Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215877 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #490 Gepost op: 8 maart 2016, 10:51:18
Citaat van: RobertD link=msg=1411490 date=1457430108
Niet om de betweter hier uit te hangen maar het effect van fitness en/of cardio ligt voornamelijk op 20-30% sporten en 70-80% voeding. Wanneer je dus zonder opbouw of basisconditie oefeningen langdurig en zwaar gaat uitvoeren volgen vanzelf wel blessures of overspanningen. Je lichaam moet wennen aan fysieke inspanning. Daarnaast krijgt het niet voldoende voedingsstoffen binnen om dat op te bouwen en/of te herstellen.

Een basisconditie vind ik zelf dat iedereen die eigenlijk behoort te hebben, mocht je daar niet tot nauwelijks over beschikken bouw dat dan langzaam op. Begin rustig ook al voel je weinig inspanning. Ik zie in de sportschool voldoende voorbeelden van mensen die qua gewicht veel te hoog zitten, het gaat om techniek. Daarna bouw je langzaam op.

Voor je voeding en het daarbij behorende effect aan herstel raad ik een voldoende consumptie aan eiwitten aan, dit versterkt je spieren maar helpen ook aan je herstel waardoor je minder spierpijn hebt of er sneller vanaf bent. Denk hierbij aan magere zuivel- en vleesproducten. Neem ook vooral rust, 48-72 uur per spiergroep.

Dit is mijn kijk op het trainen en verzorgen van je lichaam.

mee eens. Voor zo'n sporttest zou ik überhaupt niet met extra gewicht trainen. En voor alles geldt: luister naar je lichaam. Daarom zijn piramideschema's zoals ik die noemde volgens mij heel handzaam, omdat ze gebruik maken van het lichaamsgewicht en je door de hoge inspanning allang moe bent voor je 'teveel' hebt gedaan.
Aspirant


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #491 Gepost op: 8 maart 2016, 10:55:27
Citaat van: Rasja link=msg=1411480 date=1457428663
Ik sport al mijn hele leven, en sinds een jaar ga ik vrij veel naar de sportschool, kracht en cardio. Sinds een paar weken iets meer cardio voor mijn conditie, en was totaal niet bang voor de sporttest. Maar nu met de pijn in mijn bovenbenen als ik bijvoorbeeld een squad doe, twijfel ik of ik hem ga halen. Aan de andere kant, hardlopen is allemaal geen probleem, waarschijnlijk komt de pijn bij de kast en medicijnballen.

Kan je specifieker zijn over waar je pijn hebt? Als ik jou zo hoor zou ik vooral je benen wat rust gunnen tot het zover is. Als je al je hele leven sport ga je het toch wel redden.
Aspirant


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #492 Gepost op: 8 maart 2016, 11:11:36
Citaat van: Charlie link=msg=1411496 date=1457430927
Kan je specifieker zijn over waar je pijn hebt? Als ik jou zo hoor zou ik vooral je benen wat rust gunnen tot het zover is. Als je al je hele leven sport ga je het toch wel redden.

De pijn heeft zich nu het meeste naar de zijkanten van mijn bovenbenen verdeeld. Dus opstaan, traplopen e.d. voel ik de meeste pijn. Dit heb ik al sinds donderdag-vrijdag en wordt wel minder, maar erg langzaam.
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


RobertD

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #493 Gepost op: 8 maart 2016, 11:22:27
Citaat van: Rasja link=msg=1411499 date=1457431896
De pijn heeft zich nu het meeste naar de zijkanten van mijn bovenbenen verdeeld. Dus opstaan, traplopen e.d. voel ik de meeste pijn. Dit heb ik al sinds donderdag-vrijdag en wordt wel minder, maar erg langzaam.

Lijkt mij spierpijn, de pijn wordt door doorbloeding nu afgevoerd naar een andere plek. Probeer een beetje rustig te rekken en te strekken. Een massage doet ook altijd wonderen. Daarnaast zou ik zeker vandaag je eiwitinname omhoog krikken en eventueel vitamine c. Verdeel vanaf nu over de dag een bak magere kwark waarvan 250 gram voor het slapen gaan. En bij je avondeten eventueel een eiwitrijk stuk vlees of vis. En ga vroeg naar bed, of neem in ieder geval genoeg nachtrust, dat doet ook wonderen.

