Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215504 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #600 Gepost op: 20 maart 2016, 22:59:42
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413879 date=1458508131

Dat vind ik nu dus al lastig in te schatten: een rustig tempo.
ik maak op dit moment al gebruik van de politieconditieapp, en vraag me steeds af of mijn tempo hoog genoeg is op de momenten dat ik moet hardlopen (ik heb het idee dat ik meer jog dan hardloop). Hoe hard moet je ongeveer lopen tussen de oefeningen in (van de kar naar de ballen bijvoorbeeld?) is dit echt richting sprinten aan of redt je het ook als je jogt

Dat is weer afhankelijk van hoe snel je sprint of jogt. In de hele toets hoef je maar 226 meter hard te lopen, de rest van de tijd en meters ben je bezig met oefeningen. Als ik voor mijzelf kijk doe ik het in een normaal hardlooptempo, iets boven de 10 kilometer per uur. Ik kom dan met een minuut of 3 weer binnen.

De test is fysiek zwaar maar goed te doen. Je moet vooral doorzetten. Je komt jezelf ergens tegen, meestal ronde 3 of 4. Dan is het doorbijten en doorgaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #601 Gepost op: 20 maart 2016, 23:05:55
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413879 date=1458508131

Dat vind ik nu dus al lastig in te schatten: een rustig tempo.
ik maak op dit moment al gebruik van de politieconditieapp, en vraag me steeds af of mijn tempo hoog genoeg is op de momenten dat ik moet hardlopen (ik heb het idee dat ik meer jog dan hardloop). Hoe hard moet je ongeveer lopen tussen de oefeningen in (van de kar naar de ballen bijvoorbeeld?) is dit echt richting sprinten aan of redt je het ook als je jogt

Als nivo 5 haal in de app en je niet als een gek start dan ga je het halen. Maar zoals eerder aangegeven. Daarnaast ook zorgen dat je het secuur loopt. Dus goed luisteren bij de uitleg en die ook echt ten harte nemen. Dus de kar stil zetten voor dat je verder gaat en zorgen dat de ballen niet van de plek rollen. Dat betekent terug gaan en dus tijd.

Succes met de test.

PS: In de nieuwe opleiding zit een nieuwe fitheids test. En dan is deze FVT toets een peule schilletje maar dat merk je zodra je aan de opleiding mag beginnen.


zwollywood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #602 Gepost op: 20 maart 2016, 23:29:21
Citaat van: Rasja link=msg=1413394 date=1458221382
Uitslag van de psychologische test:

Communicatief- 4
contactgerichtheid- 5
inlevingsvermogen- 5
initiatief- 6
flexibiliteit- 5
besluitvaardigheid- 5
overwicht- 5
zelfinzicht- 4
stressbestendigheid- 4
tolerantie- 4
integriteit- 5

Ik heb een totaal van 52 punten van de 77 waarvan minimaal 30 punten behaald moeten worden.

Met de cognitieve capaciteitentest heb ik een 14 gescoord (schaal 1-20 waarvan minimaal een 7 moet worden behaald).

Goed gedaan. Alleen niet alle punten tellen mee voor de totale score. Geloof dat overwicht,
sressbestendigheid en integriteit niet meetellen. Dan kom je op een score van 38 ipv 52!  :)


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #603 Gepost op: 21 maart 2016, 09:54:00
Citaat van: zwollywood link=msg=1413892 date=1458512961
Goed gedaan. Alleen niet alle punten tellen mee voor de totale score. Geloof dat overwicht,
sressbestendigheid en integriteit niet meetellen. Dan kom je op een score van 38 ipv 52!  :)

Oja! heb denk ik door mijn enthousiasme over de tweede toelichting van de uitslag gelezen daar wordt dat inderdaad in vermeld. Vond het al zo bijzonder dat je 'maar' 30 punten moest halen. Maar nu klinkt dat een stuk logischer.
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Mehmet1979

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Sollicitant hoofdagent Amsterdam
Reactie #604 Gepost op: 21 maart 2016, 10:22:42
En voor 3 tal aspecten moet je een minimale score behalen klopt dit?


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #605 Gepost op: 21 maart 2016, 10:27:16
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413871 date=1458504891
Hoi allemaal,

Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Den-Haag. Ik heb afgelopen week Bewust Blauw gehad en kreeg al de dag erop een mailtje met de uitnodiging voor selectiedag A voor de eerste week van april in Amsterdam. Ik zie hier persoonlijk een beetje tegenop, omdat ik een aantal mensen ken die over een zeer goede conditie beschikken maar aangaven helemaal kapot te gaan bij deze test. Mijn conditie is lang niet zo goed als die van hen, maar als vrouwzijnde mag ik er natuurlijk wel een stuk langer over doen. Ik was benieuwd of er al een aantal mensen zijn die de sporttest al hebben doorstaan (of juist niet) en hoe zij deze hebben ervaren. En misschien hebben jullie nog wat tips? ik begreep bijvoorbeeld dat veel mensen de fout in gaan door te snel van start te gaan. Ik heb zelf het idee dat de kast en het verplaatsen van de ballen het meest intensief zijn, maar dit is slechts een idee want ik heb hier nog geen ervaring in gehad.

