Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215546 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #530 Gepost op: 10 maart 2016, 08:33:57
Citaat van: Rasja link=msg=1411853 date=1457558174
Wat een dag!

Vandaag de tweede selectie dag gehad, sport test, talenkennis test en cognitieve capaciteitentest. De sporttest ging me goed af, ondanks mijn spierpijn. Een tijd gelopen van 2 minuut en 47 seconden, op 3 andere na heeft iedereen de sport test gehaald. Na de uitleg over de computer testen begon de eindeloze reeks aan vragen. Eerst de talentest, veel makkelijker dan gedacht. Het is begrijpend lezen op gemiddeld niveau, alles staat gewoon in de tekst en je hebt tijd zat. De brieven die je moet schrijven bij het derde onderdeel zijn ook niet lastig, als je alle punten er maar in verwerkt die van je gevraagd worden. Tot slot, nou tot slot, dit 'laatste' onderdeel duurde ook gewoon 1,5 uur, de cognitieve capaciteitentest. De woordenreeks vond ik het makkelijkst, maar dat was al vrij pittig. Laat staan de twee andere testen. Het werd uiteindelijk gewoon onmogelijk, maar dat werd van te voren ook aangegeven.

Achja.. Ik heb alles wel gewoon gehaald, en aankomende dinsdag heb ik mijn derde selectie dag onderdeel B!!

Wauw super, gefeliciteeerd! Succes met onderdeel B!


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #531 Gepost op: 10 maart 2016, 09:50:38
Citaat van: Rasja link=msg=1411853 date=1457558174
Wat een dag!

Vandaag de tweede selectie dag gehad, sport test, talenkennis test en cognitieve capaciteitentest. De sporttest ging me goed af, ondanks mijn spierpijn. Een tijd gelopen van 2 minuut en 47 seconden, op 3 andere na heeft iedereen de sport test gehaald. Na de uitleg over de computer testen begon de eindeloze reeks aan vragen. Eerst de talentest, veel makkelijker dan gedacht. Het is begrijpend lezen op gemiddeld niveau, alles staat gewoon in de tekst en je hebt tijd zat. De brieven die je moet schrijven bij het derde onderdeel zijn ook niet lastig, als je alle punten er maar in verwerkt die van je gevraagd worden. Tot slot, nou tot slot, dit 'laatste' onderdeel duurde ook gewoon 1,5 uur, de cognitieve capaciteitentest. De woordenreeks vond ik het makkelijkst, maar dat was al vrij pittig. Laat staan de twee andere testen. Het werd uiteindelijk gewoon onmogelijk, maar dat werd van te voren ook aangegeven.

Achja.. Ik heb alles wel gewoon gehaald, en aankomende dinsdag heb ik mijn derde selectie dag onderdeel B!!

Gefeliciteerd!!
Zet em op aankomende dinsdag!!


Marklf

  • Buitengewoon Opsporings Ambtenaar domien 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #532 Gepost op: 10 maart 2016, 10:09:56
@Rasja gefeliciteerd en succes met deel b ik zag er eerst erg tegen op maar vond het ook nog erg leuk ;D

Ik ben gister gelukkig geslaagd voor mijn landelijk eindgesprek! Ook ik start officieel in oktober bij NN maar ik begin al in augustus met 10 weken versnelde opleiding om dan in oktober met het tweede jaar te beginnen. Dat is het 'voordeel' van een HTV-p traject. Al weet ik niet of het zo'n voordeel zal zijn ::)


guest15549

  • Gast
Reactie #533 Gepost op: 10 maart 2016, 11:14:13
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1411893 date=1457587551
Haha uiteraard niet. Neem aan dat je de Dukes of Hazard wel kent? ;) Zo ja dan begrijp je mijn nickname denk ik wel  :D

Nee, ken ik niet. Vandaar de verwarring dus..  e050


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #534 Gepost op: 10 maart 2016, 11:22:16
Citaat van: _bernadet_ link=msg=1411906 date=1457594994
@Rasja Gefeliciteerd!!! Wat een mooie tijd!  O0 En idd snel zeg voor het volgende onderdeel.

