Zojuist de eerste aflevering van De Meldkamer gekeken. Spannend en wat mij betreft geeft dit programma eindelijk eens een objectief beeld van wat het politiewerk daadwerkelijk inhoud. Dit is geheel het tegenovergestelde van wat programma's zoals Wegmisbruikers.
Wat denken jullie?
Het zijn op televisie natuurlijk vaak de 'krenten in de pap' die je te zien krijgt. Geslaagde acties door eendrachtige en voortreffelijke samenwerking waar alles een keer meezit.
Ik ben geen politieman dus kan uiteraard geen 100% goed oordeel geven. Maar het zal vaak ook saai (routine) werk zijn. Dus of het nou HET politiewerk laat zien dat betwijfel ik. Dan moet je meer die oude serie 'Bij de politie' kijken denk ik.
Als vergelijking moge dienen mijn weblog over de dierenambulance. Dat geeft ook geen nauwgezette inkijk in HET werk op de DA. Het zijn de meest bijzondere gebeurtenissen. Geen mens zou immers het weblog lezen als er voor een groot deel saaie routinematige zaken in te lezen waren.
.
Idem dus als je dat uur op SBS6 (minus reclames) zou vullen met begeleiden van demonstraties waar niks gebeurt, bewaken van objecten, verkeersacties etc.
Maarrrr: het laat wel zien waar je als agent OOK mee te maken kan krijgen inderdaad. Want hele volksstammen denken dat agenten de hele dag niets anders doen dan bekeuringen uitdelen.