Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215499 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #590 Gepost op: 18 maart 2016, 21:25:04
A.s. maandag Bewust Blauw in Amsterdam.


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #591 Gepost op: 18 maart 2016, 23:10:50
Nee. En ik ben van de vorige lichting (week 21) maar ben doorgeschoven naar week 41. Zit nu te wachten op m'n eindgesprek maar ben wel benieuwd of ik nog voor Bewust Blauw word ingepland. Aangezien een aantal hier al wel zijn geweest.
Ik heb ook geen bewust blauw gehad. Doorgeschoven van begin 2016 naar week 21.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #592 Gepost op: 19 maart 2016, 14:59:50
Iemand een idee hoe lang bewust blauw duurt? Dit om te bepalen of ik met de auto ga of OV.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #593 Gepost op: 19 maart 2016, 15:03:56
Verschilt per docent, de ene wandelt er vlot doorheen, de ander neemt wat meer de tijd. Bij mij duurde het 2 tot 2,5 uur ;)


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #594 Gepost op: 19 maart 2016, 22:08:47
Citaat van: LSPD link=msg=1413695 date=1458395990
Iemand een idee hoe lang bewust blauw duurt? Dit om te bepalen of ik met de auto ga of OV.

Bij mij (Amsterdam) duurde het 1,5 uur :) (maar toen hadden we het wel aan het einde van het traject, dus toen iedereen alleen nog maar het antecedentenonderzoek moest)


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #595 Gepost op: 20 maart 2016, 21:14:51
Hoi allemaal,

Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Den-Haag. Ik heb afgelopen week Bewust Blauw gehad en kreeg al de dag erop een mailtje met de uitnodiging voor selectiedag A voor de eerste week van april in Amsterdam. Ik zie hier persoonlijk een beetje tegenop, omdat ik een aantal mensen ken die over een zeer goede conditie beschikken maar aangaven helemaal kapot te gaan bij deze test. Mijn conditie is lang niet zo goed als die van hen, maar als vrouwzijnde mag ik er natuurlijk wel een stuk langer over doen. Ik was benieuwd of er al een aantal mensen zijn die de sporttest al hebben doorstaan (of juist niet) en hoe zij deze hebben ervaren. En misschien hebben jullie nog wat tips? ik begreep bijvoorbeeld dat veel mensen de fout in gaan door te snel van start te gaan. Ik heb zelf het idee dat de kast en het verplaatsen van de ballen het meest intensief zijn, maar dit is slechts een idee want ik heb hier nog geen ervaring in gehad.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #596 Gepost op: 20 maart 2016, 21:20:57
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413871 date=1458504891
Hoi allemaal,

Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Den-Haag. Ik heb afgelopen week Bewust Blauw gehad en kreeg al de dag erop een mailtje met de uitnodiging voor selectiedag A voor de eerste week van april in Amsterdam. Ik zie hier persoonlijk een beetje tegenop, omdat ik een aantal mensen ken die over een zeer goede conditie beschikken maar aangaven helemaal kapot te gaan bij deze test. Mijn conditie is lang niet zo goed als die van hen, maar als vrouwzijnde mag ik er natuurlijk wel een stuk langer over doen. Ik was benieuwd of er al een aantal mensen zijn die de sporttest al hebben doorstaan (of juist niet) en hoe zij deze hebben ervaren. En misschien hebben jullie nog wat tips? ik begreep bijvoorbeeld dat veel mensen de fout in gaan door te snel van start te gaan. Ik heb zelf het idee dat de kast en het verplaatsen van de ballen het meest intensief zijn, maar dit is slechts een idee want ik heb hier nog geen ervaring in gehad.
Je zou de PolitieConditie app kunnen downloaden. Die wordt door vele gebruikt in aanloop naar de sporttest en is een goede basis.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #597 Gepost op: 20 maart 2016, 21:38:56
De sporttest is goed te doen. Een beetje conditie en veel wilskracht brengen je een heel eind. Start op rustig tempo maar vergeet niet dat de 3 minuten zo voorbij zijn. Iedereen gaat kapot tijdens de test, van iets te gezette dienders tot marathonlopers.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #598 Gepost op: 20 maart 2016, 22:08:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1413875 date=1458506336
De sporttest is goed te doen. Een beetje conditie en veel wilskracht brengen je een heel eind. Start op rustig tempo maar vergeet niet dat de 3 minuten zo voorbij zijn. Iedereen gaat kapot tijdens de test, van iets te gezette dienders tot marathonlopers.


Dat vind ik nu dus al lastig in te schatten: een rustig tempo.
ik maak op dit moment al gebruik van de politieconditieapp, en vraag me steeds af of mijn tempo hoog genoeg is op de momenten dat ik moet hardlopen (ik heb het idee dat ik meer jog dan hardloop). Hoe hard moet je ongeveer lopen tussen de oefeningen in (van de kar naar de ballen bijvoorbeeld?) is dit echt richting sprinten aan of redt je het ook als je jogt
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #599 Gepost op: 20 maart 2016, 22:24:19
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413879 date=1458508131

Dat vind ik nu dus al lastig in te schatten: een rustig tempo.
ik maak op dit moment al gebruik van de politieconditieapp, en vraag me steeds af of mijn tempo hoog genoeg is op de momenten dat ik moet hardlopen (ik heb het idee dat ik meer jog dan hardloop). Hoe hard moet je ongeveer lopen tussen de oefeningen in (van de kar naar de ballen bijvoorbeeld?) is dit echt richting sprinten aan of redt je het ook als je jogt

Dat is lastig aan te geven. Met de hele tijd rustig joggen ga je het niet redden, maar de hele tijd sprinten ook niet, want dan loop je jezelf kapot. Sowieso ga je het springen, duwen, trekken en tillen ook op een bepaald moment in je benen voelen. Voorafgaand aan de test mag je ook even oefenen. En de docent geeft tijdens de test aan of je boven of onder de norm zit. Hierdoor weet je snel genoeg of je een tandje harder moet lopen of juist rustiger aan kunt doen. Succes in ieder geval O0