Tsja, ik snap de aanname dat de baas dan wel voor vervoer moet zorgen, maar zegt je contract dat ook? Volgens mij niet namelijk.
Heeft niets met een contract te maken, we hebben allemaal met het BARP van doen. Dit BARP is overigens duidelijk, de baas moet een dienstvoertuig ter beschikking te stellen (artikel 10), indien dat niet mogelijk is komt pas het OV om de hoek kijken (artikel 11) of het eigen vervoer (artikel 12). Dit gaat allemaal over dienstreizen en geen woon/werk.
Door de centralisatie van diensten vallen er veel bureau's/steunpunten weg, voor de landelijke gebieden betekent dit veel meer reisbewegingen. Voorheen kon de wijkagent per fiets vanaf het steunpunt de wijk in, nu moet hij een auto pakken vanaf het teambureau. Ook hier worden verdachten centraal ingesloten, wat vanaf sommige bureaus een uur rijden is.
De dekking van het OV is minder als in de randstad, in Zeeuws Vlaanderen rijdt bijvoorbeeld helemaal geen trein. Dan moet je met bussen en/of boten gaan werken, als je naar de randstad wilt moet je na de bus/bootreis gaan overstappen op de trein. Bovendien rijden ze niet iedere 10 min, maar heb je geluk als de bus 1x per uur komt. In sommige dorpen komt de bus 2x op een dag.
Overigens gaat het bij ons nog redelijk goed, vaak zijn er voldoende voertuigen ter beschikking. Wat ik aan wil geven is dat niet alles over één kam geschoren kan worden, simpel het OV pakken zit er buiten de randstad vaak niet in.