Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #480 Gepost op: 8 maart 2016, 10:10:08
Citaat van: karakartal link=msg=1411474 date=1457428107
Beste Rasja, ik snap even niet wat je bedoel dat je morgen sporttest hebt, ben je voor die test apart opgeroepen dat je dus alleen de sporttest moet afleggen? Of is het gewoon gehele selectiedag?

Nee heb morgen mijn gehele selectiedag A. Maar ik kijk het meeste op, door mijn blessure, tegen de sporttest..
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #481 Gepost op: 8 maart 2016, 10:14:17
Citaat van: Rasja link=msg=1411476 date=1457428208
Nee heb morgen mijn gehele selectiedag A. Maar ik kijk het meeste op, door mijn blessure, tegen de sporttest..

Oh zo dat is duidelijk, heel veel succes in ieder geval!

Ben ook 'bang' van de sporttest helaas..


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #482 Gepost op: 8 maart 2016, 10:17:43
Citaat van: karakartal link=msg=1411478 date=1457428457
Oh zo dat is duidelijk, heel veel succes in ieder geval!

Ben ook 'bang' van de sporttest helaas..

Ik sport al mijn hele leven, en sinds een jaar ga ik vrij veel naar de sportschool, kracht en cardio. Sinds een paar weken iets meer cardio voor mijn conditie, en was totaal niet bang voor de sporttest. Maar nu met de pijn in mijn bovenbenen als ik bijvoorbeeld een squad doe, twijfel ik of ik hem ga halen. Aan de andere kant, hardlopen is allemaal geen probleem, waarschijnlijk komt de pijn bij de kast en medicijnballen.
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


_bernadet_

  • gesolliciteerd voor hoofd-agent Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #483 Gepost op: 8 maart 2016, 10:19:14
@ Rasja Spannend! Zet hem op morgen!  O0

Ik heb ook gesolliciteerd bij eenheid Rotterdam, vorige week donderdag te horen gekregen dat ik door de briefselectie ben maar nog geen uitnodiging voor bewust blauw.
Ik wacht het nog rustig af  ;)

Voor diegene die vroegen om de achtergrond...

Ik ben 28 jaar,
heb een MBO4 diploma voor Sociaal Cultureel Werker.
Heb met uitgeprocedeerde asielzoekers gewerkt, probleemjongeren en momenteel werk ik met dak en thuislozen.

Ook hier hard aan het trainen. In december begonnen met hardlopen en doe 2 keer in de week aan krav maga. Mijn conditie is zeker nog niet waar ik hem hebben wil maar ik doe hard mijn best.


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #484 Gepost op: 8 maart 2016, 10:19:57
Citaat van: Rasja link=msg=1411480 date=1457428663
Ik sport al mijn hele leven, en sinds een jaar ga ik vrij veel naar de sportschool, kracht en cardio. Sinds een paar weken iets meer cardio voor mijn conditie, en was totaal niet bang voor de sporttest. Maar nu met de pijn in mijn bovenbenen als ik bijvoorbeeld een squad doe, twijfel ik of ik hem ga halen. Aan de andere kant, hardlopen is allemaal geen probleem, waarschijnlijk komt de pijn bij de kast en medicijnballen.

Ik denk dat het geen probleem voor jou moet zijn.. als ik zo lees wat je heb getypt.

even 3 minuten flink doorbijten!!


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #485 Gepost op: 8 maart 2016, 10:22:15
Citaat van: karakartal link=msg=1411482 date=1457428797
Ik denk dat het geen probleem voor jou moet zijn.. als ik zo lees wat je heb getypt.

even 3 minuten flink doorbijten!!

Dit was inderdaad mijn gedachten ook, 3 minuten helemaal tot het eind gaan en daarna heb ik dagen om te revalideren. Deze kans krijg ik niet vaak..

Bedankt!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #486 Gepost op: 8 maart 2016, 10:27:35
Citaat van: _bernadet_ link=msg=1411481 date=1457428754
@ Rasja Spannend! Zet hem op morgen!  O0

Ik heb ook gesolliciteerd bij eenheid Rotterdam, vorige week donderdag te horen gekregen dat ik door de briefselectie ben maar nog geen uitnodiging voor bewust blauw.
Ik wacht het nog rustig af  ;)

Voor diegene die vroegen om de achtergrond...

