Ambulance-assistent?? dus die assiteert de ambulance met rijden, inparkeren of schoonmaken?? Tja beetje hoog wannabee gehalte denk ik dan maar wanener die termen perse gehanteerd moeten worden.
Wat mij betreft mag de SIGMA gewoon in het Rode Kruis uniform, rondlopen, ontstaat e rook geen verwarring met MMT en ambuteamleden die in hun eigen kleurstelling rondlopen. dus iedereen apart in een hokje, maar dan wel samen in 1 tentje, gezellig!!
Waar stond de A dan ook al weer voor ? Mij hebben ze wijsgemaakt dat die voor Assistentie gaat. En ja, dat zie ik in de breedste zin van het woord inclusief het inparkeren en schoonmaken. Ik heb zelfs ergens gelezen dat Arend als tentharing fungeert ! (assisTENT-haring)
sigMA = Medische Assistent / Manusje van Alles
Als de OvD-G denkt dat men onze hulp op een of andere manier kan gebruiken, om de medische hulpverleing te voorspoedingen, dan komen wij en doen wij hetgeen ons wordt gevraagd. Dat heeft weinig met wanne-be te maken maar wel met at-your-service.
Buiten de kwaliteit en pasvorm van de KLM-kleding heb ik er dan ook niets op tegen om dit in NRK-pak te doen. Dat wij nu in plansoenendienst/dierenambu/Engelse-ambu kleding moeten gaan met de naam van onze verf-sponsor op de rug doet mijnsinziens niet goed aan de herkenbaarheid van onze club. Dadelijk krijg je weer van die verhalen zoals na de bijlmerramp dat er "mannen in groene pakken" waren en dat die met slachtoffers aan het slepen waren.
groetjes
Robin