Ik kwam toevallig op dit forum terecht maar erg tof om dit allemaal te lezen.
Ik heb in 2014 gesolliciteerd maar ben toen helaas afgevallen op de sporttest, kwam net een paar seconden te kort, maar dit kwam vooral door te weinig trainen.
De capaciteitentest was wel gewoon goed en heb me ook altijd voorgenomen om het ooit weer opnieuw te proberen, aangezien dit toch wel echt een droom van mij is.
Ik was toen ook nog wel erg jong, was 18 op dat moment en was de jongste tussen de andere sollicitanten in mijn groep. Ondertussen ben ik begonnen met een hbo opleiding en zit ik richting het einde van mijn 2 jaar. Nog altijd heb ik het voornemen om weer te solliciteren bij de politie zodra ik deze opleiding af heb, lijkt me niet slecht om in ieder geval een diploma achter de hand te hebben.
Natuurlijk zal ik dan ook weer wat meer levenservaring hebben, dus het kan naar mijn inziens alleen maar positiever gaan uitpakken. En de volgende keer zal ik ook wat eerder beginnen met trainen, alhoewel ik alsnog niet weet hoe ik dat het beste kan aanpakken, die medicijnballen deden het toen zeg.
Ik wil iedereen in ieder geval succes wensen met de sollicitaties, hopelijk ben ik over enkele jaren ook een collega van jullie.