Grote Brand (gezondheidszorg) Catharina Ziekenhuis Michelangelolaan - Eindhoven 18-02-2016

Auteur Topic: Grote Brand (gezondheidszorg) Catharina Ziekenhuis Michelangelolaan - Eindhoven 18-02-2016  (gelezen 3248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
In de regio van de MON (meldkamer oost Nederland) maakt men soms grip zonder copi. Dat is te vergelijken met de GRIP 0 van de BZO

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat van: jasir link=msg=1407188 date=1455798747
In de regio van de MON (meldkamer oost Nederland) maakt men soms grip zonder copi. Dat is te vergelijken met de GRIP 0 van de BZO

Welk GRIP niveau wordt er afgekondigd dan?

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: p2Elst link=msg=1407190 date=1455798915
Welk GRIP niveau wordt er afgekondigd dan?
GRIP 1

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: p2Elst link=msg=1407182 date=1455797652
Een OvD-B, OvD-G en OvD-P worden erbij geroepen omdat dat op dat moment voor die casus nodig geacht wordt. Dat is in het land niet anders. Een OvD TP betekent niet meteen een GRIP opschaling. "Zonder CoPI toestanden" is dus een simpel motorkapoverleg tussen de aanwezige OvD's wat veelal weggezet wordt als CTPI. Elke veiligheidsregio heeft een CTPI want zoals gezegd is een CTPI in feite een motorkapoverleg tussen de diverse OvD's die TP zijn.

Alles klopt wat je zegt en ik snap je gedachtegang. Maar wat ik probeer aan te geven is dat als er in BZO GRIP 0 uitgeroepen wordt als 'opschaling', volgens hen er dus drie OVD's ter plaatse moeten. Volgens mij zijn we er beiden over eens dat dit onnodig is en dus gewoon binnen de normale gang van zaken tijdens een incident geregeld kan worden. Of er nou geen, één of meerdere OVD's nodig zijn.

Citaat van: jasir link=msg=1407188 date=1455798747

Dit is afhankelijk van de situatie. Er zijn incidenten geweest, bijvoorbeeld een treinontsporing naar aanleiding van een aanrijding met auto in Twello vorig, waar er al meerdere OVD's en een HOVD-B ter plaatse waren en de OVD-Bz alleen nog opgepiept hoefde te worden. Er is dan op dat moment geen behoefte aan een CoPI bak of plotter. Incident wordt dan afgedaan in een GRIP 1 setting, maar officieel in GRIP 0.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat van: koenb link=msg=1407196 date=1455799797
Alles klopt wat je zegt en ik snap je gedachtegang. Maar wat ik probeer aan te geven is dat als er in BZO GRIP 0 uitgeroepen wordt als 'opschaling', volgens hen er dus drie OVD's ter plaatse moeten. Volgens mij zijn we er beiden over eens dat dit onnodig is en dus gewoon binnen de normale gang van zaken tijdens een incident geregeld kan worden. Of er nou geen, één of meerdere OVD's nodig zijn.

Jaa precies de opschaling voegt niets toe want de mensen in het veld hebben dat als het goed is zelf al duidelijk.