Lampje zit net boven het dashboardkastje... Je zou denken dat het lampje niet werkt, is namelijk zeer zwak lichtschijnsel maar tijdens nacht werkt het voldoende.
Thanks! Had inderdaad gezien dat het een lampje was, maar dacht dat het niet werkte.
Een engelse buitenspiegel? Wat is het probleem dan?
Je kunt hem niet ver genoeg naar binnen draaien, daardoor heb je een enorm grote dode hoek en weinig zicht.
Klopt. Het euvel is nu ook te vinden op de nieuwe Touran.
De logica van zo'n spiegel ontgaat me compleet.
We hebben contact gehad met PON hierover, schijnbaar worden ze standaard op iedere Touran afgeleverd nu. Het idee is dat de bijrijder zo een veel breder blikveld heeft en veel verder naar 'achter' kan kijken. Omdat we toch veel samen surveilleren zou de bijrijder dus actief mee kunnen kijken en de bestuurder kunnen waarschuwen.
De praktijk is echter dat de bijrijder niet naar achteren kijkt, met de momo bezig is of met de omgeving te scannen. De bestuurder ziet geen reet door die spiegel en het is wachten op een aanrijding.
Omdat gedacht werd aan een productiefout Is die vervangen voor een 'normale' spiegel.
De auto's worden opgebouwd door PON en dan naar een afleverpunt in de eenheid gebracht, in ons geval de VW garage. Ook daar dachten ze dat het een productiefout was en op mijn verzoek wilde ze een 'normale' spiegel gaan bestellen. Ze werden echter direct door PON teruggefloten dat dit niet de bedoeling was en dat dat gekke ding erop moest blijven zitten.
Inmiddels wel een workaround gevonden, maar ik wil iedereen vragen die last heeft van die gekke spiegel om dit vooral kenbaar te maken bij het wagenparkbeheer. Het schijnt dat er al behoorlijk wat klachten over zijn namelijk.