Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 104460 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #150 Gepost op: 12 mei 2016, 08:23:18
Citaat van: RS496 link=msg=1423290 date=1462884483
Zijn jullie bang voor elkaar dat jullie tijdens een dienst geen gesprek met elkaar aankopen..?  :-\
Hoe denk je dat die dans filmpjes ontstaan?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #151 Gepost op: 12 mei 2016, 12:01:01
Citaat van: kaasje link=msg=1423603 date=1463034198
Hoe denk je dat die dans filmpjes ontstaan?

Dat doen we gewoon overdag tijdens de dienst 098uo
Groeten,  Tazbrw


guest15549

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 13 mei 2016, 01:27:13
Citaat van: kaasje link=msg=1423603 date=1463034198
Hoe denk je dat die dans filmpjes ontstaan?

< Willekeurige niet grappige opmerkingen over snelheidscontroles uitvoeren en het oppakken van "echte boeven" >


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #153 Gepost op: 14 mei 2016, 14:32:39
Citaat van: LSPD link=msg=1422680 date=1462576097
'Wijkteam ingericht' betekent toch gewoon een auto voor de wijkagent? Zullen de vervangende Tourans op eenzelfde manier (lees: beperkt?) ingericht worden?
Wijkteam ingericht houd in (in het geval van BoZ) een opvallend voertuig met blauwe zwaailichten en een sirene, zit verder een radio en een stopbord in, Géén AED en verdere uitrusting die in een NH touran zitten. Zat eerst ook geen PBS en locater in, de meldkamer wist niet waar deze voertuigen reden. De wijkteam Golf 7 krijgen dit nog wel ingebouwd, Golf+ krijgen dit niet meer ingebouwd en worden zsm vervangen.

Wijkteam ingerichte voertuigen werden door de wijkagenten gebruikt en voor handhavingsdiensten, de Golf 7 word wel eens gebruikt door agenten voor een NH dienst, ook de OvD reed er wel eens in toen de OvD golf+ in de garage stond.


Verder worden alle nieuwe opvallende politievoertuigen voor zover ik weet wel volledig NH uitgerust, heb wel gehoord dat het totaal aantal voertuigen dan wel af gaat nemen aangezien er nu dan nog maar 1 uitrusting niveau is, er zijn dan minder back up voertuigen nodig. Voorheen kwam het wel eens voor in voormalig district Bergen op Zoom dat men bij de wijkteams 1 of meerdere transporters moest lenen vanwege schade aan de eigen voertuigen, men moest toen zelf alle spullen in de wijkteam transporters plaatsen en ook weer handmatig de adressen invullen bij meldingen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #154 Gepost op: 14 mei 2016, 16:06:49


...heb wel gehoord dat het totaal aantal voertuigen dan wel af gaat nemen aangezien er nu dan nog maar 1 uitrusting niveau is, er zijn dan minder back up voertuigen nodig.
Die moet je ff toelichten...  :-\


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #155 Gepost op: 14 mei 2016, 16:37:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1424059 date=1463234809
Die moet je ff toelichten...  :-\
Bergen op Zoom heeft nu aan opvallende voertuigen 2 golf+, 1 golf 6, 3 golf 7, 4-5 transporters, 2 oude tourans en 1 nieuwe touran, 1 forester. Ik heb gehoord dat ze 2-3 voertuigen van het totaal zullen moeten inleveren, dus vandaar dat het totaal aantal voertuigen minde gaat worden


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #156 Gepost op: 14 mei 2016, 16:47:16
Bergen op Zoom heeft nu aan opvallende voertuigen 2 golf+, 1 golf 6, 3 golf 7, 4-5 transporters, 2 oude tourans en 1 nieuwe touran, 1 forester. Ik heb gehoord dat ze 2-3 voertuigen van het totaal zullen moeten inleveren, dus vandaar dat het totaal aantal voertuigen minde gaat worden
Ja ik snap dat men wil dat er ingeleverd wordt. Maar als reden een backupverhaal en uitrustingniveaus? Die snap ik niet. Ik neem aan dat de reisbewegingen hetzelfde zijn.

Overigens valt het me op dat BoZ wel erg ruim in de autos zit...
Ons dorp is net zo groot als BoZ, wij hebben er 6...


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #157 Gepost op: 14 mei 2016, 17:26:38
Dat kan je wel zeggen ja, ons team is net zo groot en wij hebben slechts 4 tourans en 2 opvallende polo's. En eenhandje vol onopvallende polo's


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #158 Gepost op: 14 mei 2016, 17:40:51
Citaat van: CopVR3 link=msg=1424067 date=1463237236
Ja ik snap dat men wil dat er ingeleverd wordt. Maar als reden een backupverhaal en uitrustingniveaus? Die snap ik niet. Ik neem aan dat de reisbewegingen hetzelfde zijn.

Overigens valt het me op dat BoZ wel erg ruim in de autos zit...
Ons dorp is net zo groot als BoZ, wij hebben er 6...
Qua back up is volgens mij ook geen echte reden, maar een agent had het er over. En hoe bedoel je qua uitrustingsniveau's?

Basisteam Bergen op Zoom beslaat de gemeentes Bergen op Zoom, Tholen, Steenbergen en Woensdrecht met in totaal ongeveer 135.000 inwoners dus vandaar het redelijk ruime aantal voertuigen. Als alle voertuigen NH uitgerust zijn kunnen ze max 2 voertuigen missen, anders komt men te veel in de knoop met de uitgaansdiensten in het weekend.

Van de 3 Golf 7 die ze hebben is er 1 uitgerust met ANPR camera, dit voertuig gaat ook om de week naar Roosendaal. Van de transporters is er 1 van de dierenpolitie. De Golf 6 die ze hebben staat op het bureau in Tholen aangezien daar overdag ook personeel werkt, men kan dan deze auto pakken als er een melding is, maar is niet NH uitgerust. De Subaru Forester 4X4 is buiten dienst door een kapotte motor en niet volledig NH uitgerust.

Men heeft nu dus van de 14-15 voertuigen (weet niet precies hoeveel transporters ze hebben) zijn er 10-11 volledig inzetbaar vanaf het bureau in Bergen op Zoom, waarvan men er overdag 4-5 in dienst heeft voor de NH, tijdens de uitgaansdiensten hebben ze er 7-8 in dienst, dat zijn ze bijna allemaal. Ze kunnen dus niet bijzonder veel voertuigen missen


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #159 Gepost op: 15 mei 2016, 10:54:00
Ik denk dat je niet alleen naar het aantal inwoners, maar ook naar de oppervlakte van je werkgebied moet kijken...