BH en AED

Auteur Topic: BH en AED  (gelezen 25700 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #20 Gepost op: 19 september 2005, 17:12:46
je kan de meeste bhs toch ook gewoon een stukje weg vouwen of zo. hoeft toch niet gelijk kapot?
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 19 september 2005, 17:16:44
Als t goed is zit bij elke AED ook een kleding/traumaschaar, knip daar middenstuk van BH maar mee los, werkt gegarandeerd ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #22 Gepost op: 19 september 2005, 18:46:45
Kijk een beetje naar de omstandigheden.
Als je midden op straat tussen het winkelende publiek een een bh kapot gaat knippen.
Dat is vragen op problemen en niet goed voor je eigen veiligheid.  ;D
Als je het doet zorg dan ook voor afscherming. Het so heeft ook recht op een waardige behandeling.

Dat is leuk bedacht en goed bedoelt, maar bij reanimaties heb je die luxe (tijd) niet om dat te regelen, iedere seconde telt letterlijk.
Oh ja, kamerschermen vindt je ook in de meeste ambulances niet terug.
Dus tussen het winkelend publiek maar gewoon knippen in het belang van de patient, wat wou je anders ? Logrollen en netjes lospeuteren ?
Bij een voorsluiting zal het misschien nog lukken, maar ik geloof/vind niet dat de kosten van een BH nu zo zwaar wegen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #23 Gepost op: 19 september 2005, 18:52:42
je kan de meeste bhs toch ook gewoon een stukje weg vouwen of zo. hoeft toch niet gelijk kapot?
bedenk dat de plakker onder de rechteroksel vaak deels op de plaats van de zijkant van de BH geplakt moet worden, zeker met die brede met 3 of meer haakjes heb je die ruimte gewoon niet.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Reactie #24 Gepost op: 19 september 2005, 20:12:18
Het is even simpel als eenvoudig: bij een arrest moet de borstkas ontbloot worden. Doet de AED bediener het niet dan doen wij het wel.
Praktisch gezien zit een BH gewoon in de weg. Weg ermee, dus. Niet druk maken of het wel of niet mag, en over in brand vliegende BH’s. Heb ik overigens ook nooit van gehoord.

Eventuele privacy kan men waarborgen door er een T- shirt oid over de borstkas te leggen. Maar who cares in geval van een reanimatie?
VSAZ ambulancezorg

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 19 september 2005, 20:22:18
Welke negatieve reacties verwacht je van je klinisch dode slachtoffer wanneer je de bh verwijderd tijdens het uitvoeren van BLS ?
Dat ze gaat zeggen dat die BH wel erg duur was op zo maar door te knippen ?  :-\

ik wou dat ze allemaal zo zouden reageren ....

:-\

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #26 Gepost op: 19 september 2005, 20:23:35
Dat brand verhaal komt mij niet bekend voor....vaak genoeg plakken wij gewoon elektrodes/pads ondanks de BH mét beugels! Zolang er een duidelijke afleiding te krijgen is is dit echt geen probleem. Broodje AAP verhaal wat die ontvlammende BH betreft!

de afleiding werkt millivolts, de deffi met kilovolts

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 19 september 2005, 21:16:19
Dat is leuk bedacht en goed bedoelt, maar bij reanimaties heb je die luxe (tijd) niet om dat te regelen, iedere seconde telt letterlijk.
Oh ja, kamerschermen vindt je ook in de meeste ambulances niet terug.
Dus tussen het winkelend publiek maar gewoon knippen in het belang van de patient, wat wou je anders ? Logrollen en netjes lospeuteren ?
Bij een voorsluiting zal het misschien nog lukken, maar ik geloof/vind niet dat de kosten van een BH nu zo zwaar wegen.

Heb ik het over de kosten van een BH gehad.  ??? :-\
Ik heb alleen gezegd dat je als ehv-er (zonder ambulancepakkie aan) er niet verstandig aan doet om in sommige omstandigheden niet een so te ontkleden.
Tuurlijk weet ik hoe de ahv-ers dat doen.
Op straat is er dan ook meestal politie bij die het publiek op afstand houdt.
Het ging mij er om dat je als ehv-er er onder sommige omstandigheden er beter aan doet een so gewoon er gekleed bij te laten liggen.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #28 Gepost op: 19 september 2005, 22:36:55
Op straat is er dan ook meestal politie bij die het publiek op afstand houdt.
Bij mijn laatste reanimatie (met gebruik AED) waren we midden op een vol terras aan het werk, men had netjes 2 meter rondom het s.o. vrijgemaakt en bekeek het gebeuren van achter de terrastafel met een glasbier in de hand. Politie hebben we in het geheel niet gezien, ook al duurde het ruim 15 minuten voor de ambu ter plaatse was, dus ja vertrouw niet te veel op die politie.

Maar ik ben het met je eens, alles wat je niet hoeft te doen kun je beter laten, maar als je een AED aansluit moet ie dus gewoon uit.
Als je op Google eens zoekt naar AED, underwire (beugel) en bra (BH) dan zie je dat iedereen adviseert om hem gewoon te verwijderen , publiek of niet, en niemand die voorstander is van het laten zitten.

Maar goed daar waren we het allemaal langzamerhand wel over eens geloof ik

helm

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 20 september 2005, 09:28:28
Soms verlang ik met weemoed terug naar de tijd van de "dolle mina's",.... die hadden helemaal geen BH's aan.  :D