Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215503 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rasja

  • Aspirant hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #610 Gepost op: 21 maart 2016, 13:47:51
Citaat van: JaneDoe link=msg=1413978 date=1458564027
Oke, ja ik mag er natuurlijk ruim een halve minuut langer over doen. Ik hoop dat ik fit genoeg ben. Zit momenteel op niveau 5 van de politieconditieapp, maar na een training ben ik wel echt kapot. Gebruik de app ongeveer 2x per week en doe ernaast nog een beetje aan krachttraining in de sportschool. Ik neem ook elke keer bewust minimaal 2 dagen rust tussen de trainingen van de app, omdat ik merk dat ik anders te weinig herstel.

Nog 2 weekjes door trainen en dan zal ik het denk zelf gaan ervaren of ik fit genoeg ben ;)

Als ik dit zo hoor moet het geen probleem zijn het te halen. Je bereid je goed voor en bent doelbewust aan het trainen. Succes!
Heb ik eindelijk een afsluitende tekst in elkaar geknutseld, zijn er drie schroeven over... S


zwollywood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #611 Gepost op: 21 maart 2016, 13:51:43
Citaat van: Rasja link=msg=1413932 date=1458550440
Oja! heb denk ik door mijn enthousiasme over de tweede toelichting van de uitslag gelezen daar wordt dat inderdaad in vermeld. Vond het al zo bijzonder dat je 'maar' 30 punten moest halen. Maar nu klinkt dat een stuk logischer.

Haha klopt. Dat had ik ook gedaan toen ;D
Mjah, 38 is een prima score hoor!


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #612 Gepost op: 21 maart 2016, 16:23:57
Zo, net thuis van de 2e selectiedag. Alles gehaald! De sporttest moest ik als eerste van mijn groepje ondergaan. Ik mocht er 3'10 over doen en heb het in 2'41 gedaan. Tevreden, het klopt dat iedereen kapot gaat, je probeert er toch het beste uit te halen. Wat fijn was dat de instructeur vooraf aangeeft welk schema hij volgt, in mijn geval die om op 3'00 uit te komen, en iedere keer hoor je hoeveel seconden je eronder of erboven loopt. De taaltest vond ik prima te doen, de cognitieve capaciteitentest was daarentegen erg lastig. Dit schijnt ook zo te horen omdat je telkens tegen je plafond aantikt maar ik vond het toch spannend toen ik op de uitslag zat te wachten! Volgende week dinsdag het psychologisch onderzoek, gaat vrij snel allemaal!
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #613 Gepost op: 21 maart 2016, 18:37:00
Citaat van: Alibaba link=msg=1414019 date=1458573837
Zo, net thuis van de 2e selectiedag. Alles gehaald! De sporttest moest ik als eerste van mijn groepje ondergaan. Ik mocht er 3'10 over doen en heb het in 2'41 gedaan. Tevreden, het klopt dat iedereen kapot gaat, je probeert er toch het beste uit te halen. Wat fijn was dat de instructeur vooraf aangeeft welk schema hij volgt, in mijn geval die om op 3'00 uit te komen, en iedere keer hoor je hoeveel seconden je eronder of erboven loopt. De taaltest vond ik prima te doen, de cognitieve capaciteitentest was daarentegen erg lastig. Dit schijnt ook zo te horen omdat je telkens tegen je plafond aantikt maar ik vond het toch spannend toen ik op de uitslag zat te wachten! Volgende week dinsdag het psychologisch onderzoek, gaat vrij snel allemaal!

Gefeliciteerd! En alvast heel veel succes volgende week O0 Was het trouwens vandaag in Apeldoorn?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #614 Gepost op: 21 maart 2016, 19:23:00
Ik ben vergeten om vandaag even te kijken bij de sportzaal hoe iedereen het er vanaf bracht :P


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #615 Gepost op: 21 maart 2016, 19:51:32
Citaat van: Dominique08 link=msg=1414041 date=1458581820
Gefeliciteerd! En alvast heel veel succes volgende week O0 Was het trouwens vandaag in Apeldoorn?

Bedankt, het was inderdaad in Apeldoorn!
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #616 Gepost op: 22 maart 2016, 22:58:13
Gisteravond deelgenomen aan Bewust Blauw in Amsterdam, behoorlijk positief over. In 2012 of 2013 kreeg je een voorlichtingsfilmpje te zien om vervolgens een vragenlijst in te vullen met een recruiter en dat was het wel zo'n beetje. Maar gisteravond was het behoorlijk actiever en interessanter in vergelijking met voorheen, mede door rollenspellen en discussies die daaruit voort kwamen.

Wat mij wel opviel is dat bv. de helft van de aanwezigen toch achter zijn oren begon te krabben bij het horen van de vergoeding die je in het eerste jaar krijgt. Er waren aardig wat aanwezigen die bijvoorbeeld enkele maanden niet hebben gewerkt of in de WW zaten en dus niet onafgebroken 2 jaar lang hebben gewerkt. Recruiters voelde de bui al hangen denk ik, want het werd pas als laatste punt besproken en begon op een gegeven een langdradig onderwerp te worden. Soms moet je nou eenmaal offers brengen, voor sommigen is dat misschien niet zo makkelijk.

