Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 215464 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #630 Gepost op: 23 maart 2016, 20:36:37
De academie zorgt voor zelfstudie uren in je rooster. Als je in die tijd je opdrachten af krijgt hoef je thuis niets te doen. Krijg je in die uren je opdrachten niet af heb je thuis wel wat te doen, natuurlijk.
Dat valt in het begin van de opleiding nog mee. Maar dat kan wel veranderen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #631 Gepost op: 23 maart 2016, 20:42:12
Citaat van: PWB link=msg=1414883 date=1458761797
De academie zorgt voor zelfstudie uren in je rooster. Als je in die tijd je opdrachten af krijgt hoef je thuis niets te doen. Krijg je in die uren je opdrachten niet af heb je thuis wel wat te doen, natuurlijk.
Dat valt in het begin van de opleiding nog mee. Maar dat kan wel veranderen.
Inderdaad. Maar als je genoeg discipline hebt, krijg je het werk gewoon af op school. De middelbare schoolhouding die de meesten in het begin nog hebben, kun je beter snel af leren. Dit scheelt thuis een hoop werk en je schuift niet alles op tot de deadline van een opdracht.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #632 Gepost op: 23 maart 2016, 21:41:13
Dat is ideaal, bedankt voor de info!  O0


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #633 Gepost op: 29 maart 2016, 13:47:27
Citaat van: Alibaba link=msg=1414019 date=1458573837
Zo, net thuis van de 2e selectiedag. Alles gehaald! De sporttest moest ik als eerste van mijn groepje ondergaan. Ik mocht er 3'10 over doen en heb het in 2'41 gedaan. Tevreden, het klopt dat iedereen kapot gaat, je probeert er toch het beste uit te halen. Wat fijn was dat de instructeur vooraf aangeeft welk schema hij volgt, in mijn geval die om op 3'00 uit te komen, en iedere keer hoor je hoeveel seconden je eronder of erboven loopt. De taaltest vond ik prima te doen, de cognitieve capaciteitentest was daarentegen erg lastig. Dit schijnt ook zo te horen omdat je telkens tegen je plafond aantikt maar ik vond het toch spannend toen ik op de uitslag zat te wachten! Volgende week dinsdag het psychologisch onderzoek, gaat vrij snel allemaal!

2:41 seconden is een hele mooie tijd voor de sporttest! Kreeg je trouwens ook meteen de uitslag van de cognitieve capaciteitentest?
Succes vandaag met het psychologisch onderzoek, ik ben erg benieuwd hoe dit gegaan is.  ;)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #634 Gepost op: 29 maart 2016, 15:09:58
Citaat van: JaneDoe link=msg=1416165 date=1459252047
2:41 seconden is een hele mooie tijd voor de sporttest! Kreeg je trouwens ook meteen de uitslag van de cognitieve capaciteitentest?
Succes vandaag met het psychologisch onderzoek, ik ben erg benieuwd hoe dit gegaan is.  ;)

Thanks! Ik ben inmiddels thuis van de derde selectiedag. Ging erg snel allemaal, het gesprek met de psycholoog heb ik als een prettig gesprek ervaren en het rollenspel vond ik leuk om te doen. De 240 stellingen over mijn persoonlijkheid waren zo af, dit kun je ook niet echt verkeerd beantwoorden natuurlijk.

De uitslag van de cognitieve capaciteitentest krijg je samen met de uitkomst van het psychologisch onderzoek. Mij werd vanmorgen verteld dat ik dit met 2 a 3 weken kan verwachten.
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


JaneDoe

  • Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #635 Gepost op: 29 maart 2016, 15:40:49
Citaat van: Alibaba link=msg=1416188 date=1459256998
Thanks! Ik ben inmiddels thuis van de derde selectiedag. Ging erg snel allemaal, het gesprek met de psycholoog heb ik als een prettig gesprek ervaren en het rollenspel vond ik leuk om te doen. De 240 stellingen over mijn persoonlijkheid waren zo af, dit kun je ook niet echt verkeerd beantwoorden natuurlijk.

De uitslag van de cognitieve capaciteitentest krijg je samen met de uitkomst van het psychologisch onderzoek. Mij werd vanmorgen verteld dat ik dit met 2 a 3 weken kan verwachten.

