uniforme SIGMA/GHOR uniformen

Auteur Topic: uniforme SIGMA/GHOR uniformen  (gelezen 32882 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #20 Gepost op: 19 september 2005, 21:20:52
Maarten,

Het ambuteam gebruikt eigen ambu-kleding.
In Hollands Midden heeft sigma de NRK-kleding ingeruild voor groen/gele ghor-kleding.
Uiteraard gebruiken we wel de vesten, evenals het ambuteam.

RAdeR


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #21 Gepost op: 19 september 2005, 22:21:05
Hier een aatal foto's van verschillende kleding bij de medische diensten (even voor de beeldvorming ;))
...

Ik vind het zo eigenlijk wel duidelijk. Het ambuteam in GHOR kleding (zo zijn ze wel moeilijker te onderscheiden van de OvDG lijkt mij) en het SIGMA in NRK kleding met hesje. Als nou OvDG en Ambuteam en SIGMA in GHOR kldding gaan lopen, dan wordt het lijkt mij juist minder duidelijk. Ze zijn dan wel beter te onderscheiden t.o.v. regulier ambupersoneel en NRK personeel.

Wat ik heb begrepen is dat de OVDG een tegenovergestelde kleurstelling heeft/ krijgt als al het andere GHOR-kleding dus geel-groen andersom.
Ik heb de kleding destijds gezien in Nijmegen tijdens de Nijmeegse feesten


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 20 september 2005, 12:42:53
Ja, die dingen lijken dus sprekend op wat de vuilnismannen dragen bij ons in Nijmegen  ;D
Arts  www.alphalog.nl


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #23 Gepost op: 20 september 2005, 12:57:55
Heb me vuilniswagen ook al gevonden ;-)

[verwijderd door de admin]
Nurse powerrrrr


HGE NWN (Rott. Rijmond)

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 20 september 2005, 21:54:19
Ook ik heb gezien dat er een veelheid aan kleur was. Het was net een wandelende kleurdoos.
De juiste kleuren kleding die er nu is werd gedragen door groningen en Zuid Holland Zuid.
Wij van Rotterdam Rijmond krijgen binnenkort ook onze nieuwe kleding zoals zij die dragen.
Het wordt tijd dat alle teams in Nederland dezelfde kleding gaan dragen, dus uniformiteit en niet dat er opeens een heel MMT team uit een SIGMA bus stapt of zoals ik ook heb gezien in een overall.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 20 september 2005, 22:00:57
en niet dat er opeens een heel MMT team uit een SIGMA bus stapt of zoals ik ook heb gezien in een overall.

 ::) :-X :-X :-[




 ;D

Volgens mij was de SIGMA Utrecht eerder met deze kleuren dan het MMT.  :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 20 september 2005, 22:36:00
::) :-X :-X :-[

 ;D

Volgens mij was de SIGMA Utrecht eerder met deze kleuren dan het MMT. :P

Liep het mmt niet al jaren in rode overall's voordat ze de rood/gele pakken aanschaften? :P

SIGMA Zeeland heeft volgens mij ook van die mmt pakken en reddingsbrigades hebben dat ook. Goed voor de herkenbaarheid (not) ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2005, 10:11:54
dit zijn de officiele uniformen van de sigma...goed gekeurd door de ghor raad...
sigma met regionaam aan de voor en achterzijnde...
zo moeten alle uniformen er uit zien in de toekomst

En toch blijf ik het jammer vinden van de kleuren  :-\

Zoals al eerder vermeld loopt de dierenambulance ermee en nog wel een paar diensten in zulk soort kleding(kleuren)

Erg jammer, ik had gehoopt op een opvallendere kleur.....en waar is het rode kruis gebleven?? (achterkant?) ik denk nl. niet dat veel onbekenden zullen weten wat GHOR is  :-\


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2005, 10:24:50
Er is verwarring tussen Ghor en rode kruis.
Het zijn twee verschillende organisaties en het is logisch dat die elkaars logo's niet op de kleding doen.

De meeste ghor-regio's besluiten tot het invoeren van eigen kleding. De rode kruis kleding wordt daarmee vervangen. Vandaar dat het rode kruis op de rug verdwijnt.

Sigmaleden hebben ghor-kleding. Wij hebben de groen gele overalls met GHOR-logo.
Daaroverheen dragen we het sigma-vest (jawel met rode kruis logo voorop en achterop in mooie blauwe letters SIGMA).
Maw het maakt niet uit wat er achterop de ghor-kleding staat.
Het rode kruis logo zag je toch ook niet.  ;)

Op de sigma-bussen staan het ghor en rode kruis logo broederlijk (of zusterlijk) naast elkaar.  :D


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #29 Gepost op: 22 september 2005, 00:00:11
En toch blijf ik het jammer vinden van de kleuren  :-\

Zoals al eerder vermeld loopt de dierenambulance ermee en nog wel een paar diensten in zulk soort kleding(kleuren)

Erg jammer, ik had gehoopt op een opvallendere kleur.....en waar is het rode kruis gebleven?? (achterkant?) ik denk nl. niet dat veel onbekenden zullen weten wat GHOR is  :-\

ze hebben voor deze kleurstelling gekozen omdat het GHOR logo ook donker groen is...
GHOR is dus de groene kleur.
op de rechter mouw...op de schouder staat het nederlandse + rode kruis....en op de linker schouder het GHOR logo...
links op de borst sigma Groningen....
en achter op de rug staat dat groter...
goed herkenbaar dat wij van de bijde instanties zijn...
wij zijn personeel van het rode kruis die onder leiding van het GHOR onze sigma taken uit voeren...vandaar deze kleur stelling....

ja...en dat de dierenambulance ook in deze kleuren lopen is niet anders...
maar ik denk dat de mensen wel begrijpen als je met de sigma bus aan komt rijden en/of ambulance personeel aan het assisteren bent...dat ze niet zeggen van''krijg ik een spuitje ofzo''