Ik heb inmiddels ook een mail ontvangen voor Bewust Blauw aanstaande woensdag. Ben benieuwd. :)

Bedankt, was ook helemaal kapot aan het eind.. Maar succes woensdag!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #535 Gepost op: 10 maart 2016, 22:00:55
Citaat van: Rasja link=msg=1411853 date=1457558174
Wat een dag!

Vandaag de tweede selectie dag gehad, sport test, talenkennis test en cognitieve capaciteitentest. De sporttest ging me goed af, ondanks mijn spierpijn. Een tijd gelopen van 2 minuut en 47 seconden, op 3 andere na heeft iedereen de sport test gehaald. Na de uitleg over de computer testen begon de eindeloze reeks aan vragen. Eerst de talentest, veel makkelijker dan gedacht. Het is begrijpend lezen op gemiddeld niveau, alles staat gewoon in de tekst en je hebt tijd zat. De brieven die je moet schrijven bij het derde onderdeel zijn ook niet lastig, als je alle punten er maar in verwerkt die van je gevraagd worden. Tot slot, nou tot slot, dit 'laatste' onderdeel duurde ook gewoon 1,5 uur, de cognitieve capaciteitentest. De woordenreeks vond ik het makkelijkst, maar dat was al vrij pittig. Laat staan de twee andere testen. Het werd uiteindelijk gewoon onmogelijk, maar dat werd van te voren ook aangegeven.

Achja.. Ik heb alles wel gewoon gehaald, en aankomende dinsdag heb ik mijn derde selectie dag onderdeel B!!




Wauw goed gedaan! En ik maar afwachten op mijn eerste selectie dag "bewust blauw" volgende week donderdag  :D
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #536 Gepost op: 10 maart 2016, 22:38:16
Jongens (en meiden),

Ik heb een aantal vragen over de eerste selectiedag (bewust blauw)



1. Kun je hierop zakken?



2. Wat moet ik me hierbij voorstellen bij deze dag?

Is dat meer een groepsgesprek waarin allerlei workshops worden gegeven en veel informatie wordt gegeven (Ong als de voorlichting, maar dan uitgebreider) waarbij je achteraf vragen kunt stellen en dan naar huis

Of krijg je ook een 1 op 1 gesprek waarbij een agent je gaat "ondervragen" (sorry kon het niet laten  :P ) en gaat kijken naar waarom je bij de Politie wil en je motivatie?



Alvast bedankt  O0
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Mehmet1979

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Sollicitant hoofdagent Amsterdam
Reactie #537 Gepost op: 10 maart 2016, 23:00:02
Je kunt op zich niet zakken voor deze dag. Politie mensen moet zo neutraal mogelijk zijn ook mbt hun uiterlijk je kan hierop worden aangesproken zoals zichtbare tattoos en piercings.
Deze dag dient ervoor om kandidaten een beeld te geven over wat het vak in houd.
Dit doet men aan de hand van stellingen waarbij je wordt getriggerd om over het vak na te denken.
Er worden ook rollenspellen uitgevoerd om te zien wat jou reactie is op stressvolle momenten.


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #538 Gepost op: 11 maart 2016, 11:43:27
21 maart heb ik bewust blauw in Den Haag O0


Mehmet40

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #539 Gepost op: 12 maart 2016, 23:28:16
Citaat van: Carlos link=msg=1412087 date=1457645896
Jongens (en meiden),

Ik heb een aantal vragen over de eerste selectiedag (bewust blauw)



1. Kun je hierop zakken?



2. Wat moet ik me hierbij voorstellen bij deze dag?

Is dat meer een groepsgesprek waarin allerlei workshops worden gegeven en veel informatie wordt gegeven (Ong als de voorlichting, maar dan uitgebreider) waarbij je achteraf vragen kunt stellen en dan naar huis

Of krijg je ook een 1 op 1 gesprek waarbij een agent je gaat "ondervragen" (sorry kon het niet laten  :P ) en gaat kijken naar waarom je bij de Politie wil en je motivatie?



Alvast bedankt  O0

Meestal zijn het 2 personen die een soort uitleg geven wat het ''politie-werk'' inhoud, of het wel bij je past en of je het aankan..
Verder worden er meestal een paar rollenspellen gespeeld en kun je al je vragen kwijt, voor deze selectiedag valt gewoon niet te zakken.