Ook ik blijf erbij dat kleding in ambu-kleuren het goedkoopste en herkenbaarste zijn. Voor het publiek en overige hulpdiensten ben je herkenbaar als deel van medische kolom en onderling kun je je onderscheiden van de medisch-meer-geschoolden met een duidelijke functieaanduiding op het uniform.
Maar ja, de raad van RGF-en schijnt een landelijke richtlijn te hebben geschreven die voor de GHOR de voorkeur geeft aan de kleuren geel met donker-groen. Persoonlijk vindt ik het donkergroen wel het voordeel hebben dat de broek minder gauw vuil wordt met opbouwen van de tent etc. Grootste nadeel wil ik weer de associaties met pantsoenendienst en dierenambulance noemen.
Dat men er in dezefde richtlijn voor heeft gekozen om de signaal kleur geel niet bij de schouders maar bij de buik te doen, is naar mijn mening dan weer hoogst onverstandig. Los van het feit dat ik het niet mooi vindt (esthetisch onverantwoord
) wordt het ook nog heel snel vuil daar.
Maar ja, het zijn ambtenaren en bureau-geleerden. Daar begin je toch niets tegen met je gezond boeren verstand.