Lekker rust nemen en straks knallen tijdens de sporttest. Het komt hier ook aan op de competenties die jij hoort te bezitten, waaronder doorzettingsvermogen. Ik wens je alvast veel succes!
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #494 Gepost op: 8 maart 2016, 11:29:57
Citaat van: RobertD link=msg=1411500 date=1457432547
Lijkt mij spierpijn, de pijn wordt door doorbloeding nu afgevoerd naar een andere plek. Probeer een beetje rustig te rekken en te strekken. Een massage doet ook altijd wonderen. Daarnaast zou ik zeker vandaag je eiwitinname omhoog krikken en eventueel vitamine c. Verdeel vanaf nu over de dag een bak magere kwark waarvan 250 gram voor het slapen gaan. En bij je avondeten eventueel een eiwitrijk stuk vlees of vis. En ga vroeg naar bed, of neem in ieder geval genoeg nachtrust, dat doet ook wonderen.

Lekker rust nemen en straks knallen tijdens de sporttest. Het komt hier ook aan op de competenties die jij hoort te bezitten, waaronder doorzettingsvermogen. Ik wens je alvast veel succes!

Bedankt voor de tips! ik ga zo meteen even naar de winkel om wat eiwitten aan te schaffen, zit de hele dag op kantoor dus rust krijg ik zeker. Mijn fysiotherapeut adviseerde mij een eindje te fietsen op rustig tempo, dit heb ik gister avond gedaan en heeft een beetje geholpen. Vanavond nog wat rekken en dan knal ik morgen tijdens de test. Ben ook benieuwd hoe lastig de rest van de testen zijn...
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #495 Gepost op: 8 maart 2016, 11:50:07
Citaat van: RS496 link=msg=1411402 date=1457389208
Mailtje van W&S gekregen, de regel is sinds kort dat je 36 maanden moet wachten met een nieuwe sollicitatie. Voor de mensen die met de briefselectie zijn afgevallen hoop ik dat het niet voor hen geldt..

Ik mag midden 2018 dus weer solliciteren  ::)

Tegen die tijd zou ik óf in mn tweede jaar hbo of eerste jaar universiteit zitten. Het duivelse dilemma is dat ik een studierichting heb gekozen die ik oprecht enorm interessant vind maar dat qua werk het politiewerk me veel meer aanspreekt dan waar ik voor studeer...

Het voordeel is wel dat ik nu twee jaar de tijd heb om m'n conditie nog meer te verbeteren. Ik haal nu niveau 5 politieconditie + half uur duurloop met moeite maar alsnog, kan altijd beter :D

Geldt gelukkig niet voor de mensen die afgewezen worden na de andere delen en briefselectie.


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #496 Gepost op: 8 maart 2016, 13:58:55
Citaat van: Rasja link=msg=1411487 date=1457429255
Bedankt!

Leuke opleiding, doe nu bijna het zelfde (maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen), hoop deze in juli af te ronden. Blijkt toch dat deze opleiding (soortgelijke)  wel gezien wordt als goede aansluiting op het politiewerk.

Deze heb ik ook gedaan, omdat mij inderdaad ook verteld werd dat deze goed aansluit op de politie en ben nu bezig met een HBO-opleiding. Maar helaas niet geselecteerd..


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #497 Gepost op: 8 maart 2016, 14:02:48
Citaat van: Alicia link=msg=1411521 date=1457441935
Deze heb ik ook gedaan, omdat mij inderdaad ook verteld werd dat deze goed aansluit op de politie en ben nu bezig met een HBO-opleiding. Maar helaas niet geselecteerd..

Wat jammer! welke hbo opleiding doe je nu? Als ik niet door deze selectie kom ga ik mij aanmelden bij Social Work..
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #498 Gepost op: 8 maart 2016, 14:06:17
Citaat van: Rasja link=msg=1411523 date=1457442168
Wat jammer! welke hbo opleiding doe je nu? Als ik niet door deze selectie kom ga ik mij aanmelden bij Social Work..

Ik doe nu Ergotherapie. Ik was na mijn mbo ook aan het twijfelen om verder te gaan met Social Work maar dat vond ik toch niet zo leuk. Ik denk dat de mbo opleiding ook wel een hele goede start is voor de politie, mits je ook aan alle andere eisen voldoet want ik denk namelijk dat ik dat niet deed qua multiculturele kennis helaas.


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #499 Gepost op: 8 maart 2016, 14:09:54
Citaat van: Alicia link=msg=1411525 date=1457442377
Ik doe nu Ergotherapie. Ik was na mijn mbo ook aan het twijfelen om verder te gaan met Social Work maar dat vond ik toch niet zo leuk. Ik denk dat de mbo opleiding ook wel een hele goede start is voor de politie, mits je ook aan alle andere eisen voldoet want ik denk namelijk dat ik dat niet deed qua multiculturele kennis helaas.

Je hebt het geluk dat je al een mbo diploma op zak hebt, bij een vacature voor politiekundige die er misschien aan zit te komen, zou je dus wel kunnen solliciteren! Weet niet of je nog gemotiveerd bent om door te gaan voor politieagent?
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S