Middelbrand (woning) Oosterseveldweg - Noordwolde 06-02-2016

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Oosterseveldweg - Noordwolde 06-02-2016  (gelezen 3379 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blommie

• Forum gebruiker
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #20 Gepost op: 6 februari 2016, 16:53:26
Citaat van: superfly link=msg=1404468 date=1454772610
Is ZW drenthe nog niet overgeaan op tankwagens zoals elders in de provincie Drenthe?

ZW drenthe is per 1 jan jl over gegaan op tankwagens, echter Noordwolde ligt in Friesland  ;)

Grtz Blommie

superfly

• Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 6 februari 2016, 19:40:48
Weet ik maar merendeel van voertuigen van de rode tak werd echter vanuit drenthe opgeroepen, incl GWT(TW) dus ik vroeg me af of de tankwagens al operationeel waren, daar voor MKNN de regio grenzen geen echte grenzen meer zijn als de nood daar is ;).

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 6 februari 2016, 20:06:21
Citaat van: superfly link=msg=1404503 date=1454784048
Weet ik maar merendeel van voertuigen van de rode tak werd echter vanuit drenthe opgeroepen, incl GWT(TW) dus ik vroeg me af of de tankwagens al operationeel waren, daar voor MKNN de regio grenzen geen echte grenzen meer zijn als de nood daar is ;).

ik snap het niet helemaal. Ik zie 1 TS + 1 WTH vanuit Friesland en 1 TS + WTH vanuit Drenthe, dus niet meer eenheden uit Drenthe. Omdat er 1 meldkamer zijn er inderdaad geen grenzen, dus maakt het ook niet uit waar ze vandaan komen. Wat er gevraagd wordt, wordt gealarmeerd ongeacht herkomst. De dichtstbijzijnde inzetbare eenheden worden gealarmeerd.

Welke posten in ZW-Drenthe hebben een TW gekregen?

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2016, 19:08:10
WONING VERWOEST DOOR BRAND IN NOORDWOLDE ( DAY AFTER)

https://www.youtube.com/watch?v=r8Q5KsJUEsU
Sicco Riedstra
Gepubliceerd op 6 feb. 2016
Citaat
Een woonhuis aan de Oosterseveldweg in Noordwolde-Zuid is in de nacht van vrijdag op zaterdag volledig verwoest door brand. De brand werd ontdekt door buurtgenoten en was al uitslaand toen de brandweer werd gealarmeerd. De brandweer heeft geen contact kunnen krijgen met de bewoner van het pand. Het is niet bekend of de bewoner aanwezig was in de woning toen de brand uitbrak.

De blusploegen van Noordwolde, Vledder en Oldeberkoop werden vlak na middernacht gealarmeerd voor de brandbestrijding. Bij de alarmering was de brand al uitslaand. Dit resulteerde erin dat de brandweer alleen op een veilige manier van buiten de brand kon bestrijden. De brand was dusdanig heftig dat het pand volledig uitbrandde.

Gedurende de brandbestrijding was niet duidelijk of iemand in de woning aanwezig was op het moment dat de brand uitbrak. Nadat de brand onder controle was en met behulp van een kraan een deel van de gevel was neergehaald, werd een zoektocht in de woning gestart. Dit had geen gewenst resultaat. Vanwege de hitte, de instabiele situatie van het bouwwerk en de veiligheid van de hulpverleners is een zoektocht in de vroege ochtend in het woonhuis gestaakt. Nadat de brandweer het nablussen voltooide is het verwoeste huis overgedragen aan de politie.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 7 februari 2016, 19:14:50
Dode na woningbrand in Noordwolde

https://www.youtube.com/watch?v=QMx3JLlI06Q
H Meter
Gepubliceerd op 6 feb. 2016
Citaat
NOORDWOLDE – De bewoner van een woning aan de Oosterseveldweg in Het Friese Noordwolde is dood in de woning aangetroffen. De invalide man kon toen het huis in brand vloog het huis niet meer verlaten. De politie heeft het stoffelijk overschot zaterdagochtend gevonden. Over de oorzaak van de brand, die zaterdagnacht plaatsvond, is nog nets bekend. De politie doet onderzoek.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum