sprint 50 meter
Doe twee squats
Sprint 50 meter
Doe twee pushups

En dit tot je tong op de grond hangt. Als je geen pushup kan, doe hem dan op je knieën.

Zorg ervoor dat je hartslag ook wat hoger ligt als je aan de test begint, bijvoorbeeld door wat statische oefeningen te doen. 50 mountain climbers en 10 pushups. Zodra je namelijk koud aan zo'n actie begint ben je na 30 sec buiten adem.

Geweldig Charlie dankje!

Ik neem dit zeker mee in mijn trainingsschema..

Doyourbest

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #474 Gepost op: 8 maart 2016, 10:00:37
Citaat van: karakartal link=msg=1411440 date=1457422076
Zo, ik heb een uitnodiging eerste selectiedag(bewust blauw) gekregen

Nu gaat het opeens rap, hoop dat ik nog tijd heb om mijn conditie naar een hoger niveau te tillen.
Dit is mij angst eerlijk gezegd, iemand enig tips ?

Zal wel mijn gedachtegang zijn: maar van de ruim 4000 sollicitaties krijgen maar een aantal überhaupt kans om überhaupt aan de selectiedagen deel te nemen... Het minste wat je lijkt mij kan doen is daar iig al helemaal klaar voor zijn... Als jij nu nog je conditie omhoog moet krikken ben je naar mijn mening gewoon te laat begonnen...

Rasja

• Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #475 Gepost op: 8 maart 2016, 10:02:20
Citaat van: Charlie link=msg=1411464 date=1457426294

Sprint 50 meter
Doe daar een pushup
Sprint 50 meter
Doe twee squats
Sprint 50 meter
Doe twee pushups

Afgelopen woensdag dus te horen gekregen dat ik morgen mijn sporttest heb.. Ben rustig verder gegaan met mijn training maar er is toch iets fout gegaan. Loop nu al een week met pijn in mijn bovenbenen... Dacht eraan om af te zeggen maar ik zet denk ik toch maar door. Dus tip van mij, ga niet uit het niets erg hard trainen, je maakt meer kapot dan je lief is...  :'( Bovenstaand schema lijkt me erg geschikt!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #476 Gepost op: 8 maart 2016, 10:06:59
Citaat van: Doyourbest link=msg=1411468 date=1457427637
Zal wel mijn gedachtegang zijn: maar van de ruim 4000 sollicitaties krijgen maar een aantal überhaupt kans om überhaupt aan de selectiedagen deel te nemen... Het minste wat je lijkt mij kan doen is daar iig al helemaal klaar voor zijn... Als jij nu nog je conditie omhoog moet krikken ben je naar mijn mening gewoon te laat begonnen...

Ik weet wat ik kan verwachten ik heb het eerder ook gedaan, ik heb zo een slechte conditie nog niet.

Destijds had ik binnen 3 minuten 10 seconden moeten doen, ik had 3 minuten 13 seconden over gedaan.

Ik wil mijn conditie gewoon van gemiddeld naar beter kunnen krikken.. en dat dan in een korte tijd.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 8 maart 2016, 10:08:06
Citaat van: karakartal link=msg=1411440 date=1457422076
Zo, ik heb een uitnodiging eerste selectiedag(bewust blauw) gekregen
Wanneer moet je?

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #478 Gepost op: 8 maart 2016, 10:08:27
Citaat van: Rasja link=msg=1411469 date=1457427740
Afgelopen woensdag dus te horen gekregen dat ik morgen mijn sporttest heb.. Ben rustig verder gegaan met mijn training maar er is toch iets fout gegaan. Loop nu al een week met pijn in mijn bovenbenen... Dacht eraan om af te zeggen maar ik zet denk ik toch maar door. Dus tip van mij, ga niet uit het niets erg hard trainen, je maakt meer kapot dan je lief is...  :'( Bovenstaand schema lijkt me erg geschikt!

Beste Rasja, ik snap even niet wat je bedoel dat je morgen sporttest hebt, ben je voor die test apart opgeroepen dat je dus alleen de sporttest moet afleggen? Of is het gewoon gehele selectiedag?

karakartal

• Forum gebruiker
Reactie #479 Gepost op: 8 maart 2016, 10:09:32
Citaat van: LSPD link=msg=1411473 date=1457428086
Wanneer moet je?

Eigenlijk 15 maart maar heb geschoven omdat ik die dag een examen heb.
16 maart van 09:00 tot 13:00 in Rotterdam.