Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 105505 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #340 Gepost op: 12 augustus 2016, 16:41:29
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441992 date=1471011518
Hier maak ik mij niet druk om. Veel automakers gebruiken trucjes vanwege de totale idioterie zoals de emissietesten nu zijn.

Is dat je verweer? Alle kinderen doen het?

Citaat van: CopVR3 link=msg=1441992 date=1471011518
In Nederland is de auto al schoon vergelijken met 30 jaar geleden.

Klopt. Juist door de technieken die je nu zomaar overboord wilt gooien is een auto nu schoner dan 30 jaar geleden.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1441992 date=1471011518
Een koe stoot hier meer uit dan een gemiddelde auto.

Wat wil je daar precies mee doen dan? Ik heb tot nu toe nog nooit een koe gezien met een katalysator op z'n rug. Zolang die uitvinding er nog niet is zullen we het sparen van het milieu moeten doen met de middelen die we wel tot onze beschikking hebben, zoals AdBlue.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1441992 date=1471011518
Wat denk je van die miljoenen 2-takt brommertjes in het verre oosten. Die zijn per stuk slechter voor het milieu dan een gemiddelde NL auto. Op dezelfde aardbol.

Klopt. In mijn ogen kan de Nederlandse overheid beter geld besteden aan het vervangen van Chinese kolencentrales dan het weigeren van oudere diesels uit de binnenstad van Utrecht. Het gaat om dezelfde atmosfeer. Helaas gebeurd dat alleen niet, omdat het een ander land betreft.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1441992 date=1471011518
Dat hele euro 6 vind ik niet interessant. De aanschaf/verplichting in de aanbesteding is een politiek iets.

Ik vind milieuaspect van ondergeschikt belang bij de aanschaf van een politieauto.
Op de eerste plek komt het politiewerk, de werkbaarheid, en kwaliteit. Daarna andere zaken als milieu.

Je kunt het niet interessant vinden. Maar er zijn nou eenmaal regels over wat er wel en niet op de openbare weg in ons land (En de EU) rond mag rijden. Als overheid en politie heb je een voorbeeldfunctie, en de daarbij horende verantwoordelijkheden moeten 'jullie' ook nemen. Hoe ga je ooit iemand serieus bekeuren welke de milieuregels aan z'n laars lapt als de politie het zelf ook doet?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #341 Gepost op: 12 augustus 2016, 17:45:22
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1442005 date=1471012889
het weigeren van oudere diesels uit de binnenstad van Utrecht. Het gaat om dezelfde atmosfeer. Helaas gebeurd dat alleen niet, omdat het een ander land betreft.
Gaat niet zo zeer om atmosfeer maar meer om het tegengaan van luchtvervuiling (dat spul wat we zelf weer inademen, en wat dus ook onze gezondheid betreft).


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #342 Gepost op: 13 augustus 2016, 19:03:53
Citaat van: Jerommeke link=msg=1441889 date=1470956219
Dus het is stemmingmakerij....
en wat mij daarbij opvalt is dat dit meestal juist niet uit de hoek van de LAPV gebruikers komt maar die van de dierenambulance, rode kruisers, afsleepers, 112 fotograven ect.ect. Vreemd !

Citaat van: silque link=msg=1442000 date=1471012149
Wij werden laatst bij de dealer weggestuurd toen we een lampje wilde laten vervangen, moest eerst aangemeld worden via landelijk facilitair beheer.
Deze procedure is niet bedacht door PON, 3x raden door wie wel .....

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1441761 date=1470906719
Is het dan niet een alternatief om ff na onze oosterburen te gaan, bij de VW-fabriek ff aan te kloppen? Zij maken speciale hulpdiensten uitvoering van onder andere de VW Passat. In ieder geval wordt het basismodel zo aangepast dat hij tegen een stootje kan enzo.

Hoezo aankloppen bij de Oosterburen, er is hier in NL ook van alles mogelijk maar dan moet "de" Politie dit wel willen.

Citaat van: HAVP link=msg=1441650 date=1470839581
Ik zou zeggen: Contact met Pon en software-update maar dat is helaas te praktisch gedacht zo heb ik begrepen.

Dan kan je toch net zo goed je voertuigen niet uitrusten met front assist, en laat de Politie dit systeem er juist in willen hebben. Bij juist gebruikt heeft het in principe alleen voordelen. Houd er maar alvast rekening mee dat met de nieuwe aanbesteding, in ieder geval alle uitschakelbare veiligheidssystemen gekoppeld zullen worden met de UDS.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #343 Gepost op: 13 augustus 2016, 20:24:02
Discussie afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=98966; kunnen we hier verder praten over derde generatie Touran

^RAdeR


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #344 Gepost op: 14 augustus 2016, 12:28:26
Kan iemand nog eens wat foto's plaatsen? Zowel van het exterieur als interieur.... 098uo
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #345 Gepost op: 14 augustus 2016, 14:22:58
Citaat van: silque link=msg=1442000 date=1471012149
Wat mij trouwens opvalt is dat de portieren echt een stuk zwaarder zijn dan de 'oude' Touran. Weet iemand hoe dat komt? Andere bepantsering?

Anyone?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #346 Gepost op: 14 augustus 2016, 15:30:27
Anyone?
De deur is groter en meer isolatie, ander glas (meer comfort?) meer techniek in de deur, zwaardere betere speakers?

Is een logische ontwikkeling. De auto is namelijk nu compleet nieuw ontworpen als personenauto ipv busje met bestelbusdeuren.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #347 Gepost op: 14 augustus 2016, 16:22:33
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442461 date=1471181427
Is een logische ontwikkeling. De auto is namelijk nu compleet nieuw ontworpen als personenauto ipv busje met bestelbusdeuren.
In de war met de Transporter?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #348 Gepost op: 14 augustus 2016, 16:59:02
In de war met de Transporter?
Tuurlijk niet. Die is toch nagenoeg hetzelfde gebleven?

De vorige Touran is een afgeleide van de oude Caddy uit 2002. Facelift in 2007. En nog een grondigere facelift in 2010.  ::)

De nieuwe is vanaf de grond opnieuw ontwikkeld als personenauto.
Daarom rijdt hij veel beter.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #349 Gepost op: 14 augustus 2016, 22:55:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442479 date=1471186742
Tuurlijk niet. Die is toch nagenoeg hetzelfde gebleven?
'K zou niet weten  :P

Citaat van: CopVR3 link=msg=1442479 date=1471186742

De vorige Touran is een afgeleide van de oude Caddy uit 2002.
Weer wat geleerd  O0

Wat bedoelde je dan met 'bestelbusdeuren'? Ik denk dan gelijk aan van die schuifdeuren.