Gebruikskosten AED vergoedt vanuit de basisverzekering

Auteur Topic: Gebruikskosten AED vergoedt vanuit de basisverzekering  (gelezen 4919 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2016, 18:07:21
Citaat van: cavia link=msg=1411335 date=1457367815
echter alleen als de AED daadwerkelijk bij hun gekocht is en in een bepaald pakket valt  ;) Dus ook hier blijven kleine lettertjes

Het betreft AED’s die zijn gekocht via Medisol BV. Hier vallen meer dan 20.000 AED’s onder, bijvoorbeeld de AED’s die gekocht zijn van AEDwinkel.nl, AEDshop.nl en aangesloten dealers.
Ook klanten met een onderhoudscontract van Medisol op een AED die niet bij Medisol is gekocht kunnen gratis vervangingsonderdelen aanvragen.


Die kleine lettertjes vallen reuze mee. Ik vind dit een erg sympathiek initiatief van ze.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 7 maart 2016, 18:50:51
Citaat van: cavia link=msg=1411338 date=1457367908
Laten we het niet zo moeilijk maken en de redder het via zijn verzekering terug kunnen krijgen... Zo werkt het met autoverzekeringen tegenwoordig toch ook?

Precies, daarom vind ik je kritiek op een AED-boer ook niet terecht. Ik denk niet dat zij er van wakker liggen wie de nieuwe pads of batterij gaat betalen als er maar iemand de rekening voldoet.

Ik vind het jammer dat de zorgverzekeraars weten dat ze deze kosten moeten vergoeden. Ik heb de moeite genomen om meerdere websites van de verzekeraars te bekijken. Bij een aantal stond het wel in de polisvoorwaarden. Ik had geen flauw idee hoe je aanspraak zou kunnen maken op vergoeding. Het was mij niet duidelijk of de zorgverzekeraar van de patient moet betalen of de zorgverzekaar van de eigenaar van de AED.

Wat als de AED aangesloten is geweest en de patient een niet-schokbaar ritme had en is overleden.

De zorgverzekeraar moet ook de elektriciteitskosten kosten vergoeden. Ik zou graag willen weten hoe AED-eigenaren deze kosten kunnen declareren.

Citaat van: oma link=msg=1399820 date=1452856691
CZ:

Delta Loyd:

Ohra: