GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (botsing trein / hoogwerker) Het Lage Veld - Dalfsen 23-02-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (botsing trein / hoogwerker) Het Lage Veld - Dalfsen 23-02-2016  (gelezen 32447 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Telekraan al aan het werk en eerste treinstel op een dieplader.

'Overheid stelt nauwelijks eisen aan gebruik van hoogwerkers'
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=238683&cat=1


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: NS1607 link=msg=1408445 date=1456297361
Doe dat maar eens door de helft.
Een Stadler GTW heeft een vrij forse aanzet.
Ook het afremmen kan bij dit type vrij snel.


Jos.

Dat zou volgens jou betekenen een gemiddelde snelheid(dus van 0 naar vol,c.q van vol naar 0) over die eerste/laatste drie km van 120 km/uur. De gemiddelde snelheid over het traject Dalfsen-Ommen is gelet op de afstand en reistijd ca 100 km/uur.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: tazbrw link=msg=1408444 date=1456296781
Als ik zo de opschaling bekijk mis ik(volgens de bronnen) wel een HVH Spec en AL.
Of hebben ze voor dit incident met de hand opgeschaald? Of zijn er andere opschalingsprocedures?

Bron:
http://www.regio15.nl/hulpdiensten/brandweer/algemeen/628-opschaling-brandweer
http://www.112reg.nl/overige/opschaling-brw/

Een HVH-speciaal bestaat niet meer en ook de HVH-redding die er voor in de plaats is bestaat niet meer. En RV is volgens mij niet standaard maar kan per regio verschillen.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
https://www.youtube.com/watch?v=d-yz0m7xUjM
Het betreffende trajact in 2013 gereden door Erik (mag hij rusten in vrede) zelf.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Video: Treinstellen Dalfsen weggetakeld

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/video-treinstellen-dalfsen-weggetakeld

Berging trein(toe)stellen Dalfsen gestart
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/berging-trein(toe)stellen-dalfsen-gestart


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: NS1607 link=msg=1408445 date=1456297361
Doe dat maar eens door de helft.
Een Stadler GTW heeft een vrij forse aanzet.
Ook het afremmen kan bij dit type vrij snel.


Jos.

Het kan vrij snel, maar vanwege reizigerscomfort wordt vaak veel soepeler en dus langzamer geremd en opgetrokken.
A train can never carry as much as the track beneath it.


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat
Overheid stelt nauwelijks eisen aan gebruik van hoogwerkers'
woensdag 24 februari 2016 | 08:58
Laatst bijgewerkt: 24-2-2016 | 09:12

Er moeten verplichte opleidingen komen voor het gebruik van hoogwerkers. De overheid stelt nauwelijks eisen. Dat heeft branchevereniging IPAF vandaag tegen BNR nieuwsradio gezegd.
"De overheid laat het beoordelen van de deskundigheid over aan de werkgever", zegt IPAF-directeur Jur Kamsteeg.
Aanleiding voor de kritiek vanuit de eigen branche op het ontbreken van regelgeving voor hoogwerkers vormt het ongeval met een Arriva trein gistermorgen in Dalfsen. De trein botste op de overweg bij het Lage Veld tegen een traag overstekende hoogwerker op rupsbanden.
De 49-jarige treinmachinist uit Kampen kwam bij de aanrijding om het leven. De 21-jarige kraanmachinist uit Zwolle die op de hoogwerker zat wist zich met een sprong uit de hoogwerker in veiligheid te brengen.
Vorig jaar viel een dode met een hoogwerker op een oldtimerfestival in het Gelderse Oosterwolde. Die hoogwerker viel plotseling om.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=238683&cat=1

Gaat dit niet te ver? Straks een keer een dodelijk incident met een vuurkorf, dan mag niet iedereen meer een vuurkorf kopen of aansteken. Dit is gewoon een stom ongeluk, was dit ongeluk voorkomen als deze man 1, 5 of 10 jaar geleden een certificaat haalde om op een hoogwerker te mogen staan en te besturen? Denk het niet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik ook niet. Jur vergelijkt appels met peren; een verrijker en een hoogwerker zijn 2 verschillende dingen en werk of festival is ook iets anders. Wie zegt trouwens dat beide heren niet getraind waren?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Denk trouwens zomaar omdat er een knik in de eerste bak zit dat die total loss is.