Tavegil

Auteur Topic: Tavegil  (gelezen 8979 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2005, 11:50:35
Nou, hier komt het dan, ik heb het gekregen o ja, ja
het zat nog in een koffer die wij kregen van de GGD.
Zo dan, lekker slordig zeg!

Bart


Pieter DA

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2005, 18:25:58
Zo dan, lekker slordig zeg!

Bart

Ja dat wel, maar ik ben niet boos op ze ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2005, 18:44:48
Onze eerste hond heeft eens een wesp gepakt en uiteraard reageerde die wesp door de hond in zijn tong te steken.
Aangezien ik alles zag gebeuren, heb ik direkt de angel uit zijn tong gehaald. Na een aantal minuten zag ik dat de hond toch wat vreemd reageerde. Op zijn tong zat een rode plek. Ik ben direkt met hem naar de dierenarts gegaan en jawel, deze heeft hem een spuitje met Tavegil gegeven. Ik was er op tijd bij, zijn tong begon al iets dikker te worden. Daarna kreeg ik een paar tabletjes tavegil mee naar huis voor het geval dit nog eens voor zou komen. Gelukkig was de hond wel genezen wat betreft het happen naar wespen en hebben we geen problemen meer gehad.


Pieter DA

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2005, 00:39:40
Onze eerste hond heeft eens een wesp gepakt en uiteraard reageerde die wesp door de hond in zijn tong te steken.
Aangezien ik alles zag gebeuren, heb ik direkt de angel uit zijn tong gehaald. Na een aantal minuten zag ik dat de hond toch wat vreemd reageerde. Op zijn tong zat een rode plek. Ik ben direkt met hem naar de dierenarts gegaan en jawel, deze heeft hem een spuitje met Tavegil gegeven. Ik was er op tijd bij, zijn tong begon al iets dikker te worden. Daarna kreeg ik een paar tabletjes tavegil mee naar huis voor het geval dit nog eens voor zou komen. Gelukkig was de hond wel genezen wat betreft het happen naar wespen en hebben we geen problemen meer gehad.

Hoi Heleen, ik ben zeer bij met dit antwoord.
Ik ga hier zeker mee verder en bij dierenartsen verder na vragen, ik had al hier over bij een dierenarts geinformeerd maar deze wist van niks.
Dus vandaar de vraag op het Forum.
Mijn dank is groot.
Groetjes Pieter.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2005, 15:56:23
Hoi Heleen, ik ben zeer bij met dit antwoord.
Ik ga hier zeker mee verder en bij dierenartsen verder na vragen, ik had al hier over bij een dierenarts geinformeerd maar deze wist van niks.
Dus vandaar de vraag op het Forum.
Mijn dank is groot.
Groetjes Pieter.


Graag gedaan, het is wel toevallig dat ik dit persoonlijk heb meegemaakt, anders had ik het ook niet geweten.


scheurneusje

  • preventie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #15 Gepost op: 17 november 2005, 16:50:11
Staat DA voor drogist?  ;D
nee voor dierenarts ;D

Pas wel op, :o
want ik denk wel dat je zeer zeker met hoeveelheden rekenig dient te houden,dieren reageren toch anders op medicijnen dan wij,en de hoeveelheden zullen ook vast anders zijn.

groetjes karin ;)
door medische omstandigheden gestopt met brandweer,ehbo en lotus......bij brandweer wel nog preventie en bardienst..............


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #16 Gepost op: 17 november 2005, 19:28:31
Vorige week heel gesprek met een dierenarts gehad over humane en veterinaire varianten van exact hetzelfde medicijn. Meestal verschilt de naam maar een paar letters. Sommige dingen hebben ze niet voor dieren en dan wordt gewoon de humane variant gebruikt. Het mooiste voorbeeld wat hij in de kast had staan was amytryptilline, een depressivum wat ze regelmatig voor katten gebruiken.

Een collega van hem nam trouwens weleens antibiotica uit de medicijnkast mee voor zichzelf als hij naar het buitenland ging.