Ongeloof

Auteur Topic: Ongeloof  (gelezen 4510 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw_sluis

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 september 2005, 16:08:07
Pff daar kan je soms zo kwaad om worde he...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #21 Gepost op: 17 september 2005, 22:19:08
Citaatje: Het zou denk ik goed zijn als bij de theorie van verkeerslessen ook opgenomen wordt wat een spoedtransport is. Dat kan dan ook evt. op de ledtekstborden worden gezet.

Reactie: De wagens van de verkeerspolitie die voor de ambulance uitrijden hebben altijd als tekst op de lichtkrant achter staan "AMBULANCE VOLGT", zodat auto's die tussen de ambu en de 13.01/2/3 etc. komen, weten dat ze daar weg moeten. Daarnaast hebben alle DHV-voertuigen in Rijnmond diverse tekstmogelijkheden zoals STOP POLITIE, OMLEIDING met pijltjes, ONGEVAL met pijltjes, etc. Maar als je zo'n rood LED-display ziet met die tekst en een wagen dwars over de weg en politiemensen met hesjes aan die het verkeer regelen, tja, dan KUN je er natuurlijk best langs rijden hoor ("ken net"....).
greetz,  Enrique


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 17 september 2005, 22:51:21
Citaatje: Het zou denk ik goed zijn als bij de theorie van verkeerslessen ook opgenomen wordt wat een spoedtransport is. Dat kan dan ook evt. op de ledtekstborden worden gezet.

Reactie: De wagens van de verkeerspolitie die voor de ambulance uitrijden hebben altijd als tekst op de lichtkrant achter staan "AMBULANCE VOLGT", zodat auto's die tussen de ambu en de 13.01/2/3 etc. komen, weten dat ze daar weg moeten. Daarnaast hebben alle DHV-voertuigen in Rijnmond diverse tekstmogelijkheden zoals STOP POLITIE, OMLEIDING met pijltjes, ONGEVAL met pijltjes, etc. Maar als je zo'n rood LED-display ziet met die tekst en een wagen dwars over de weg en politiemensen met hesjes aan die het verkeer regelen, tja, dan KUN je er natuurlijk best langs rijden hoor ("ken net"....).
Tuurlijk...die aanwijzingen zijn voor mensen die niet kunnen rijden...ik kan voor mezelf wel beslissen of ik wel of niet stop.... ::)

Ik heb ook weleens iemand bijna geraakt ... Die stapte vlak na de motorrijders en voor onze pantserbak de straat op....om ons een noodstop te laten maken.... hij vond dat we niet zo overdreven moesten doen.....die heb ik ff via de dakmegafoon laten weten dat ik het niet zo'n goed idee vond ;) Was blij dat mijn chauf oplette...

Wat ook altijd leuk is zijn mensen(meestal niet meer de jongste) die op het zebrapad en/of het verkeerslicht gaan staan wijzen als je met toeters en bellen onder motorbegeleiding langskomt ....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Gast48368

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 17 september 2005, 23:32:52
Waar wijzen ze naar, dan  ??? ::) ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2005, 00:08:57
Waar wijzen ze naar, dan ??? ::) ;D
Het zebrapad of het verkeerslicht....zo van...het is groen hoor...ik hoef helemaal niet te stoppen....of: ik sta toch bij een zebrapad, dan moet je toch voor me stoppen?? ::) :P ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2005, 09:21:56
Wat ook altijd leuk is zijn mensen(meestal niet meer de jongste) die op het zebrapad en/of het verkeerslicht gaan staan wijzen als je met toeters en bellen onder motorbegeleiding langskomt ....

Hahaha, tja, daar valt echt niks tegenin te brengen hoor. Die mensen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk dat het simpelweg geen zin heeft ze aan te spreken volgens mij. Net als die oudjes die met 35 km/h met hun brommobiel de autosnelweg opkruipen; zien gewoon de gevaren niet. Ja, je blijft je verbazen...
greetz,  Enrique


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 18 september 2005, 10:19:01
Maar is het zoveel moeite om de wagen zo te zetten dat mensen gewoon kunnen passeren? Dan heb ik het niet over een ongeval, maar bij die liftopsluiting had de wagen misschien iets verder weg geparkeerd kunnen worden en was er weer wat ellende voorkomen.

Christian

Ben ik het mee eens hoor, als de weg vrij kan blijven door even wat anders te parkeren moet je dat doen. Je weet nooit wie er door moet, misschien wel een collega...

Ik stopte ook even, iemand helpen met het van de weg af duwen van een trailer. Politieman in burger sommeert mij mijn busje te verzetten anders kreeg ik een bon. Hij kon er makkelijk uit, maar moest dan wel z'n stuur naar de andere kant draaien, en daar had ie geen zin in. Als je naar het buro belt dat er een auto voor je uitrit staat komen ze niet meer. Machtsmisbruik dus.

Het komt in alle lagen voor.

Henk