Hallo,
Ik zit momenteel in het tweede jaar van de HBO-V en doe mee aan de selectieprocedure voor de opleiding HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker. Wanneer ik word toegelaten tot de opleiding volg ik vanaf volgend studiejaar deze opleiding die dan nog 3 jaar duurt. Dit betekent dus dat ik na 5 jaar in totaal twee diploma's heb, een prachtige kans!
Ik ben door het eerste selectiegesprek heen gekomen en heb een positief advies gekregen om te mogen solliciteren. Het is een geweldige kans en ik ben dan ook zeer gemotiveerd. Echter vind ik het lastig om deze motivatie goed te verwoorden. Ik ben de HBO-V opleiding begonnen omdat ik ambulanceverpleegkundige wil worden en ik zie de opleiding tot anesthesiemedewerker als een hele mooie opstap en basis om mij te ontwikkelen tot (ambulance)verpleegkundige en bijvoorbeeld na een aantal jaar als anesthesiemedewerker, de SEH opleiding te gaan volgen. Daarnaast lijkt de opleiding tot anesthesiemedewerker mij interessant en uitdagend omdat je patiëntencontact, techniek, kennis over vitale orgaansystemen, verantwoordelijkheid, samenwerking/zelfstandigheid en farmacologie combineert. Dit is wat ik tot nu toe weet over de opleiding en het vak.
Mijn vraag is of ik hiermee goed zit of dat ik het verkeerd zie? Of de opleiding daadwerkelijk een goede basis is om ambulanceverpleegkundige te worden? Welke aspecten ik vergeet en of er hier op het forum mensen zijn die de opleiding anesthesiemedewerker hebben gevolgd en daar wat over willen vertellen?
Alvast bedankt!