Oke, top dat het allemaal zo fijn is verlopen vandaag.
Ik zelf ben altijd super zenuwachtig in zulke situaties dus ik hoop zelf ook de lol te kunnen vinden in het rollenspel ipv mezelf helemaal gek te maken van de zenuwen  :-\ Maargoed, ik mag me volgende week eerst nog eens zien te bewijzen bij de sporttest, hihi (laat ik maar niet op de zaken vooruitlopen  :P)

Zoals je omschrijft hoe je deze dag hebt ervaren klinkt het best positief. En aangezien het allemaal zo vlotjes achterelkaar is gepland krijg je hopelijk ook snel uitslag.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag


Alibaba

  • Aspirant Hoofdagent Oost Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #636 Gepost op: 30 maart 2016, 07:40:52
Citaat van: JaneDoe link=msg=1416196 date=1459258849
Oke, top dat het allemaal zo fijn is verlopen vandaag.
Ik zelf ben altijd super zenuwachtig in zulke situaties dus ik hoop zelf ook de lol te kunnen vinden in het rollenspel ipv mezelf helemaal gek te maken van de zenuwen  :-\ Maargoed, ik mag me volgende week eerst nog eens zien te bewijzen bij de sporttest, hihi (laat ik maar niet op de zaken vooruitlopen  :P)

Zoals je omschrijft hoe je deze dag hebt ervaren klinkt het best positief. En aangezien het allemaal zo vlotjes achterelkaar is gepland krijg je hopelijk ook snel uitslag.

Ik vond beide dagen wel leuk eigenlijk. Natuurlijk is er wel gezonde spanning maar dat hoort erbij. Het psychologische gedeelte kun je ook niet echt fout doen, je moet reageren zoals je dat zelf zou doen. Wanneer het in je natuur zit om op een manier te reageren welke men niet geschikt acht voor een politieagente dan is het waarschijnlijk ook niet echt het goede beroep voor je. Daarbij heb ik het hele gesprek in mijn achterhoofd gehouden dat het een acteur betreft en dat alle emoties gespeeld zijn en hij gewoon wil zien hoe ik ergens op reageer, in mijn geval rustig.

Veel succes volgende week met de sporttest! Met een redelijke basisconditie zou je het eenvoudig moeten kunnen halen. Vooraf krijg je tips&tricks over hoe je bepaalde onderdelen het beste kan en moet doen, zoals over de kast enzo, gaat vast goedkomen!
Aspirant Hoofdagent Oost Nederland


Marklf

  • Buitengewoon Opsporings Ambtenaar domien 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #637 Gepost op: 30 maart 2016, 19:47:40
Komt vast helemaal goed JaneDoe, ik zag ook tegen het rollenspel op maar vond het heel leuk om te doen! En dat terwijl ik niet zo van de rollenspellen ben haha :)

Ik heb vandaag mijn medische keuring gehaald, hopelijk krijg ik het huisbezoek er snel achter aan voor ik naar Portugal vertrek :)


Rosco P.Coltrane

  • Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #638 Gepost op: 30 maart 2016, 23:26:30
Citaat van: Marklf link=msg=1416551 date=1459360060
Komt vast helemaal goed JaneDoe, ik zag ook tegen het rollenspel op maar vond het heel leuk om te doen! En dat terwijl ik niet zo van de rollenspellen ben haha :)

Ik heb vandaag mijn medische keuring gehaald, hopelijk krijg ik het huisbezoek er snel achter aan voor ik naar Portugal vertrek :)

Gaat snel bij jou of niet? Of start je in Mei ipv Oktober?
Hoofdagent Oost-Nederland


Marklf

  • Buitengewoon Opsporings Ambtenaar domien 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #639 Gepost op: 31 maart 2016, 10:11:48
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1416582 date=1459373190
Gaat snel bij jou of niet? Of start je in Mei ipv Oktober?

Gaat zeker snel, ook mede door mijn voor traject denk ik. Ik start in augustus en heb dan 10 weken bijscholing om vervolgens in oktober te starten in leerjaar 2 :)