Wat je zegt klopt inderdaad, de medicijnballen slopen je! Het belangrijkste is, en wat volgens mij al een paar keer aangegeven was, is dat je goed luistert naar de instructeur. Het is zijn doel dat je slaagt, dus hij probeert het beste eruit te halen. Maak lange passen tijdens het hardlopen en concentreer je op je ademhaling. Zelf heb ik niveau 1 van de politietest gedaan en kon vervolgens door blessure niet meer door trainen, en alsnog heb ik de test gehaald. Voordeel is als je niet als eerste hoeft, is dat je de fouten van anderen kunt afkijken, profiteer hiervan!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #606 Gepost op: 21 maart 2016, 10:36:32
Citaat van: Mehmet1979 link=msg=1413936 date=1458552162
En voor 3 tal aspecten moet je een minimale score behalen klopt dit?

Nee voor alle aspecten, behalve communicatieve vaardigheden en zelfinzicht hoef je geen minimale score te behalen. Voor de anderen minimaal een matig of een beneden gemiddeld. Voor integriteit moet je minimaal een gemiddeld hebben behaald.
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #607 Gepost op: 21 maart 2016, 11:17:50
Citaat van: Rasja link=msg=1413938 date=1458552436
Wat je zegt klopt inderdaad, de medicijnballen slopen je! Het belangrijkste is, en wat volgens mij al een paar keer aangegeven was, is dat je goed luistert naar de instructeur. Het is zijn doel dat je slaagt, dus hij probeert het beste eruit te halen. Maak lange passen tijdens het hardlopen en concentreer je op je ademhaling. Zelf heb ik niveau 1 van de politietest gedaan en kon vervolgens door blessure niet meer door trainen, en alsnog heb ik de test gehaald. Voordeel is als je niet als eerste hoeft, is dat je de fouten van anderen kunt afkijken, profiteer hiervan!

Dus jij hebt gewoon met een blessure nog een positief resultaat gehaald met de sporttest  :o
Jeetje, dit verandert wel mijn visie op deze test, ik zie het nu een stuk positiever.

Wat was jou tijd als ik vragen mag, Rasja?
en vielen er bij jou veel mensen af? (en waren dit dan echt mensen met overgewicht ofzo?)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag


Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #608 Gepost op: 21 maart 2016, 11:30:09
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413949 date=1458555470
Dus jij hebt gewoon met een blessure nog een positief resultaat gehaald met de sporttest  :o
Jeetje, dit verandert wel mijn visie op deze test, ik zie het nu een stuk positiever.

Wat was jou tijd als ik vragen mag, Rasja?
en vielen er bij jou veel mensen af? (en waren dit dan echt mensen met overgewicht ofzo?)

Ik had een tijd van 2 minuut 48. Ik mocht 3 minuut 7 rennen. Er vielen 3 mensen af, waarvan ze eerder te zwaar dan te licht waren. Maar dat zegt niet altijd iets over iemand zijn uithoudingsvermogen, hierbij was het het geval dat ze niet genoeg hadden getraind. Dit gaven ze zelf aan. Maar terug te komen op mijn blessure, ik had een been blessure waarin de pijn zich vooral in de bovenbenen uitte. Maar ik sportte hiervoor 4 keer per week en beweeg dagelijks erg veel..
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #609 Gepost op: 21 maart 2016, 13:40:27
Citaat van: Rasja link=msg=1413953 date=1458556209
Ik had een tijd van 2 minuut 48. Ik mocht 3 minuut 7 rennen. Er vielen 3 mensen af, waarvan ze eerder te zwaar dan te licht waren. Maar dat zegt niet altijd iets over iemand zijn uithoudingsvermogen, hierbij was het het geval dat ze niet genoeg hadden getraind. Dit gaven ze zelf aan. Maar terug te komen op mijn blessure, ik had een been blessure waarin de pijn zich vooral in de bovenbenen uitte. Maar ik sportte hiervoor 4 keer per week en beweeg dagelijks erg veel..

Oke, ja ik mag er natuurlijk ruim een halve minuut langer over doen. Ik hoop dat ik fit genoeg ben. Zit momenteel op niveau 5 van de politieconditieapp, maar na een training ben ik wel echt kapot. Gebruik de app ongeveer 2x per week en doe ernaast nog een beetje aan krachttraining in de sportschool. Ik neem ook elke keer bewust minimaal 2 dagen rust tussen de trainingen van de app, omdat ik merk dat ik anders te weinig herstel.

Nog 2 weekjes door trainen en dan zal ik het denk zelf gaan ervaren of ik fit genoeg ben ;)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag