Om dan toch even antwoord te geven op je vraag.
Het PO ging relax. Heerlijk ontspannen gesprek gehad met de psycholoog en het rollenspel idem dito.
Ben er met een blanco gedachte ingestapt en alles op me af laten komen. Je kunt hierin niks verkeerds doen enkel jezelf zijn.
Wachten is inderdaad frustrerend, maar het went haha. Jij ook succes met je procedure!
Beste,
Ik heb een vraag over het rollenspel.
Overal waar ik informatie vandaan haal staat dat je niet autoritair moet doen, maar het overwicht moet krijgen d.m.v. kalm blijven, goed luisteren en samenvatten.
Vier jaar geleden had ik gesolliciteerd en ben ik afgewezen op Stressbestendigheid en initiatief nemen. Naar mijn mening doordat de acteur mij steeds bleef onderbreken en ik hierdoor 'overrompeld' werd en mij lastig kon herstellen. Mag je in die situatie alsnog autoritair optreden? Hiermee bedoel ik het volgende:
Mag je tegen de acteur zeggen op een iets andere toon ( nadruk op iets) dat ik het respectvol zou vinden dat zij mij laat uitpraten, zoals ik haar ook laat uitpraten. Daarna weer op de kalme manier mijn zegje doen.
Nu heb ik bijna mijn HBO opleiding afgerond en heb ik al 2 jaar een leuke stageplek ( gevangeniswezen) waarbij ik aan deze competenties heb kunnen werken.
Wordt dit ook meegenomen? Bijvoorbeeld in het rollenspel gaat het niet helemaal goed, maar bij het pyschologisch gesprek blijkt dat je het wel zou kunnen.
Uiteindelijk dus toch 2 vragen. Hopelijk kan jij of iemand anders antwoord geven c.q. geruststellen.