Ik ben 28 jaar,
heb een MBO4 diploma voor Sociaal Cultureel Werker.
Heb met uitgeprocedeerde asielzoekers gewerkt, probleemjongeren en momenteel werk ik met dak en thuislozen.

Ook hier hard aan het trainen. In december begonnen met hardlopen en doe 2 keer in de week aan krav maga. Mijn conditie is zeker nog niet waar ik hem hebben wil maar ik doe hard mijn best.

Bedankt!

Leuke opleiding, doe nu bijna het zelfde (maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen), hoop deze in juli af te ronden. Blijkt toch dat deze opleiding (soortgelijke)  wel gezien wordt als goede aansluiting op het politiewerk.
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #487 Gepost op: 8 maart 2016, 10:34:49

@karakartal

Geen probleem, succes! Je moet het zo zien: wat doet een agent?

A) de hele ochtend ergens achteraan rennen
B) in een auto zitten, ineens uitstappen, als een idioot rennen, hekje over, dak op, trap af, stilstaan, met iemand praten, dan weer als een malle rennen, en dan ook nog genoeg adem hebben om iemand op proportionele wijze naar de grond te krijgen en te boeien..

Ik denk B  :D

Trouwens, als je al over een weekje de sporttest hebt, ga dan niet tot de laatste dag knallen. Ga gewoon 5 dagen beuken, genoeg eiwitten binnen krijgen, en neem dan 48 uur rust voor je lijf.
Aspirant


RobertD

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #488 Gepost op: 8 maart 2016, 10:41:48
Niet om de betweter hier uit te hangen maar het effect van fitness en/of cardio ligt voornamelijk op 20-30% sporten en 70-80% voeding. Wanneer je dus zonder opbouw of basisconditie oefeningen langdurig en zwaar gaat uitvoeren volgen vanzelf wel blessures of overspanningen. Je lichaam moet wennen aan fysieke inspanning. Daarnaast krijgt het niet voldoende (juiste) voedingsstoffen binnen om dat op te bouwen en/of te herstellen.

Een basisconditie vind ik zelf dat iedereen die eigenlijk behoort te hebben, mocht je daar niet tot nauwelijks over beschikken bouw dat dan langzaam op. Begin rustig ook al voel je weinig inspanning. Ik zie in de sportschool voldoende voorbeelden van mensen die qua gewicht veel te hoog zitten, het gaat om techniek. Daarna bouw je langzaam op.

Voor je voeding en het daarbij behorende effect aan herstel raad ik een voldoende consumptie aan eiwitten aan, dit versterkt je spieren maar helpen ook aan je herstel waardoor je minder spierpijn hebt of er sneller vanaf bent. Denk hierbij aan magere zuivel- en vleesproducten. Neem ook vooral rust, 48-72 uur per spiergroep.

Dit is mijn kijk op het trainen en verzorgen van je lichaam. Dit is dan voornamelijk bedoeld voor de sporttest voor de korte termijn. Het gaat natuurlijk verder dan dit maar het is geen bodybuild forum o.i.d.  ;)
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #489 Gepost op: 8 maart 2016, 10:45:21
Citaat van: Charlie link=msg=1411489 date=1457429689
@karakartal

Geen probleem, succes! Je moet het zo zien: wat doet een agent?

A) de hele ochtend ergens achteraan rennen
B) in een auto zitten, ineens uitstappen, als een idioot rennen, hekje over, dak op, trap af, stilstaan, met iemand praten, dan weer als een malle rennen, en dan ook nog genoeg adem hebben om iemand op proportionele wijze naar de grond te krijgen en te boeien..

Ik denk B  :D

Trouwens, als je al over een weekje de sporttest hebt, ga dan niet tot de laatste dag knallen. Ga gewoon 5 dagen beuken, genoeg eiwitten binnen krijgen, en neem dan 48 uur rust voor je lijf.

Het is inderdaad B ja hahaha goed voorbeeld!

Nee ik heb pas over een week bewust blauw en daarna pas ik gok 1 of 2 weken ná bewust blauw dat ik dan uitgenodigd word voor selectiedag 2.

Ik zal erop letten, nogmaals bedankt!