GRIP 2 (vooralarm groot) - Schiphol 15-02-2016

Auteur Topic: GRIP 2 (vooralarm groot) - Schiphol 15-02-2016  (gelezen 6539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2016, 17:37:14
Citaat van: honderd link=msg=1406718 date=1455553573
Een VOS (als in Vliegtuig Ongeval Schiphol) is inderdaad afhankelijk van het aantal P.O.B. (Persons On Board):
  • VOS1 : pan-pan
  • VOS2 : mayday, < 50 P.O.B. , GRIP2
  • VOS3 : mayday, 50-250 P.O.B. , GRIP2
  • VOS4 : mayday, > 250 P.O.B. , GRIP2
  • VOS5 : crash, < 50 P.O.B. , GRIP3
  • VOS6 : crash, 50-250 P.O.B. , GRIP3
  • VOS7 : crash > 250 P.O.B. , GRIP3

Bovenstaande is sinds 1 september 2012 niet meer van toepassing. Tabel ziet er nu zo uit:

@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2016, 17:41:09
Citaat van: arjenhva link=msg=1406720 date=1455554234
Bovenstaande is sinds 1 september 2012 niet meer van toepassing.

Klopt, Deze zijn vervangen door het huidige Vooralarm klein en groot en VOS klein en groot. Hier bij is Vooralarm een voorwaarschuwing en VOS een daadwerkelijk gebeurd incident.
Zie: http://www.brandweerschiphol.nl/organisatie/vos/vos.html


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2016, 19:18:33
Citaat van: arjenhva link=msg=1406720 date=1455554234
Bovenstaande is sinds 1 september 2012 niet meer van toepassing. Tabel ziet er nu zo uit:



Meteen even het oude protocol van mijn drive afgegooid. Heb je toevallig een bron (.pdf) bij jou post, waarmee ik mijn verouderde versie kan vervangen?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2016, 21:41:49
Citaat van: honderd link=msg=1406747 date=1455560313
Meteen even het oude protocol van mijn drive afgegooid. Heb je toevallig een bron (.pdf) bij jou post, waarmee ik mijn verouderde versie kan vervangen?

http://www.vrk.nl/media/6922/Definitief-CBP-Schiphol-2.0-2015-ter-verspreiding2.pdf


Overigens zal bij de volgende 2.1 versie van het CBP-S de automatische opschaling naar Grip 2 bij een Vooralarm Groot worden vervangen worden door Grip 1. Dit op basis van een analyse van de vooralarmen van de afgelopen jaren. Uit mijn hoofd gaat de nieuwe versie op 1 april 2016 in.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2016, 16:54:32
Citaat van: EricSeugling link=msg=1406688 date=1455543608
de volgende keer iets minder enthousiast met de titel van het onderwerp graag! Ging om een Bombardier Challenger 350 met negen personen aan boord.

Weet je ook van welke maatschappij?


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2016, 18:02:24
Citaat van: René de Caluwé link=msg=1406776 date=1455568909
http://www.vrk.nl/media/6922/Definitief-CBP-Schiphol-2.0-2015-ter-verspreiding2.pdf


Overigens zal bij de volgende 2.1 versie van het CBP-S de automatische opschaling naar Grip 2 bij een Vooralarm Groot worden vervangen worden door Grip 1. Dit op basis van een analyse van de vooralarmen van de afgelopen jaren. Uit mijn hoofd gaat de nieuwe versie op 1 april 2016 in.

Lijkt mij inderdaad geen overbodige verandering. Voordat het ROT überhaupt operationeel is wordt er vaak alweer afgeschaald naar vooralarm klein...
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2016, 23:21:33
Citaat van: p2Elst link=msg=1406866 date=1455638072
Weet je ook van welke maatschappij?

NetJets (CS-CHD)
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice