uniforme SIGMA/GHOR uniformen

Auteur Topic: uniforme SIGMA/GHOR uniformen  (gelezen 32841 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #70 Gepost op: 19 oktober 2005, 23:48:59
Ik heb een legitimatiebewijs van het rode kruis uit. Hier staat ook mijn functie op aangegeven.

Heb je een functie dan  ???  8)

(off the record: Ik wordt gebruikt als tentharing  :-\)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2005, 00:01:52
Heb je een functie dan  ???  8)

En zelfs een echt nummer.  8)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #72 Gepost op: 20 oktober 2005, 12:03:57
en hoevak wordt je op je nummer gezet?  :P ;D
Nurse powerrrrr


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #73 Gepost op: 23 oktober 2005, 14:11:20
Ik ben wel een voorstander van SIGMA en Ambulance dienst in dezelfde kleurstelling. Dit is het duidelijkste voor slachtoffers, publiek en collega-hulpverleners uit de andere disiciplines. Binnen de eigen discipline moet er natuurlijk wel werkbaar/herkenbaar onderscheid zijn. Dit kan prima middels teksten en batches op het uniform zoals:
MMT-arts
MMT-verpleegkundige
Ambulance-verpleegkundige
Ambulance-chauffeur
SIGMA of wat dacht je van Ambulance-assistent

Want behalve de insiders en de lezers van dit forum weet geen hond in Nederland wie of wat SIGMA is of waarom die plantsoenendienstmensen de ambulance aan het helpen zijn. Dan kun je los van de kwaliteit van de kleding nog beter NRK-kleding hebben. Dat Rood Kruis kennen overal.

m.v.g

Robin

Ambulance-assistent?? dus die assiteert de ambulance met rijden, inparkeren of schoonmaken?? Tja beetje hoog wannabee gehalte denk ik dan maar wanener die termen perse gehanteerd moeten worden.

Wat mij betreft mag de SIGMA gewoon in het Rode Kruis uniform, rondlopen, ontstaat e rook geen verwarring met MMT en ambuteamleden die in hun eigen kleurstelling rondlopen. dus iedereen apart in een hokje, maar dan wel samen in 1 tentje, gezellig!!  ;D ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #74 Gepost op: 24 oktober 2005, 14:33:08
jahoeeee onze uniformen gaan volgende week uitgeleverd worden ;D


ben benieuwd :P ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


sigmash

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 24 oktober 2005, 16:15:52
Zou het deze keer dan toch echt gaan gebeuren ???

ik geloof het pas als ik het aan heb !


sigmash

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 24 oktober 2005, 23:31:39
Ambulance-assistent?? dus die assiteert de ambulance met rijden, inparkeren of schoonmaken?? Tja beetje hoog wannabee gehalte denk ik dan maar wanener die termen perse gehanteerd moeten worden.

Wat mij betreft mag de SIGMA gewoon in het Rode Kruis uniform, rondlopen, ontstaat e rook geen verwarring met MMT en ambuteamleden die in hun eigen kleurstelling rondlopen. dus iedereen apart in een hokje, maar dan wel samen in 1 tentje, gezellig!! ;D ;D ;)

Waar stond de A dan ook al weer voor ? Mij hebben ze wijsgemaakt dat die voor Assistentie gaat. En ja, dat zie ik in de breedste zin van het woord inclusief het inparkeren en schoonmaken. Ik heb zelfs ergens gelezen dat Arend als tentharing fungeert ! (assisTENT-haring)

sigMA = Medische Assistent / Manusje van Alles
Als de OvD-G denkt dat men onze hulp op een of andere manier kan gebruiken, om de medische hulpverleing te voorspoedingen, dan komen wij en doen wij hetgeen ons wordt gevraagd. Dat heeft weinig met wanne-be te maken maar wel met at-your-service.

Buiten de kwaliteit en pasvorm van de KLM-kleding heb ik er dan ook niets op tegen om dit in NRK-pak te doen. Dat wij nu in plansoenendienst/dierenambu/Engelse-ambu kleding moeten gaan met de naam van onze verf-sponsor op de rug doet mijnsinziens niet goed aan de herkenbaarheid van onze club. Dadelijk krijg je weer van die verhalen zoals na de bijlmerramp dat er "mannen in groene pakken" waren en dat die met slachtoffers aan het slepen waren.

groetjes

Robin


sigmash

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 2 november 2005, 08:15:17
SIGMA Noord- en Midden-Limburg is vanaf deze week ook in het GHOR-groen met geel gekleed. Ik heb gisteren mijn nieuwe uniform mogen ophalen.

Wij hebben de kleding van G&S Torotex geleverd door van de Putte Medical. Deze heeft de kleur-verdeling met groene schouders en een gele buik. Op zowel de parkajas als het werkhemd staat op de linker mouw een klein rond Rode Kruis symbool en op de rechter mouw het logo van de Regio Noord- en Midden-Limburg Sector Veiligheid. Op de rugzijde staat SIGMA in reflectrende zilvere letters, zonder regio naam.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #78 Gepost op: 2 november 2005, 15:57:59
FOTO graag Robin !!!!


 8)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #79 Gepost op: 2 november 2005, 16:37:27
SIGMA Noord- en Midden-Limburg is vanaf deze week ook in het GHOR-groen met geel gekleed. Ik heb gisteren mijn nieuwe uniform mogen ophalen.

Wij hebben de kleding van G&S Torotex geleverd door van de Putte Medical. Deze heeft de kleur-verdeling met groene schouders en een gele buik. Op zowel de parkajas als het werkhemd staat op de linker mouw een klein rond Rode Kruis symbool en op de rechter mouw het logo van de Regio Noord- en Midden-Limburg Sector Veiligheid. Op de rugzijde staat SIGMA in reflectrende zilvere letters, zonder regio naam.



Ik moet nog wachten tot morgen en dan zal het wel niet passen dus zal ik nog wel langer moeten wachten ???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN