Gisteravond deelgenomen aan Bewust Blauw in Amsterdam, behoorlijk positief over. In 2012 of 2013 kreeg je een voorlichtingsfilmpje te zien om vervolgens een vragenlijst in te vullen met een recruiter en dat was het wel zo'n beetje. Maar gisteravond was het behoorlijk actiever en interessanter in vergelijking met voorheen, mede door rollenspellen en discussies die daaruit voort kwamen.
Wat mij wel opviel is dat bv. de helft van de aanwezigen toch achter zijn oren begon te krabben bij het horen van de vergoeding die je in het eerste jaar krijgt. Er waren aardig wat aanwezigen die bijvoorbeeld enkele maanden niet hebben gewerkt of in de WW zaten en dus niet onafgebroken 2 jaar lang hebben gewerkt. Recruiters voelde de bui al hangen denk ik, want het werd pas als laatste punt besproken en begon op een gegeven een langdradig onderwerp te worden. Soms moet je nou eenmaal offers brengen, voor sommigen is dat misschien niet zo makkelijk.
Op 11 april mag ik naar de 2e selectiedag in Amsterdam, zin in. Ten slotte een tip voor de mensen m.b.t. medische keuring: Ik zit bijvoorbeeld bij de Fit for Free in Amsterdam en als lid heb ik bij mijn gym recht op gratis fysio. Daar kun je al aardig wat laten checken (gewicht, spier, kracht etc.) voor niets.
PS: Van de 4000 sollicitaties voor N4 zijn er maar liefst 1000 voor Amsterdam en die moeten dus knokken voor 30 stoelen op de academie. Ik heb te horen gekregen dat de frontoffice een aardige werkdruk heeft en er een strakke planning is voor de selectiedagen om vervolgens in oktober te kunnen starten.