Op 11 april mag ik naar de 2e selectiedag in Amsterdam, zin in. Ten slotte een tip voor de mensen m.b.t. medische keuring: Ik zit bijvoorbeeld bij de Fit for Free in Amsterdam en als lid heb ik bij mijn gym recht op gratis fysio. Daar kun je al aardig wat laten checken (gewicht, spier, kracht etc.) voor niets.  :)

PS: Van de 4000 sollicitaties voor N4 zijn er maar liefst 1000 voor Amsterdam en die moeten dus knokken voor 30 stoelen op de academie. Ik heb te horen gekregen dat de frontoffice een aardige werkdruk heeft en er een strakke planning is voor de selectiedagen om vervolgens in oktober te kunnen starten.


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #617 Gepost op: 22 maart 2016, 23:22:07
Citaat van: C337 link=msg=1414660 date=1458683893
Gisteravond deelgenomen aan Bewust Blauw in Amsterdam, behoorlijk positief over. In 2012 of 2013 kreeg je een voorlichtingsfilmpje te zien om vervolgens een vragenlijst in te vullen met een recruiter en dat was het wel zo'n beetje. Maar gisteravond was het behoorlijk actiever en interessanter in vergelijking met voorheen, mede door rollenspellen en discussies die daaruit voort kwamen.

Wat mij wel opviel is dat bv. de helft van de aanwezigen toch achter zijn oren begon te krabben bij het horen van de vergoeding die je in het eerste jaar krijgt. Er waren aardig wat aanwezigen die bijvoorbeeld enkele maanden niet hebben gewerkt of in de WW zaten en dus niet onafgebroken 2 jaar lang hebben gewerkt. Recruiters voelde de bui al hangen denk ik, want het werd pas als laatste punt besproken en begon op een gegeven een langdradig onderwerp te worden. Soms moet je nou eenmaal offers brengen, voor sommigen is dat misschien niet zo makkelijk.

Op 11 april mag ik naar de 2e selectiedag in Amsterdam, zin in. Ten slotte een tip voor de mensen m.b.t. medische keuring: Ik zit bijvoorbeeld bij de Fit for Free in Amsterdam en als lid heb ik bij mijn gym recht op gratis fysio. Daar kun je al aardig wat laten checken (gewicht, spier, kracht etc.) voor niets.  :)

PS: Van de 4000 sollicitaties voor N4 zijn er maar liefst 1000 voor Amsterdam en die moeten dus knokken voor 30 stoelen op de academie. Ik heb te horen gekregen dat de frontoffice een aardige werkdruk heeft en er een strakke planning is voor de selectiedagen om vervolgens in oktober te kunnen starten.

wow.. hebben ze dus 1000 mensen voor amsterdam door laten gaan?!
Terwijl er maar 30 plaatsen zijn?
Dacht dat ze dan ongeveer 300 door moeten laten gaan


LuukVenlo

  • Aspirant hoofdagent eenheid Limburg
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #618 Gepost op: 22 maart 2016, 23:50:54
Gisteren Bewust Blauw voor eenheid Limburg gehad, op het bureau in Venlo. Is de tweede keer voor mij dus niet echt iets niews gehoord. Wel werd benadrukt dat doorstromen binnen de Politie op dit moment vrij moeilijk is.
Voor Limburg hadden er een kleine 400 mensen gesolliciteerd, waarvan ze er 90 hebben uitgenodigd. Er zijn uiteindelijk 21 plaatsen te vergeven voor oktober.
Aspirant hoofdagent Limburg


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #619 Gepost op: 23 maart 2016, 09:12:19
Citaat van: C337 link=msg=1414660 date=1458683893
Wat mij wel opviel is dat bv. de helft van de aanwezigen toch achter zijn oren begon te krabben bij het horen van de vergoeding die je in het eerste jaar krijgt. Er waren aardig wat aanwezigen die bijvoorbeeld enkele maanden niet hebben gewerkt of in de WW zaten en dus niet onafgebroken 2 jaar lang hebben gewerkt. Recruiters voelde de bui al hangen denk ik, want het werd pas als laatste punt besproken en begon op een gegeven een langdradig onderwerp te worden. Soms moet je nou eenmaal offers brengen, voor sommigen is dat misschien niet zo makkelijk.

En je bedoelt hiermee dat het een keiharde eis is dat er voorafgaand aan het korpsgesprek 24 maanden onafgebroken gewerkt moet zijn, anders ontvang je geen salaris maar de (erg lage) vergoeding? Ik kan me goed voorstellen dat iemand daarop zou afvallen, een zelfstandig huishouden (met kinderen) kun je niet voeren met 900 euro bruto per maand. Ik denk dat iedereen best concessies zou willen doen maar dat is wel erg weinig, helemaal als je bijvoorbeeld door een reorganisatie of buiten eigen schuld in de afgelopen twee jaar een aantal maanden niet hebt kunnen werken maar daarvoor wel een arbeidsverleden van xx jaar hebt.
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland