uniforme SIGMA/GHOR uniformen

Auteur Topic: uniforme SIGMA/GHOR uniformen  (gelezen 33178 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 22 september 2005, 18:38:17
Lang leve de overall, (nooit geweten dat ik dit nog eens zou zeggen) vooral als je door het zand getrokken wordt op een schepbrancard.  ;D

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 22 september 2005, 18:44:22
;D

je moet alleen niet als vrouw zijnde met volledige SIGMA uitrusting naar het toilet moeten  :-\ :D
Nurse powerrrrr

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #32 Gepost op: 22 september 2005, 18:47:23
;D

je moet alleen niet als vrouw zijnde met volledige SIGMA uitrusting naar het toilet moeten  :-\ :D

Zet je de verklaring in het kippenhok ??? ik ben wel benieuwd naar je uitleg  ;D ;D ;D

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 22 september 2005, 19:00:22
sommige dingen zijn prive he  ;) :P ;D
Nurse powerrrrr

sigmash

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 24 september 2005, 20:33:35
Ook ik heb gezien dat er een veelheid aan kleur was. Het was net een wandelende kleurdoos.
De juiste kleuren kleding die er nu is werd gedragen door groningen en Zuid Holland Zuid.
Wij van Rotterdam Rijmond krijgen binnenkort ook onze nieuwe kleding zoals zij die dragen.
Het wordt tijd dat alle teams in Nederland dezelfde kleding gaan dragen, dus uniformiteit en niet dat er opeens een heel MMT team uit een SIGMA bus stapt of zoals ik ook heb gezien in een overall.

De kleurstelling was inderdaad dezelfde en correct volgens de GHOR-raad (donker-groen met gele buik)  Maar de logo's waren afwijken: Groningen heeft zoals Gerrie al zei "SIGMA Groningen" op hun rug staan terwijl ZHZ daar het GHOR-logo heeft. Nu vraag ik mij af, beste GHOR-raad, welke afkoringen willen jullie het Nederlands publiek en onze collega hulpverleners nu gaan leren ?

Noord- en Midden-Limburg krijgt zeer binnenkort ook hetzelfde "donker-groen met gele buik". Wij krijgen "SIGMA" op de rug, zover ik weet zonder regio naam. En dan staat er nog ergens het rode kruis logo en het logo van de "Sector Veiligheid Noord en Midden-Limburg" op. Bij ons gebruiken ze namelijk geen GHOR-logo omdat onze GHOR gefuseerd is met de regionale brandweer en zich Sector Veiligheid noemt.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #35 Gepost op: 25 september 2005, 00:26:01
Kortom: onenigheid troef...
Arts  www.alphalog.nl

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 27 september 2005, 18:19:35
De kleurstelling was inderdaad dezelfde en correct volgens de GHOR-raad (donker-groen met gele buik)  Maar de logo's waren afwijken: Groningen heeft zoals Gerrie al zei "SIGMA Groningen" op hun rug staan terwijl ZHZ daar het GHOR-logo heeft. Nu vraag ik mij af, beste GHOR-raad, welke afkoringen willen jullie het Nederlands publiek en onze collega hulpverleners nu gaan leren ?

Noord- en Midden-Limburg krijgt zeer binnenkort ook hetzelfde "donker-groen met gele buik". Wij krijgen "SIGMA" op de rug, zover ik weet zonder regio naam. En dan staat er nog ergens het rode kruis logo en het logo van de "Sector Veiligheid Noord en Midden-Limburg" op. Bij ons gebruiken ze namelijk geen GHOR-logo omdat onze GHOR gefuseerd is met de regionale brandweer en zich Sector Veiligheid noemt.

zover ik weet moet het regionaam er bij staan..
dit omdat groningen assisentie verleend aan friesland en/of drenthe.
en andersom natuurlijk..
dus als en groningen een ramp gebeurt en drenthe en/of friesland word ter assistentie gevraagd dan kunnen de leidinggevenden ook zien van welke regio je bent...

sigmash

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 27 september 2005, 22:01:41
Of de regio-naam er bij MOET staan weet ik niet, dat wij dat als "verstandig denkend mens, niet zijnde ambtenaar" handig zouden vinden wel.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik donderdag meer weet over hoe de nieuwe uniformen van Noord- en Midden-Limburg er precies uitzien. We moeten namelijk met alle SIGMA-leden van beide standplaatsen op een info-avond komen. En ik heb gegronde hoop dat het een surprise-avond wordt...

Dus Bianca, neem je camera maar mee, dan mag jij de primeur foto's plaatsen op dit forum.  ;)

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #38 Gepost op: 27 september 2005, 22:15:45
Of de regio-naam er bij MOET staan weet ik niet, dat wij dat als "verstandig denkend mens, niet zijnde ambtenaar" handig zouden vinden wel.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik donderdag meer weet over hoe de nieuwe uniformen van Noord- en Midden-Limburg er precies uitzien. We moeten namelijk met alle SIGMA-leden van beide standplaatsen op een info-avond komen. En ik heb gegronde hoop dat het een surprise-avond wordt...

Dus Bianca, neem je camera maar mee, dan mag jij de primeur foto's plaatsen op dit forum.  ;)

Hmmm weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn maar ik zal de camera mee nemen als ik hem niet vergeet ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

sigmash

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 28 september 2005, 20:15:30
Vandaag grote multidisiplinaire oefening gehad waarbij ik heb bijgepraat met diverse "officials" van de Sector Veiligheid. Ze waren inderdaad vanplan geweest om morgen op de info-avond de nieuwe kleding uit te reiken, maar dat bleek practisch niet mogelijk ivm last-minut aanpassingen door de kleermaken. Dus volgende week Dinsdag en Donderdag komen er ophaal sessies met de mogelijkheid tot e.a. te verstellen aan de kleding. En.... het is de bedoeling om dan ook de nieuwe P2000-piepers te verstrekken.

New costumes, New toys  ;D